Ga naar inhoud


Audacity : 2 vraagjes


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vraagje 1:
Ik heb een 600-tal Flac files in mijn Music Collection.

Sommige daarvan zijn veel stiller/luider dan andere.

Kan ik die allemaal in een ruk op hetzelfde geluidsniveau brengen met Audacity ?

 

Vraagje 2:

Kan ik met Audacity de leading en trailing silences van Flac-files op een eenvoudige manier weghalen ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerste hit op Google geeft dit.

 

If you want to simply batch-normalize using the Audacity feature, you have to do this, according to a blog post:
  1. Open Audacity.
  2. File > Edit Chains.
  3. Add "Normalize"
  4. Insert "Normalization"
  5. Add "Export" step (otherwise file will not be saved)
  6. Ok.
  7. File > Normalize > Apply to Files.

 

 

Op vraag 2 heb ik geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MP3-Gain is je vriend, het kan de file´s synchroniseren, d.w.z. je kunt het level naar boven resp. beneden bijstellen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, waterpas zei:

MP3-Gain is je vriend, het kan de file´s synchroniseren, d.w.z. je kunt het level naar boven resp. beneden bijstellen. Ik moet hier wellicht wat corrigeren, ik heb niet gezien dat het om Flac-file´s ging 🤢, ergo ik weet niet of die ook gesynchroniseerd kunnen worden.

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sound Normalizer is hier een betere oplossing denk ik.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een kanttekening plaatsen bij het wijzigen van FLAC Files. 

Na wijziging zijn deze files niet meer 'lossless'. 

 

Een andere aanpak is om het geluidsnivo aan te passen in de mediaplayer, dus op het moment van afspelen,  Deze techniek heet ReplayGain (a technique invented to achieve the same perceived playback loudness of audio files. It defines an algorithm to measure the perceived loudness of audio data).

 

Dan het je wel een mediaplayer nodig die Replaygain ondersteund (bijvoorbeeld op het Windowsplatform Foobar2000 of Winamp).

 

Google weet hier nog veel meer van.

 

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee MP3-Gain, zoals de naam al laat vermoeden is enkel voor MP3 files.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dit programma, de stappen voor aanpassing van het volume zijn met 1.5 dB te groot (-1.5 dB, -3.0 dB, -4.5 dB, -6.0 dB enz....)

Dan krijgt men weer nummers die te stil zijn ten opzichte van de rest.

ik heb zo' een hele serie verkl**t

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal,

 

Ik ben met "Sound Normalizer" aan het testen omdat

- Het inderdaad om Flac files gaat

- Het mijn hele batch van +600 files in 1 run kan normalizen

 

@waterpas Ik vind alleen de home site niet waar ik het programma veilig kan aankopen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, mebo870 zei:

een goede raad kopieer eerst die hele map maar voor de zekerheid.

 

Dank voor de raad maar dat had ik inderdaad voor alle veiligheid al gedaan.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Pluizebol zei:

Dank allemaal,

 

Ik ben met "Sound Normalizer" aan het testen omdat

- Het inderdaad om Flac files gaat

- Het mijn hele batch van +600 files in 1 run kan normalizen

 

@waterpas Ik vind alleen de home site niet waar ik het programma veilig kan aankopen.

Ik heb het uit een info, gevonden op internet. Weet niets van kopen, stuur hier een 7zip bestandje met het progje, succes

SoundNormalizer.7zGoogle op kanzsoftware

aangepast door waterpas
aanvulling
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waterpas, 

Dank

Ik heb hem intussen besteld op de site van de makers http://www.kanssoftware.com (29$)

Nu kan ik in batch mode mijn +600 FLACs er in 1 run doorjagen : duurt uiteraard lang maar het werkt.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank, en succes!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...