Ga naar inhoud


Windows update versie 1909 lukt niet


MagisterMagoo

Aanbevolen berichten


Ja, heb dat geprobeerd, heb zelfs het boek van schoonepc, maar lukt niet.

Op mijn schijf staan wel 6 of 7 partities (dell computer oem) en bij sommige tussenliggende partities kan ik geen niet-gealloceerde ruimte toevoegen.

Zoals degene die aangeduid staat op de foto. Misschien mogelijk maar dan moet ik op zijn minst het programma kopen zonder dat ik weet ofdat het wel zal lukken.

Dus dat betekent dat ik klem zit op dat vlak.

Misschien moet ik een nieuwe installatie doen maar ben er mee gestopt omdat ik schrik had dat al die partities dan ook moeten verdwijnen en ik iets fout doe

én de DBR schijf laat zich blijkbaar niet verwijderen.

Easus.jpg

aangepast door MagisterMagoo
aanpassen met foto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in ieder geval zou doen is een image maken van de C schijf in combinatie met een herstel/opstart schijf. Hiermee kan je altijd terugvallen op de huidige situatie, als dingen mis zouden gaan. Voorbeeld van zo'n herstelprogramma is Macrium Reflect (free). Ikzelf maak iedere maand een image van de C schijf en ook als ik ingrijpende wijzigingen uitvoer. Heeft mij voor veel ellende behoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wellicht verder kunt doen: in System32 map bevindt zich cleanmgr.exe

Opstarten met rechter muisknop: run as administrator.

Dan kun je zien hoeveel aan bestandsruimte schoongemaakt kan worden, m.n. ook bij oude herstelbestanden.

Een schoonmaak actie kan trouwens uren duren, niet onderbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag hopen dat je eerst een beetje die partitie bende hebt opgeruimd. Niet zelf partities lopen aanmaken!

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2020 om 13:06, boudeman zei:

Heeft mij voor veel ellende behoed.

begrijp ik helemaal niet!

maak je der dan zo'n rotzooi van? (van systeem of hdd filesystem)

zoals die partitie tabel van MagisterMagoo misschien

 

Voor mensen die iets speciaals willen gaan doen de Windows eigen tools zijn overigens foutloos en gratis om te partitioneren daarbij is de uitleg over de toepassing van de tools perfect gedocumenteerd door Microsoft

 

en EaseUS zou ik iedereen ten sterkste willen afraden

  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

door gebruik te maken van de bestandsgeschiedenis kun je mappen uitsluiten (to exclude) in de backup naar een extern medium (opties)

een image is altijd de hele zwik, of bedoel je wat anders?

 

ik zie daar het nut niet van om mappen te gaan uitsluiten / excluden van een image

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 partitie zo kwam de laptop dus ik heb een enorme map muziek op mijn C drive, affijn die wil ik niet mee backuppen met een systeem image. Zo bedoel ik het want veel computers komen met maar 1 C partitie en heb je dus al je bestanden op de zelfde partitie staan. Met EaseUS Todo Backup kun je mappen excluden die komen dan niet in je image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@MagisterMagoo

Ik zie dat je op jou Harddisk 0 een niet toegewezen partitie * hebt van 215 GB.

Dat is een flinke hap uit de 1TB waarmee je niets kunt doen. Waarom maak je die partitie niet bruikbaar ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...