Ga naar inhoud


plots "la une" op plaats nr 1


Vusette

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben T-vlaanderen gebruiker seder vele jaren reeds.

Zelf heb ik geen problemen.

Echter mijn buurman kwam me vandaag om hulp vragen voor het volgende probleem.

Deze morgen zette hij zijn ontvanger (M7) aan.

Op nummer 1 staat nu plots "la Une"  (zonder beeld uiteraard).

alle vlaamse en nederlandse zenders vond hij terug vanaf nr 601.

Ook zijn er enkele zenders verdwenen. o.a. Discovery en National Geografic.

De zenderlijst herinladen verhelpt niets aan het probleem.

 

Bij mij thuis is alles normaal gebleven.

 

Iemand een idee?

 

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt erop alsof bij de fastscan optie niet TVV maar de Waalse provider gekozen is.

Nieuwe fastscan met TVV als provider uitvoeren.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah, die optie had ik niet zien aankomen.

Maar dat verklaart wel het spontaan opgetreden probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus tot die tijd, dat TVV de fout heeft gecorrigeerd allemaal op de afstand bediening 601 en verder ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd dat zijn ontvanger blijkbaar spontaan  de lijst van Canal Digital ingeladen heeft en die van mij niet.

Hij heeft trouwens 2 identieke ontvangers (M7) en ze hebben allebei het zelfde probleem.

 

Mijn buurman heeft destijds op één ontvanger een paswoord ingevoerd. Dat is hij natuurlijk vergeten!

Daardoor kan ik de zenderlijst niet bereiken. Als je in het menu op installatie drukt vraagt hij dat paswoord.

Fabrieks reset ( met het rode knopje naast de kaart) geeft geen resultaat. Hij vraagt nog altijd een paswoord.

Is er een methode om dat te omzeilen?

 

Op zijn 2e ontvanger is er geen paswoord maar bij opnieuw inladen vd lijst krijg je opnieuw de franstalige lijst.

 

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, el renegade zei:

Net weer geprobeerd met een m7-201. Op fabrieksinstellingen gezet en nu laadt hij wel weer de tv Vlaanderen lijst.

Zo zie je dat de aanhouder wint en deze oplossing toch lukt ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 26-11-2019 om 19:17, digitaal kijker zei:

Zo zie je dat de aanhouder wint en deze oplossing toch lukt ;) 

Dat klopt. Ik heb een VU+Duo2 met XXXam voor Canal Digitaal. Vaak wordt de her-activatie van de card niet voltooid.

Dan sluit ik een oude M7 ontvanger aan, steek de card er in, zet de ontvanger aan en direct is de card geactiveerd.

Weer terug in de VU en voor maanden geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 minuten geleden, davidv zei:

Ik heb een VU+Duo2 met XXXam voor Canal Digitaal. Vaak wordt de her-activatie van de card niet voltooid.

Gebruik Oscam,werkt altijd.

Ik heb niet eens een M7 ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...