Ga naar inhoud


VHS C banden en Sony Hi 8 banden overzetten naar pc


Aanbevolen berichten

Met de zoekfunctie  heb ik geen antwoord kunnen vinden vandaar even een nieuw topic.

Ik heb nog veel VHS C banden en ook Sony hi8 banden liggen die ik graag op de pc digitaal wil hebben.

Kan ze uiteraard weg brengen en laten doen maar zou het graag zelf doen.

Iemand een idee wat ik nodig ben aan apparatuur en software om beide soort banden om te kunnen zetten. Zie met googelen zoveel voorbij komen dat ik me afvraag wat er nu wel of niet mogelijk is

Ik ben nog wel in het bezit van de camera,s waar de beelden mee gemaakt zijn. Voor de VHS C is dat een  Blaupunkt CR 4600 en voor de Sony hi8 een Sony 800 DCR-TRV 430 E

Alvast bedankt en oja misschien heeft iemand nog wel wat liggen wat niet gebruikt wordt.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

voor diverse doeleinden gebruik ik een harware hdmi recorder, die ook cvbs en S-VHS aankan.

Ik vermoed als je apparatuur tulp pluggen heeft of een scart uitgang, je die met dergelijke recorder kan verbinden en opnemen.

Probleempje bij mij is dat hij de films splits na 20 minuten, maar met de computer zo in één film gezet.

Eigenlijk gebruikt door gamers, maar gaat prima daarvoor ook.

gebruik de zoekterm hdmi recorder eens

Je kan ook zoen toestelletje gebruiken om van cvbs of S-VHS naar usb gaan gebruiken, maar die opnames zijn gevoelig als de pc door iets verstoord wordt.

Daarmee heb ik geen goede ervaring.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je VHS-C en HI8 ga je een cinch naar USB verloop stekker nodig hebben,

 

Normaal word daar ook de software bijgeleverd zodat je dit op de HD van je pc kan opslaan.

Daarna kan je met videobeweekingssoftware aan de slag.

 

Je filmpjes gaan er wel niet beter op worden.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

aansluiten die camera op analog video recorder en die maakt er een .avi op SD kaart van 22$

 

Euuhh, analoog aansluiten op een analoge videorecorder en die maakt er een digitaal signaal van?

 

Ik denk dat je wat anders bedoelde dan dat je neerschreef

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Analoge video's kan je digitaliseren met

- USB grabbers        https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=usb+grabber

- Capture kaarten    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=video+capture+kaarten

- combi recorders.  https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=video%2Fdvd+combi+recorders

 

Die recorders zal je denk ik 2e hands moeten aanschaffen, die zullen niet meer in de winkel te koop zijn.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk dat al dat VHS materiaal standaard definitie heeft.

Een VHS band ging dan nog een stapje terug.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor 😁 de drie cinch ingangen voor video/audio

maar je vindt ze zo op internet en ik heb een hele reeks VHS-compact van mijn vader's video camera overgespeeld op sd kaartje

geen meesterwerken maar gewoon vanwege het sentiment

 

de kwaliteit is in orde als het vhs bandje zelf ook nog in orde is

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Sony camera heeft een IEEE1394 - firewire uitgang, met het juiste kabeltje kan je die aansluiten op een firewire aansluiting op de pc. Digitaal naar digitaal dus.

Je kunt Play memories home gratis downloaden van de Sony website, de kwaliteit is zeer goed.

Andere bronnen - VHS recorder bijvoorbeeld - kan je ook opnemen op sommige mediaspelers , zoals bvb van Emtec maar daarvan is de kwaliteit minder maar aanvaardbaar gezien de mindere kwaliteit van het originele.

Let wel op, sommige nieuwe videobewerkingssoftware ondersteunen geen tape recorders meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt tegenwoordig ook kleine VHS afspelers naar USB daarmee kun je al je VHS banden zo omzetten naar PC formaat, voor een converter heb je altijd nog een goed werkende VHS speler nodig en na zoveel jaar zou ik daar niet meer bepaald mijn vertrouwen in hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gors zei:

de Sony camera heeft een IEEE1394 - firewire uitgang,

Dat is natuurlijk heel mooi van die Sony.

 

De HP Pavillion slimline s3230-E4500 DVR/Premium die ik ook nog heb staan, kon met Windows Vista en een paar kabeltjes de JVC VCR camera direct grabben van de VHS-C tape.

ik heb er echter een linux distributie op gezet twee jaar geleden zonder die video software.

 

Het ligt er een beetje aan hoeveel minuten opnames je wilt digitaliseren want dat bepaald ook een beetje de kostprijs van de hard en software die je nodig hebt voor hoge kwaliteit en/of de kostprijs voor het uitbesteden. Dan moet men misschien ook eens naar vimeo kijken voor opslag in de cloud.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen hebben de pc van de laatste pakweg 10 jaar geen fireware aansluiting meer.

Ik heb het vroeger vaak gebruikt,

 

Al mijn S-VHS filmpjes kon ik zo overzetten naar de pc.

Il bouwde mijn pc's zelf, dus het kaartje met fireware aansluiting ging telkens mee.

 

En VHS en 8 mm recorders hadden al helemaal geen fireware

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...