Spring naar bijdragen
abuelo

Samsung S8 belt zelf een mij onbekende nummer

Aanbevolen berichten

GSM samsung s8 van mijn kleinzoon belt zelf een nummer in Maleisie.

De telefoon is tweede hands gekocht.Alle dagen belt de gsm soms wel tot 10x per dag naar dat land.op verschillende tijden.

Tot nu toe is er gelukkig nog niet afgepakt anders zou het mij veel geld kunnen kosten.

Hij is al naar Movistar (tenerife)geweest en daar zeiden ze dat ze die nummer gingen blokkeren maar het is nog

altijd hetzelfde.Weet er iemand van jullie raad.

Bedankt op voorhand Abuelo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

alle gegevens wissen uit het telefoongeheugen alsook de chip en dan de telefoon compleet resetten

als je een google account voor Gmail hebt (voor de android plicht) ook dat account helemaal opschonen op voorhand via een niet geïnfecteerde pC

dan ben je weliswaar ook je eigen opgeslagen gegevens kwijt, maar begint ie een vers nieuw blanco leven

indien het een hardware virus betreft moet je de telefoon uitzetten en naar de recycling brengen

voorafgaand zou je ook de machtigingen van je app's kunnen bekijken en die uitschakelen

malware apps kunnen via deze machtiging ook telefoonnummers terugbellen opdat via je telefoonprovider geld naar de betaalnummers wordt overgemaakt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal eerst alle apps nakijken en ook of ze allemaal uit de google play store komen.

mvg Abuelo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben momenteel op vakantie.Ik kan volgende week maar eerst reageren.

Mvg.Abuelo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites