Ga naar inhoud


VHS C banden en Sony Hi 8 banden overzetten naar pc


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wat voor VHS C recorder heb je?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje vreemd als je zomaar een of andere VHS/DVD recorder uit de kringloop meeneemt terwijl in dit topic specifieke oplossingen staan.

Zoals ook deze:

 

 

Als je toch met een VHS-DVD recorder wilt werken moet je daarvan de manual/gebruiksaanwijzing lezen opdat je de juiste aansluitingen en functies kent.

Daar het oude apparaten zijn zul je terug in de tijd moeten gaan <> dus gebruiksaanwijzing lezen.

  • Like 1

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, vansloneker zei:

Het zou een idee kunnen zijn, opnemen naar de HD recorder en dan de harde schijf er uit halen en aan de PC koppelen om zo de opnames te lezen.

Of het werkt kan ik zo niet vertellen.

Dat gaat inderdaad niet werken.

Deze hebben een eigen bestandssysteem en daar kan je pc niets mee.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

#ceesv, met vhs c bedoel je denk ik de camera zelf. Dat is een hitachi, modelnr VM-E54E. Met digital signal processor, staat heel prominent op de zijkant. Toch nog iets digitaals. De aansluitkabel heeft tulp stekkers. Geel en wit. En je andere opmerking, ik heb zo'n usb grabber, usb in de pc, diverse aansluitstekkertjes aan de andere kant. Zelfs de installatie cd heb ik maarja, ik heb al een paar keer verteld, zodra de computer erbij nodig is, is hwt al snel te moeilijk voor mij. Deze usb grabber dus ook. Tijdje aan het prutsen geweest, lukt me niet. 

 

#vansloneker, dat dacht ik ook. Nog niet uitgeprobeerd. Of de opnames op dvd branden en dan kijken of de pc deze wil afspelen, en kopieren natuurlijk. Dit dan wel met de normale snelheid. Zo'n dvd recorder heeft verschillende opnamesnelheden. 

 

#tonskidutch, dvd recorden 2 weken geleden gekocht, eergisteren pas dit topic gelezen. Wat betreft gebruiksaanwijzing, handleidingen.nl doet wonderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel bestandssystemen zijn ergens te downloaden en te installeren. Heb ik al eens gedaan voor de Topfield. ext* is voor de Linux gebruiker ook geen probleem.

 

Youto werkt vast met een Windows PC. Maar als er een computer bij nodig is word het snel te moeilijk dus een bestandssysteem installeren zie ik hem niet doen.

Een DVD moet in principe door de PC gelezen kunnen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een aantal specifieke functies nodig bij zo'n DVD-recorder, ik weet niet of dat gaat lukken met enkel een universele afstandsbediening. Enfin, dat kan je natuurlijk uitproberen. En die dingen vind je ook wel tweedehands op internet, een ander toestel kopen zou dan hopelijk geen probleem zijn.

 

Afspelen met camera en opnemen met DVD-recorder zou in principe moeten lukken en bekijkbare resultaten opleveren. De hoogst haalbare kwaliteit zal dat niet opleveren (camera's zijn voor zover ik weet geen wonderen van weergavekwaliteit en het compressie-algoritme van DVD wordt inmiddels vergezeld door recentere en betere principes) dus ik raad in ieder geval aan om de originele bandjes bij te houden. Ook al omdat gebrande DVD's een beperkte houdbaarheid hebben, je mag er niet vanuit gaan dat die het over tien of zelfs vijf jaar nog doen. Goede kans van wel, maar ook redelijke kans van niet. 🙂

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...