Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Of een stoomreiniger een goed idee is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ceesv, in een ander forum zag ik dat Rimants de smerige schotels eerst in de badkuip met de shampoo van z'n vrouw schoon kreeg. Later is hij overgestapt op een stoomreiniger, waarbij hij schreef dat als hij dit eerder had geweten, had die dit veel eerder gedaan. Nu staat de Channel Master ook in de volle zomerzon te bakken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, HansSurfer zei:

Ceesv, in een ander forum zag ik dat Rimants de smerige schotels eerst in de badkuip met de shampoo van z'n vrouw schoon kreeg. Later is hij overgestapt op een stoomreiniger, waarbij hij schreef dat als hij dit eerder had geweten, had die dit veel eerder gedaan. Nu staat de Channel Master ook in de volle zomerzon te bakken.

Gewoon groene zeep en lauwwater en een spons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen Hans, je kunt beide methoden proberen voor en achter de antenne. Er zal niets ergs gebeuren als u zeepschuim maakt en vervolgens stoom ook op de voorkant van de antenne aanbrengt. Materiaal van de antenne is sterk genoeg en de stoomboot kan geen schade aanrichten. Wees gewoon creatief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond ben ik weer verder gegaan met de Fibo 120 sub refletor om die na te checken en goed vast te zetten. Ik kwam nog een foutje tegen met de 2 fibo

bouten in het draaipunt van de Fibo waar iets speling in zit, als ik de fobi naar oost draai gaat deze ongemerkt na ` 40 graden licht over hellen om de speling

met gewicht op te vullen, daardoor raakte ik het laatste gedeelte can de clarcbelt steeds kwijt en bij terugdraaien onder de 40- graden kantelde de fibo ongemerkt

ligt in zijn orginele positie zodat dir bijna niet te zien was. De grote moeren in het midden van het draaipunt van de Fibo heb ik nu flink aangedraaid zodat zijn

draaicircel nu wel evenwijdig met de clarcbelt is..

 

Verschillende lnb``s heb ik geprobeerd om te testen en vergeleken sterk het signaal van 11608 op astra4a binnenkwam en met de nu nog ingemonteerde feedhorn

van de inverto black ultra twin lnb heb ik de beste resultaten qua signaal en ber, het feedhorentje ervan doet wonderen met het signaal.. de agc staat ook flink

hoog van de lnb, maar echt optimale ontvangst met de subreflector heb ik nog net niet.. Dit kan ik vergelijken door de black ultra single lnb zonder subreflector

in het brandpunt van de schotel te zetten, waar ik destijds ook nbc africa beam mee ontving, en de ontvangst in die situatie is tot nu toe toch flink beter dan met

subreflector..

 

Wat ik wel wil proberen is een ander feedhorentje maken met een totale hoek van ~ 130 graden en deze op een gestripte black ultra lnb monteren en met sub

reflector testen wat het signaal is wat eruit komt.. het lastige is alleen dat er ook scalar ringen in kunnen die je staande golf input kunnen verbeteren en moeilijk

te berekenen en te maken zijn, weer een uitdaging.  De subreflector hebik bij satlex gekeken met 20 cm2 en diepte 5cm, maar de brandpuntafstand in praktijk

met de black ultra lnb is ~ 18 cm, dat zou kunnen omdat de primefocus waarde niet klopt en de reflector onder een hoek gebruikt word waardoor zijn brandpunt

afstand veel verder ligt als recht voor de schotel.

 

RimaNTSS, ik heb wel intresse in een paar fibo beugels en eventueel feedhorns met een lage f/d van 100 graden om mee te experimenteren met de fibo 120

ik ben benieuwd wat jij allemaal op voorraad hebt ;)

 

Hans surfer, als je de ontvangst wil verbeteren kan jue als goedkoopste stap deAntenne schoonmaken, dat zal zeker helpen en de inverto twin proberen vasnwege het

feedhorentje, wat je ook eventueel zou kunnen doen is een channelmaster feedhorn met c120 aansluiting en daarop de mti ak 54xt2n lnb met flens aansluiten.

 

Volgens mij zou dit erg goed moeten werken met de quad lnb. Deze pakt de moeilijke transponders beter op dan de black ultra lnb omdat de electronica hoogwaardiger

is, vandaar dat de lnb ook duurder is..  Mischien is het wel een idee om de channelmaster te verkopen en de Laminas 150 aan te schaffen met polarount, kost wel wat

maar dan heb je zeker een goede ontvangst mert en goede feedhorn c120 op de mti ak 54  lnb.. Als je buiten de 120 wil kost het toch meer gled en ruimte en inspanning

om exotich werk binnen te krijgen.

