Ga naar inhoud


Tracvision 4


Marc123456789

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Onlangs hebben we nieuwe (2ehands) boot gekocht waarop een Tracvision 4 is gemonteerd waarop de Astra 1 is geprogrammeerd.

Graag zouden wij de Astra 3 met de Nederlandse kanalen door op geprogrammeerd willen hebben.

Ik heb al veel erover gelezen en lees verschillende berichten hierover (te kleine schotel gaat niet lukken en ook dat het wel lukt).

Ik heb contact gehad met KVH en die zei me het volgende te programmeren:

halt
debugon
satconfig,user1,23,e,3,L
gps,51,n,4,E
satinstall, user1,none
@debugon
@satconfig,a,98,12168,27500,34,0X0003,V,H,3
@satconfig,a,98,12070,27500,34,0X0003,H,H,3
zap

Na dit te hebben geprogrammeerd helaas nog steeds geen Nederlandse zenders.

 

Wie kan mij op weg helpen?

Ik heb thuis ook nog een dreambox. Kan ik de dreambox aansluiten op de tracvision 4?

 

Alvast bedankt voor de moeite,

 

Gr Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Welkom,

 

Eerst even een vraagje, is de aangesloten ontvanger van het systeem geschikt voor de Canaldigitaal smartkaart en codering, anders zal er nooit beeld komen.

 

De informatie die je hierboven opgeeft zijn Astra 3 transponders, met DVB-S fta zenders, daarmee zou de schotel wel Astra 3 moeten vinden.

 

 

Heeft een Trackvision 4 een schotel van 40 Cm.?

Met de huidige gebruikte modulatie van de Canaldigitaal transponders is dat erg krap voor ontvangst, of dat gaat werken?

De leverancier geeft zelf aan dat je minimaal een Trackvision 6 nodig hebt voor Astra 3.

 

Een transponder voor Astra 3 met Canaldigitaal gecodeerde programma's  is bijvoorbeeld 12090,29900,23,V,H,

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, de aangesloten ontvanger is nu niet geschikt voor de canaldigitaal smartcard.

Ik kan met de aangesloten ontvanger wel handmatig zenders zoeken maar met de opgegeven programmeer codes vind ik de canaldigital kanalen ook niet.

Mijn plan was, wanneer de kanalen gevonden worden ik een dreambox op de tracvision aansluit.

 

KVH zei ook nog het volgende:

 

- As mentioned only high band have transponders the TV4 can track on.
- Well, if you have one "dummy decoder " to ensure Astra3 is tracked, another decoder on RF2 can receive all band and Polarities, but then we have the size vs. HD quality requirement issue.

En eigenlijk snap ik het vanaf bovenstaande niet helemaal meer. Wel heb ik een idee gedachte maar of het werkt?....

Mjn idee dan om de tracvision te laten zoeken met de aangesloten ontvangen naar een kanaal die ik nu krijg te zien op de astra  3 door de programma regels van KVH.
Daarna zet ik de schotel uit met tracken zodat hij op de astra 3 gericht is en blijft.
Vervolgens sluit ik dreambox aan (misschien wel op de vrije RF2
Hahaha maar geen idee of dit gaat werken.

Mijn dreambox thuis staat op een roterende schotel aangesloten, kan de dreambox ook commando's doorgeven aan de tracvision, zoals de huidige ontvanger ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden zei Marc123456789:

Daarna zet ik de schotel uit met tracken zodat hij op de astra 3 gericht is en blijft.

Op een boot?

Wanneer je droog gevallen bent op het wad, ja misschien, maar op een drijvende boot moet je constant blijven corrigeren.

 

2 minuten geleden zei Marc123456789:

but then we have the size vs. HD quality requirement issue.

Met andere woorden, de schotel is te klein om voldoende signaal op te vangen voor de Canaldigitaal transponders.

Daarvoor heb je meer signaal, lees grotere schotel nodig voor ontvangst.

 

Ja, je kan je Dreambox aansluiten op de antenne uitgang, en daarmee de Canaldigitaal programma's decoderen en bekijken, mits voldoende signaal.

 

Ga je alleen in Nederland kijken/varen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voorlopig varen we alleen in Nederland , idd is het een kleine 40cm schotel.

