Ga naar inhoud


Ontvangst met name Duitse TV Zender


Floppie

Aanbevolen berichten

Ik begin steeds meer voor de schotel te voelen en denk er ook sterk over na om weer een contract af te sluiten met Canal Digital.

Maar ik kijk op dit moment naar hoofdzakelijk duitse en britse zenders.

Wat mij opvalt is dat ik Duitse zenders alleen kan ontvangen in 720p op astra 19,2 E.

Maar bv BBC world news die ik ook op Astra 19,2 E ontvang die is in 1080i.

Verder heb ik BBC-2 op Astra 28,5 E ook perfect in 1080i.

Ik heb als satelietontvanger Smart Titanium V2.

Verder heb ik LNB de Triple LNB quad - Geschikt voor Astra 1, 2 & 3.

Dus als er iemand is die mij kan vertellen waarom ik alle duitse zenders alleen in 720p ontvang.

Ik hoop niet dat het aan de afstelling van de schotel ligt want dan kan ik het wel schudden.

Door een ongeval zijn mijn benen niet meer wat het was en kan ik zelf de schotel niet meer atstellen.

 

 

 

aangepast door Floppie
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De Duitse zenders hebben een progressieve scan en daarvoor 720 lijnen.

De Engelse zenders 1080 lijnen interlaced, ofwel 2x 540 halve beelden.

 

Het ene geeft een iets beter beeld bij snelle bewegingen, het ander een iets beter beeld bij statische beelden.

Alleen wanneer je hetzelfde programma in beide normen naast elkaar kunt bekijken kan je de verschillen zien.

 

De Duitse zenders zijn native 720p, het maakt dus niet uit of je die via satelliet of een ander platform bekijkt.

Het beeld is uitstekend te noemen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ceesv voor je snelle reactie.

Het beeld van de duitse zenders is inderdaad goed maar ik ga er dan vanuit dat het beeld minstens 1080p of 1080i moet zijn.

Weet je dan ook toevallig of het geluid wat ze uitzenden is dat dan gewoon stereo of is dat DTS.

Ben een liefhebber van duitse muziek shows en wat ik niet kan kijken neem ik op en kijk dan later en dan is goed geluid ook mooi meegenomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse keuze voor 720p is al jarenlang discussie over op een Duits forum zoals dit. Hiervan vertaald juni 2018 bron is Terranus en die zit behoorlijk in de materie of heeft contact met.

 

De ARD verwerkt alles intern in 1080i, alleen voor uitzending wordt het omgezet naar 720p. Helaas converteert DVB-T2 niet rechtstreeks van 1080i naar 1080p, maar gebruikt in plaats daarvan het voltooide 720p-signaal. Daarom geen voordeel ten opzichte van satellietuitzendingen.

 

De ZDF verwerkt intern in 720p (ZDF, ZDFneo, ZDFinfo en 3sat) en dit 720p-signaal wordt omgezet naar 1080p voor DVB-T2.

 

De commerciële zenders worden allemaal verwerkt in 1080i en direct omgezet naar 1080p voor DVB-T2. Dit heeft geen groot voordeel ten opzichte van satellietuitzendingen, maar heeft tenminste één conversiestap minder dan ARD / ZDF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een misverstand, dat 720 geen volwaardig HD zou zijn.

1080 p is eigenlijk slechts  2 x 540.

De Duitse publieke omroepen hebben na langdurige tests indertijd besloten te kiezen voor 720 Progressieve scan, het beeld staat bekend als prima kwaliteit.

Geluid van de Duitse publieke omroepen is Dolby Digitaal (5.1) op satelliet.

 

Een UHD 4k satelliet ontvanger en een UHD OLED scherm doen veel meer voor je beleving van HD tv zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een info op deze zondagavond en ik maar denken dat er bij mij iets verkeerd staat wat betreffende met name de duitse zenders in hun720p

Nu ik dit allemaal weet ben ik toch wel gerustgesteld en kan met toestemming van moeders omkijken naar een UHD 4 K satelliet ontvanger.

Eerst even dure maand maar afwachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het vaak zo dat leken die ergens de getallen zien van 720 en 1080, denken dat een hoger getal altijd beter moet zijn en dan hun "kennis" gaan lopen rondroeptoeteren dat 720 geen full HD zou zijn.

ARD & ZDF zijn niet op hun achterhoofd gevallen en weten echt wel wat ze doen. 720p heeft een tik betere bandbreedte benutting wat één van de redenen was om voor 720p te gaan.

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oude discussie denk dat ceesv het meeste bij het rechte eind heeft.

720p geeft 50 keer per seconde een geheel vers beeld

1080i geeft 25 keer per seconde een geheel vers beeld maar met een hogere resolutie.

Nu de bandbreedte wordt bepaald door aantal picksels die binnen een tijd doorgegeven worden.

1280X720@50 heeft per seconde dus 46.080.000 picksels per sconde

1920X1080i@25 heeft per seconde dus 51.840.000 pickels per seconde.

De bandbreedte bij 1080i is bijna gelijk aan 720p

1080i is wel slimmer aangezien onze ogen niet meer dan 30 frames/sec kan verwerken.

We merken dus niet het verschil dat iets 50 keer of 25 keer per seconde uitgezonden wordt.

1080 heeft wel meer beeldpunten (als je de juiste bril hebt) die je kunt zien.

Je kan je ontvanger ook zo instellen dat die 1080p aan de tv doorgeeft van het

1080i signaal die je ontvangt en je zal geen verschil zien.

Dat de openbare nationale zenders in Duitsland met 720p uitzenden is dat toen

HD geintroduceertd is de norm voor HD 720p was ondertussen spreken

ze over FullHD en dat is 1080

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, luisteraar zei:

Dat de openbare nationale zenders in Duitsland met 720p uitzenden is dat toen

HD geintroduceertd is de norm voor HD 720p was ondertussen spreken

ze over FullHD en dat is 1080

 

Kijk, hier een typisch geval van roeptoeteren. Luisteraar heeft ergens wat gelezen, er niets van begrepen en loopt zodoende weer uit z´n nek te lullen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080i is namelijk niet slechter of beter dan 720p. Beide zijn HD standaards die niet voor elkaar onder doen.

Dat er in het kamp van de "experts" ooit eens iemand geweest is die vond dat 1080i "de naam Full HD" verdiend had is totale onzin die alleen maar verwarring veroorzaakt heeft.

Vroeger had je dat ook...Op een gegeven moment was er stereo en kleuren TV en toen kreeg je die onzinnige benaming:" in full Stereo" en "in full Color".

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar tegenwoordig heb je live opgenomen programma's.

Probeer dat maar eens te overbieden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...