Ga naar inhoud


welke hdmi kabel voor 4K tv


blitz10

Aanbevolen berichten


als die UHD TV ook H.D.R. weergeeft en je sluit een bron erop aan met dezelfde High Dynamic Range moet het een HDMI 2.0b zijn.

op vuplus-support staan menig vragen over het weergeven van bronnen met HDR en meestal heeft men enkel een HDMI 1.4 uit de oude doos

bovendien heeft het ook te maken met de frequentie 24 30 48 60 van de bron (laatste moet HDMI 2.0 hebben)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de EVS lijkt het geluid helderder en komt veel meer los van de speakers, alles lijkt veel meer alsof je er zelf bij bent. De diepe bas krijgt ook meer structuur.

 

Het beeld wordt iets donkerder maar laat, vooral in complexe scenes, meer detail zien. Alsof een raam net gezeemd is. Ook lijken bewegingen in het beeld vloeiender te verlopen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb destijds een 10 meter platte HDMI van RuConnect gekocht die altijd heel goed voldeed

de lengte was destijds gewenst omdat die satelliet receiver met AVreceiver achter mijn zit positie stond en de TV frontaal daarvoor

dus liep de kabel half rondom de kamer

 

nooit geen spijt van gehad

 

IMG_3112.JPG

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede ervaringen met kabels van ****, een Chinese webshop. De keus is groot en de prijzen laag.

aangepast door ceesv
naam webshop verwijderd

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/3/2020 at 10:26 AM, Tonskidutch said:

ik heb destijds een 10 meter platte HDMI van RuConnect gekocht die altijd heel goed voldeed

de lengte was destijds gewenst omdat die satelliet receiver met AVreceiver achter mijn zit positie stond en de TV frontaal daarvoor

dus liep de kabel half rondom de kamer

 

nooit geen spijt van gehad

 

IMG_3112.JPG

Ik kocht gewoon een 5 meter HDMI kabel bij de Chinees hier voor 5 euro, nog nooit een probleem gehad met die kabel. Wie ze maakt en wat is wel een verschil want heb hier een kabel van 2 meter van 12 euro en niets anders dan random dropouts met deze kabel. Die kabel is nu dus werkeloos.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij korte HDMI kabels speelt reflectie een grote rol, vooral bij kabels van hoge kwaliteit (lage demping). Je bent dan gek genoeg beter af met goedkope kabels, dus die veel demping geven.
Ik zal het proberen uit te leggen.
De frequenties die de kabel moet transporteren liggen in de Giga Hertzen. Wat cijfers: Een clock frequentie van 600 MHz markeert de start van 10 seriële bits (8 + 2 correctiebits). Maar om die te kunnen decoderen is een 3 voudige frequentie nodig. Dus dan kom je dus aan 18 Ghz.
Bij die frequenties treden bij de meeste apparaten (STB, TV) reflecties op. Door misaanpassing wordt een groot deel van de energie weer terug gestuurd naar de bron. Daar gebeurt hetzelfde en de reflectie's verstoren het oorspronkelijke signaal, doordat die niet tegelijk aankomen.
En dan zie je dat je peperdure High Speed kabel meer problemen geeft dan die goedkope van de chinees.
Er zijn maar weinig fabrikanten die hier aandacht aan besteden. Dat komt omdat de aanpassing van de printbaantjes voor die hoge frequenties (zorgen voor een perfecte staande golf verhouding bij een impedantie van 100 ohm) strookt met de kosten die daarmee gepaard gaan.

High speed kabels komen dus het best tot hun recht bij langere lengtes. Voor deep color (nodig voor HDR) tot 10 meter. Voor langere afstanden zijn er optische kabels, hoewel die ook weer haar eigen problemen kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...