Ga naar inhoud


Ontvangst met name Duitse TV Zender


Floppie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Mooie uitleg van de materie!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Old Satterhand zei:

Hier nog eens het betoog van Tom 'Bloody Mary' Poederbach uit die tijd.

 

Tom Poederbach is een oude collega van mij uit de tijd dat ik nog bij Avid werkte. We zijn samen veel onderweg geweest, vooral Moscow. Kiev en Oost Europa.

We hebben veel met elkaar opgetrokken en geloof me, Tom wist echt wel waar ie het over had.

Waar dat Bloody Mary vandaan komt weet ik niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080 i en 720p. Een deel van het verhaal wanneer je over beeldkwaliteit wilt spreken.

Wat ik bij de Duitse zenders een belangrijk verschil vind, is de bandbreedte waarin ze uitzenden.

Een aantal hebben een constante bitrate van 16 Mbps.

Wanneer ik dat vergelijk met de bandbreedte die M7 toekent aan bv. VRT of NPO, dan zie je dat dat vaak een variabele bitrate is die soms eens naar 8-10 Mbps schiet, maar gemiddeld slechts rond de 4-5 Mbps schommelt.

Ik maakte vorig jaar een simultane opname van het Nieuwjaarsconcert uit Wenen via Één, NPO en ZDF.

ZDF was ong 16 GB. Een, ongeveer 2 GB. NPO wegens DD5.1, meer dan 2GB, maar zeker geen 16!

 

aangepast door Orgeldandri
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Waar dat Bloody Mary vandaan komt weet ik niet.

 

Ik zal hier een uitleg over geven, hoewel geheel off-topic.

Tom was eerst filmcutter, ver voor het videotijdperk. Er bestonden in die tijd nog geen videoclips en TopTop maakte die dus zelf, op film toen nog. Tom monteerde veel van die filmpjes en op een dag dachten hij en zijn collega Dick: dat kunnen wij toch ook. En zij maakten als duo Tom en Dick een liedje over Bloody Mary, de schrik der zee. En het werd een hit. De winst stak hij in een videobedrijfje. Daar ben ik mijn carrière begonnen, althans in de professionele video. Dus ik heb eigenlijk veel te danken aan Tom en heb vaak met hem samengewerkt vooral in de begintijd, Tom was ook een uitstekende cameraman, vooral voor sport. Dat waren de eerste EFP producties voor Studio Sport.

Non-lineaire editing, dat was zijn passie en interlacing zijn grootste ergernis. Na onze carrières hebben we elkaar nog vaak ontmoet samen met andere oud collega's.

Tom is niet zo trots op zijn eendaagse hit, hij vertelt er niet graag over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Old Satterhand zei:

En zij maakten als duo Tom en Dick een liedje over Bloody Mary, de schrik der zee. En het werd een hit.

 

Ik kan me het liedje nog goed herinneren.  ".. op alles wat ze deehee.."

Het melodietje zit terug in mijn hoofd, helaas weet ik verder weinig meer van de tekst.

Eens zoeken op youtube...: https://www.youtube.com/watch?v=zLhiJaqeFDo

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Tom is niet zo trots op zijn eendaagse hit, hij vertelt er niet graag over. 

Op de feestjes waar ik kom en dit nummer word gespeeld, dan zingt iedereen uit volle borst(en) mee. Dus hij mag best wel trots zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...