Bij de leverancier in Nederland zeggen ze gelijk dat niet lukt en ik de nieuwe tv6 kan aanschaffen voor €10.500,00 ex Btw. 

Dat gaan we uiteraard niet doen.

 

Maar als ik alleen de dreambox aansluit en vervolgens gaan we op een andere plek liggen. Ik stel bijvoorbeeld RTL4 in op de dreambox en zet de tracvision aan, gaat deze dan ook op zoek naar de Astra 3? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geef je weinig kans, Astra 1  zal nog wel lukken, maar Astra 3 met de gebruikte transponder settings, ik ben niet optimistisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke transponder settings adviseer je me om the programmeren om vervolgens mijn idee te kunnen uitvoeren?

 

Met de opgegeven programma codes ontvang ik o.a. een Luxemburgs kanaal. Nadat de tracvision het kanaal gelockt had zette ik de schotel uit en kon het Luxemburgse kanaal ongestoord blijven kijken. De volgende dag deed het kanaal het nog steeds zonder gebruik te hoeven maken van de tracking zoek van de tracvision 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Luxemburgse kanaal op transponder 12168V heeft de transponderspecificaties: DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4. Die ontvang je met een signaal van 5,4dB. Canal Digitaal gebruikt een transponderspecificatie van DVB-S2, 8PSK, SR 29.500, fec 2/3. Die ontvang je pas met een signaal van 6,7dB. Die 1,3dB verschil maakt het net dat je die zenders niet ontvangt.
Maar heb je de skew van de lnb wel goed staan voor de Astra 23,5?
In Zierikzee moet die op -7 graden staan. Heb je dat al gecontroleerd?

 

skew instelling Trackvision 4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik kan nagaan, heeft de SatVision 4 een schoteldiameter van 45cm. Het zou vreemd zijn dat je in een dome met een diameter van 49cm maar een schotel van 40cm zou zetten. De SatVision 5 heeft ook een dome van 49cm en heeft ook een schotel van 45cm.
Het gaat om een primefocus schotel en er wordt een behoorlijk grote twin-lnb gebruikt. Die neemt voor zo'n kleine schotel flink wat signaal weg maar zelf gebruik ik al 15 jaar een Multytenne van 45cm en daar ontvang ik de zenders van Canal Digitaal op de Astra 23,5 prima mee.
Het lijkt me dus niet uitgesloten om met de SatVision 4 Canal Digitaal te kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sprietje, is zou ook best 45cm kunnen zijn. Heb het niet echt opgemeten.

de skew heb ik ingesteld op +7 volgens dat mannetje van kvh. Dus dat is fout?

Morgen ben ik weer op de jachthaven en ga dat gelijk aanpassen.

maar wat moet ik nu veranderen aan de programmeercodes? Ik heb nu het volgende staan:

@satconfig,a,98,12168,27500,34,0X0003,V,H,3
@satconfig,a,98,12070,27500,34,0X0003,H,H,3
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zou voldoende moeten zijn om te tracken, je ontvangt de Luxemburgse zender op Astra 3.

Nu zal je een hd ontvanger moeten aansluiten voor Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij satellieten die oostelijk van het zuiden staan, moet de skew van de lnb negatief ingesteld staan, bij satellieten die westelijk van het zuiden staan, moet de skew positief ingesteld worden. Hierop kunnen uitzonderingen zijn.
De skew negatief instellen is de lnb linksom draaien als je in de richting van de satelliet kijkt. Kijk je tegen de achterzijde van de lnb, dan moet hij met de wijzers van de klok meegedraaid worden.

 

Zoals je ziet, is de lnb best groot en houdt dus flink wat signaal tegen. Dat gebeurt bij alle primefocus schotels maar als de schotel 125cm is, dan is dat relatief weinig. Bij deze kleine schotel is het oppervlak van de schotel dat geen signaal ontvangt erg groot, zeker als je je bedenkt dat signaal in het midden van de schotel 10x meer signaal op levert dan signaal wat van de buitenzijde van de schotel ontvangen wordt.

TracVision-4.png

TracVision-4.jpg

TracVision 4.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...