Ga naar inhoud


Harman/Kardon Go+Play wireless geen spanning via adapter aansluiting


Vogelzang

Aanbevolen berichten

Genoemde versterker werkte alleen door de plug van de adapter in de achterkant versterker met kracht wat omhoog te duwen en de  kabel zo vast te zetten.

Inmiddels helemaal geen werking.

Plug van de adapter gaat naar een printje. Daarop een chassisdeel met 3 aansluitingen aan de onderzijde van de print.

De achterste zit aan de + (middenpen) van de voeding. De andere 2 aansluitingen zijn volgens  ohmmeter met elkaar doorverbonden.

Zowel met als zonder de adapterplug ingestoken  !!

Mijn vermoeden is dat dit chassisdeel een schakelaar heeft zodat zonder adapter op batterij (8 x 1,5V) geschakeld kan worden en omgekeerd.

Nieuw chassisdeel kan ik niet vinden. Ik overweeg de adapterplug  aan de batterijvak aansluitingen te verbinden.

Maar die zijn voor 12V  (8 X 1,5V)  en de adapter is 18,5 V. Wie heeft een schema

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als aan het chassis deel niets te zien is en er geen slechte solderingen zijn op de print, kan het dan niet aan je stekker liggen?

 

Als de stekker insteekt, kan je de spanning meten op het chassis deel of op de print.

Dan weet je toch waar het probleem zit.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard de stekker er in en op chassisdeel 18V spanning. Maar dat is aan de achterkant (+) van het schassisdeel en aan de 2 andere soldeerpunten (-).

Het schassisdeel heeft een ingebouwde schakelaar. Die hoort volgens mij verbroken te worden als de plug er in gaat om de voorkomen dat het batterijvak aangesloten blijft. Een schassisdeel kan ik niet vinden en daarom denk ik aan de adapter via het batterijvak aan te sluiten. Maar dat is voor 12 V bedoelt. Mijn vraag is of dat kan. En het liefst een schema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor  "zoiets simpel's"  heb ik geen schema van het apparaat nodig. Alleen hoe het gaat als ik de kennelijk niet werkende schakelaar van het schassisdeel overrule door de contacten van het schassisdeel  te verbinden aan de contacten van de batterijhouder.

Dat maakt een verschil tussen 12 V en 18.5 V

 

Vanaf het printje waarop het schassisdeel zit gaan er via een connector 4 draden het apparaat in. De enige die contact heeft met de  -  van de voeding en de   -  aansluiting in de batterijhouder is een zwarte draad. De andere 3 hebben geen contact met de  +  van de adapter.

Kennelijk wordt de + afhankelijk van de schakelaar in het schassisdeel  wel of niet op de versterker gezet. Maar hoe is me niet duidelijk en ik wil het apparaat niet opblazen.

Dat is mijn dilemma. Maar tot nu toe geven de ongetwijfeld betere technici op dit forum niets beters dan problemen met de plug of "zoiets simpels".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 7812 kan 1,5 A hebben. De adaptervoeding geeft 18 V bij max 3,5 A. Hoe hard de eigenaar naar muziek wil luisteren weet ik niet, maar bij 20'ers vrees is voor de 7812, ook bij voldoende koeling van het IC. Ik heb wat voedingen liggen en ga proberen een 12V voeding met voldoende stroom op de batterijaansluiting van deze versterker te zetten.

Ben nog steeds benieuwd hoe tussen adapter 18 V en batterij voeding 12 V geschakeld wordt bij wel of niet een adapter ingestoken.

Foto levert vermoedelijk niets op maar ik ga het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

+ contact van de 18 V adapter maakt geen verbinding met draden die naar de versterker gaan. De - wel. Printje geprobeerd schoon te krabben om gebroken spoor o.i.d. te vinden. Lak is te hard.  Print losgekoppeld van de versterker. Als noodoplossing een 12 V adapter gekocht (ondanks het virus aldaar voor € 8  ) . Doorgesoldeerd naar de batterij aansluiting van 12 V en het apparaat werkt weer prima. Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...