Ga naar inhoud


ChromeCast maakt geen verbinding met mijn router.


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb wel verbinding met mijn smartphone en Chromecast.

Ik vind de Chromecast ook terug in mijn router maar de

verbinding blijft uit.

 

Iemand enig idee wat er fout is/kan gaan?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Penthe zei:

Android update gehad? Cache van Chromecast legen.

 

Dat eerste, niet dat ik weet.

 

Het tweede hoe doe ik dat: Cache legen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover kom ik niet niet eens.

 

Inmiddels 3 dingen gedaan;

- een factory-reset,

- router ge-reboot en

- nieuwe besteld... :crazy:

 

Morgen in huis.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost.

 

Ik had in mijn router ingesteld dat Chromecast een static-ip had.

 

Deze verwijderd en toen installeerde Chromecast zicht weer.

 

Blijkbaar heeft Chromecast een broertje dood aan een staic-ip.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Con zei:

Blijkbaar heeft Chromecast een broertje dood aan een staic-ip.

 

Chromecast niet maar sommige routers wel.

Ik denk dat er soms in de router tabellen iets blijft hangen waardoor na een ip wissel (dynamic IP) er iets niet goed gerouterd wordt.

Mijn ervaring is dat sommige merken routers hier totaal geen last van hebben en andere constant.

Wat je kunt doen is dynamisch ip toekennen aan cliënt en daarna reservering in de router aanvinken voor betreffende cliënt.

Maar gezien chromecast geen server functie heeft of altijd middels een statisch ip vindbaar moet zijn gewoon op dynamisch zetten zonder reservering.

Dan heb je de minste storingen.

Wil je toch sommige apparaten een statisch ip toekennen dan moeten deze wel buiten de dhcp pool zitten!

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, sat-ellite zei:

 

Chromecast niet maar sommige routers wel.

Ik denk dat er soms in de router tabellen iets blijft hangen waardoor na een ip wissel (dynamic IP) er iets niet goed gerouterd wordt.

Mijn ervaring is dat sommige merken routers hier totaal geen last van hebben en andere constant.

Wat je kunt doen is dynamisch ip toekennen aan cliënt en daarna reservering in de router aanvinken voor betreffende cliënt.

Maar gezien chromecast geen server functie heeft of altijd middels een statisch ip vindbaar moet zijn gewoon op dynamisch zetten zonder reservering.

Dan heb je de minste storingen.

Wil je toch sommige apparaten een statisch ip toekennen dan moeten deze wel buiten de dhcp pool zitten!

 

Er is hier (in Echteld) een kwartje gevallen, grote dank daarvoor.

 

Dat van die DHCP-pool wist ik niet. En inderdaad, ik had hem vast gezet op 119, de DHCP pool.

Dus ga ik morgen nog eens in de 2 tot 99 reeks proberen.

 

Ik heb wel eens vaker zitten modderen met mijn Shelly's, ik wilde hun DHCP toegewezen IP

vastzetten op het IP adres wat was toegewezen. Die zaten allemaal vanaf 100 tot 113...

En dat ging dus niet lekker (zeg maar helemaal niet), nooit begrepen hoe dat kwam.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, ik snap nog iets niet. Dat valt dan wel buiten

mijn originele vraagstelling dus begin ik een

nieuw topic in Windows.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...