Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

Tijdens het grauwe weer zaterdag aan't stoeien geweest met de CM 120 vast opgesteld op 4.8º oost .

zomaar wat lnb's / lnb -feedhoorn combinaties getest met de originele feedstangen / houder op  TP 11.766

Beste resultaat met een TS Smart Titanium single lnbf S90 / Q72-73 hiervan heb ik geen flens versie .

 

Met een flens BEST HD3D-202 aan een PATRIOT hoorn (afwijkende flens) S98 / Q72

Met de flens BEST HD3D-202 aan de CM hoorn zonder folie S89 / Q70  met folie S89 / Q67

Met een flens BEST HD3D-101 aan hoorn van een BU Twin S89 / Q72-73  , zowel met als zonder de witte kap .

Met een flens BEST HD3D-101 en de 202 aan een HIRSCHMANN hoorn S89 / Q70

 

Best HD3D-101 BU twin hoorn.jpg

BEST HD3D-202 Patriot hoorn.jpg

BEST HD3D-202 Hirschmann hoorn.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb ik hiir ook met de feedhorns @HansSurver, de Black Ultra feedhorn presteert het beste met signaal, daarna komt de Prodelin feedhorn die iets op

verschillende frequenties beter signaal geeft dan volgt de Channelmaster feed die wat minder signaal en iets hogere ber geeft dan de Prodelin feedhorn 

en erna komt de Skyware feedhorn die ook aardig presteert, maar minder dan voorgaande feedhorn metingen..

 

Het geheel heeft ook weer invloed op de agc level regeling van de gemodificeerde black ultra of de Mti lnb, de inwendige elektronica zorgt ervoor dat bij sterke

signalen de agc lager is om oversturing in de onvanger te voorkomen, maar bij zwakke signalen gaat de versterking omhoog zodat het binnenkoment signaal

sterker wordt en bijkomend gevolg is dan dat de ber ook weer hoger wordt. Bij een goede feedhorn is dat niet erg omdat de ber standaard toch evenredig laag

is t.o.v de signaal waarde.

 

Maar bij een minder afgestemde feedhorn die meer voor signaal gemaakt is vanwege massaproductie / prijs wel waardoor een hogere ber afhankelijk van de

agc versterking word gegenereerd wel.. Als in die situatie het signaal vanwege een zwakke transponder versterkt word en dan de ber in verhouding te hoog

oploopt naar bijvoorbeeld 150.000 en hoger schiet het ontvangstgedeelte uit zijn signaal lock waardoor je dan  blokjesbeeld krijgt met een hogere signaal waarde..

 

Daarom is een goede feedhorn belangrijk en ook je elektronica van de lnb en ben ik bezig om daar verbetering in te brengen, dit kan ook voor C band .. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie Test @Trust met de combinatie van lnb`s en feedhorens.

 

Even een vraagje, is de Patriot feedhorn gelijkwaardig aan de Prodeling 51 graden feedhorn die ik hier op de antenne heb gemonteerd ? 

Hoeveel signaal heb jij op de Channelmaster 180 op 7 w 11559 ?  En op astra4a 12608 en 12641 Mbc Africa beam ?

 

 

 

Astra4a-12808-12641-mbc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt trust voor jouw test. Zo zie je maar weer dat de CM kap look iets dempt. Jammer dat je de lnb niet op de g spot hebt gericht,  dan waren de resultaten vast anders. Wat dus weer opvalt dat de patriot meer signaal geeft, maar aan qualiteit niet zo veel meer. Weet je toevallig ook welke openingshoek hij heeft.

 

Phoenixx 12.608 h komt hier doos met 14 dB (86%)

12.621 V komt niet door

De testtransponder van trust met vanavod veel bewolking zie plaatje.

1_0_16_17ED_C_55_300000_0_0_0_19750920182835.jpg

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie ontvangst diamond, voor zulke waardes op 8 west is hier een schotel van 1,8 m nodig. De signalen zijn hier 4 dB lager. Terwijl jij op  7 west maar 1,5 -2 dB meer ontvangt. Die Afrikaanse zenders zijn deels hier ook te ontvangen op 26 oost met nog veel meer signaal ( tussen de 9,5 en 13 dB).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@diamond  van dat laatste rijtje komt alleen  11.179 H binnen met 6.1 - 6.5 dB  horten en stoten beeld met de Fibo 120

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, HansSurfer zei:

Mooie ontvangst diamond, voor zulke waardes op 8 west is hier een schotel van 1,8 m nodig. De signalen zijn hier 4 dB lager. Terwijl jij op  7 west maar 1,5 -2 dB meer ontvangt. Die Afrikaanse zenders zijn deels hier ook te ontvangen op 26 oost met nog veel meer signaal ( tussen de 9,5 en 13 dB).

Van dat lijstje van diamond komt hier niet 1 van binnen. 

1_0_19_1839_3E_800_DCA0000_0_0_0_20200727201247.jpg

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te vermelden heb nog eens de inverto quad getest en deze is de minst presterende van de inverto lnb's voor 7.3 West A is hier de ibu single het beste voor 8 West de ibu twin de quad doet het veel minder op ale 2 de posities toch een mooie resultaat Hans heeft iemand al de edision qsl 4 kunnen testen? zou iets goeds kunnen zijn Hans had het al over deze lnb en heeft iemand van de meelezers toevallig een azure shine schotel zoja hoe presteert deze?

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas ben ik eer even begonnen aan mijn fibo optimize project ..

 

Eest klein beginnen wordt er altijd gezegt, dus de triax 65 in 4 standen geprobeerd op 4 posities in de Clarcbelt te krijgen,

het makkelijkste gaat dit met de xarius satmeter via de spectrum modus, gelukkig is deze spectrum analyzer na genoeg realtime..

 

 

PIC_2286.JPG

PIC_2285.JPG

PIC_2279.JPG

PIC_2277.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Phoenixx zei:

de triax 65 in 4 standen geprobeerd

Waar die ligt , 3de foto , op welke satelliet staat die daar gericht ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als die triax vrij zicht heeft , heeft het geen enkele zin andere standen te proberen , dan ontvangt hij in alle posities dezelfde signaalwaardes .

Alleen als de Fibo deels afgeschermd word door de bovenliggende balkonrand heeft het zin .

Ik heb ooit samen met ceesv en z'n meetapparatuur de proef gedaan  met een Echostar 120 met een extra draaipunt , precies op de elevatie van de satelliet gedaan , en kon geen enkel verschil in signaalsterkte vaststellen .

Speciaal voor die test ook een lnb motorskew gemaakt .

Die werkte niet automatisch zoals die op deze film , later heb ik die skew geperfectioneerd .

 

 

crazy dish 017.jpg

wheel hub.jpg

skew echostar 120.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, trust zei:

Als die triax vrij zicht heeft , heeft het geen enkele zin andere standen te proberen , dan ontvangt hij in alle posities dezelfde signaalwaardes

Akkoord , maar zo zou ik een "minidakje" voor mijn katten kunnen maken wanneer 5°W kijk :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...