Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, Phoenixx zei:

en in plaats daarvan iets naar achteren een camping schoteltje van 40 cm  neerzet zodat deze net als de fibo in het brandpunt van de eerste schotel

komt te staan waar dan de signalen in de tweede schotel binnenkomen..

 

Je bedoelt de 40cm paraboloide campingschotel als sub gebruiken?

Dat zal geen brandpunt opleveren voor de LNB-feedhorn, maar een vage brandvlek, denk ik.

 

Welke vorm heeft een Fibo sub normaliter ook al weer? Hyperbolisch of zo?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gedaan Diamond, jij hebt ook best wel goede ontvangst.. Heb je nog nagedacht over de feedhorn van de inverto twin om te zetten naar de Mti ak54 t quad lnb ?

Bij mij presteert deze lnb erg goed, alleen heeft zij een aangepaste feed nodig en de feedhorn van de inverto twin werkt er erg goed mee.

 

Dan zou je later eventueel een stukje trechter erop kunnen zetten met reflecterend tape onder een hoek van 86 graden om je ontvangst tijdelijk nog iets op

te voeren..

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

@diamond

Klasse ontvangont. Vannmorgen ook iets getuned. Nu zijn ze met 6 dB te ontvangen.

Als je geluk hebt kan je 11113 H ook ontvangen. Die is ca 1 dB zwakker.

Een Duiter schotelaar met een 2,4 m schotel vond de steiging van het signaal van 6 naar 13 dB ook opvallend.

Het lijkt erop dat de footprint of vermogen is veranderd in ons voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Phoenixx en HansSurfer had zo'n oranje trechter gekocht maar deze was veel te klein dus heb er niks meer mee gedaan zal het in de toekomst eens moeten uitproberen en hans het is hier zwaar aan het regenen net voor de regen gekeken en op die transponder geen signaal 11542 ging tot 7.2db vandaag maar niet stabiel zoals gisteren komt door het weer wat de helentijd afwisselend is gisteren ook het signaal in de gaten gehouden tot ongeveer 11 uur en het signaal werd bij mij niet beter en was hetzelfde als overdag

  

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanssurfer

Het oranje trechtertje had ik gebruikt voor de subreflector op de fibo antenne, daar had ik vrij goede resultaten mee maar lang niet optimaal..

 

@A33

Je hebt gelijk, een subreflector hoort hyperbolis te zijn en kan niet met een klein camping schoteltje worden vervangen omdat deze ook reflecteert..

te makkelijk "gedacht"  😀

 

Overgens ben ik wel benieuwd wat de f/d van de hoorn is, voor satlex kom ik uit op ~  0.3 maar of dat klopt ?1233986497_Fibo-reflector-FD-verhouding.jpg.41e3be0f2e25ad8b7cd448073b65dbc7.jpg;)

 

PIC_2565.JPG

ATA-gregorian.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans Surfer met 180 cm en blindscan  13 transponders gevonden.

Zie bijlage

screenshot_20200824210215.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 13 transponders die je gevonden hebt Henk, zijn die allen van Arabsat of zijn dit ook de transponders van 30,9° oost (de oude Eutelsat voor de turkse zenders)?

Hoe sterk wordt Sundan Txbij jouw ontvangen. (ik gok op 7,5 dB)

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...