 

Toch zoiu ik even Rima raadplegen over de feedhorn die je bij de channelmaster wilt, 39 graden op een f/d 0,6 antenne gaat volgens mij niet goed werken en heb je

een channelmaster feed nodig met c120 aansluiting voor de mti flens lnb die je in je bezit hebt, volgens mij is dat de beste combinatie..

 

. .

PIC_2565.JPG

PIC_2563.JPG

PIC_2559.JPG

PIC_2556.JPG

PIC_2550.JPG

PIC_2545.JPG

PIC_2535.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Phoenixx said:

ik heb wel intresse in een paar fibo beugels en eventueel feedhorns met een lage f/d van 100 graden om mee te experimenteren met de fibo 120

Ik begrijp niet wat je precies zoekt. Alle Fibo feedhorns zijn hetzelfde. Had je toevallig de mogelijkheid om je Fibo te controleren op kromtrekken? Misschien is dit de manier om de ontvangstresultaten te verbeteren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, RimaNTSS zei:
Maak je geen zorgen Hans, je kunt beide methoden proberen voor en achter de antenne. Er zal niets ergs gebeuren als u zeepschuim maakt en vervolgens stoom ook op de voorkant van de antenne aanbrengt. Materiaal van de antenne is sterk genoeg en de stoomboot kan geen schade aanrichten. Wees gewoon creatief.

Ik heb heel vroeger een ChannelMaster 1120 gehad en had deze met een hoge druk spuit schoon gemaakt.
Hij werd er wel schoon van maar ook het oppervlak werd er ruw van en heb deze dus moeten vereven.
Dus mijn advies om het in ieder geval niet met een hogedruk spuit te doen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, putemmer said:

Dus mijn advies om het in ieder geval niet met een hogedruk spuit te doen 😉

Je hebt gelijk! Een hogedrukspuit kan zelfs verf van de auto afpellen, dus het kan zeker gevaarlijk zijn om de antenne schoon te maken, het moet in ieder geval heel voorzichtig gebeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een half uur boenen met een borstel en wat afwasmiddel ging de aanslag er moeilijk af, dan maar even een half uurtje met de stoomreiniger en dan is hij al wat beter, maar nog niet optimaal. Dan gouw weer naar binnen met de donkere wolkenpartij en bliksem. Binnen was de ontvangst door de donkere luchtpartij 1 dB minder dan normaal. Of het schoonmaken geholpen heeft is dus afwachten bij normale onvangstcondities.

20200813_194104.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, HansSurfer zei:

Een half uur boenen met een borstel en wat afwasmiddel ging de aanslag er moeilijk af, dan maar even een half uurtje met de stoomreiniger en dan is hij al wat beter, maar nog niet optimaal. Dan gouw weer naar binnen met de donkere wolkenpartij en bliksem. Binnen was de ontvangst door de donkere luchtpartij 1 dB minder dan normaal. Of het schoonmaken geholpen heeft is dus afwachten bij normale onvangstcondities.

20200813_194104.jpg

Schoonmaken is een kunst.

En geduld hebben helemaal.

Ik zou het in de ( week ) zetten.maw : liefst in een laagje water

Lost het mooi op.

Dat is mijn bevinding.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, heel erg bedankt voor de Fibo hoorn!! .. nu kan ik verder met het optimaliseren van het ku signaal ;) 

MIschien dat ik morgen de antenne wat meer op de rand zet, even het weer aan kijken hoe ver ik ermee kom..

 

Super..!

 

Rima, het ging mij in eerste instantie om de lnb beugels, deze zijn wel makkelijk om te gebruiken met exprirmenten met andere antenne`s..

 

 

PIC_2573.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede resultaten ermee, mijn eik transponder 12609 op astra 4a is 14 db, een record ;)  eerst met de inverto black ultra twin was deze 12,7 db dus meer signaal..

 

En dat terwijl ik nu even voor te testen een inverto black pro single flens lnb er even heb opgezet..

 

Ff hapje eten en testen dan ff tukkie, lange dag gehad vanav 600 uur s`ochtends ook nog ff trekzak gespeeld op verkoop accordion en coll weer thuis gebracht,

mijn dag is weer ok!!! ..  ;)  Maar let wel op het onweer, gisteren de dans ontsprongen in het westen, maar de dag is nog niet om..

 

Hans, om je channelmaster 120  antenne te verbeteren kan ik je ook aanraden om deze om te bouwen tot fibo met subreflector, hoorn en lnb en stangen op lengte

ervoor, krijg je toch meer signaal uit je antenne, flens paste nu ook goed alles werkt ok + 20 % meer signaal, ruwe schatting ;)  

PIC_2578.JPG

PIC_2576.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...