Ga naar inhoud


Nieuwe Decoder


kefje79

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal

 

Heel lang geleden zelf een fervente dreambox/open source fan geweest voor mijn eigen ontvangers toen ik nog TVV had.

 

NU is het zo dat de Philips ontvanger bij mijn ouders de geest gegeven heeft, en dus nu op zoek naar een nieuwe ontvanger.

Omdat ik niet in de buurt woon van mijn ouders moet het dus een zo eenvoudig mogelijk en stabiel toestel zijn.

 

Wat ze nu hebben is een Duo-lnb en de philips heeft ook beide tuners aangesloten en een fysieke smartcard in de lezer

Wat dus moet kunnen is  op één (thuis) kijken en  op VTM (familie ) opnemen.

 

Dit lijkt dan een issue te zijn als ik dan kijk naar de decorders die M7 in de aanbieding heeft enkel maar 1 tuner heeft en dus bovenstaande requirement niet kan voldoen omdat de zenders op een andere transponder/frequentie staan, of ben ik hier in mis.

 

Welk  toestel raden jullie aan, rekening houdend dat er geen internet aanwezig is waar ik deze box moet aansluiten 

 

Eventueel een Dreambox 920 ? maar moet ik dan nog extra soft installeren om  de kaart werkende te krijgen of moet ik dan ook best een module erbij nemen.

Staat op standaard al een bruikbare image op of moet ik hem zelf eerst flashen...

Of welke alternatieven zijn er nog rekening houdend met een "normaal budget" onder de 400euro.

 

ps in normale omstandigheden had ik gewoon naar mijn lokale sat boer gereden en in de winkel een praatje gaan maken maar dat loopt nu wat lastiger..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

Ik zou in dit geval ook gaan voor een ontvanger, die "plug&play" is.

De Rebox, die Tonskidutch noemt lijkt mij ook een goede keuze.

Andere mogelijkheid is bv. de Technisat Digit ISIO S2 - HDTV Twin-satellietontvanger. Momenteel bij een bekende duitse webwinkel te koop voor 189,90.

Je hebt dan wel een CI module nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...