Ga naar inhoud


Andere image


Lateron

Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit de "verkeerde" forum is, maar..., kan iemand mij wegwijs maken in het gebruik van Kanalenlijst Hans of een Vu+ Solo 4k box met Blackhole 3.0.8c image? Ik kan geen ondersteuning vinden op internet. Misschien heeft iemand ervaring hiermee?

 

Kanalenlijst Hans heeft veel kanalen en Streams. De kanalen werken goed maar alle streams geven mij een crash. Zodra ik een stream bouquet aan klikt crasht de Vu+ ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kost even tijd om een stream op te bouwen en het kan zijn dat een stream zich niet opent.

De ontvanger blijft dan zoeken en wanneer je dan gaat zappen naar een andere stream, moet de ontvanger weer de boel opbouwen waardoor het nog langer duurt, je nog ongeduldiger wordt en verder gaat zappen met als gevolg  dat de ontvanger vastloopt.

 

Echter, dit heb ik met OpenPli. Het kan zijn dat de BlackHole image hier meer problemen mee heeft.
In de regel werkt het wel, maar snel overal doorheenzappen resulteert in een vastloper.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Lateron zei:

Ik weet dat dit de "verkeerde" forum is, maar...,

 vragen over settings / zenderlijsten en frequenties staan hier

 

problemen met het vinden van een Hans zenderlijst voor jou receiver is heel makkelijk oplosbaar

door je mede forumleden te vragen even een kopietje te trekken met dreamboxedit en die hier voor jou te plaatsen

dat je image crashed is iets heel anders en heeft met de makers van je image te maken die dat zullen moeten oplossen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lateron zei:

Dank voor jullie commentaar. Ik ga verder zoeken op Internet.

 

Even een toelichting:

Er is bij voorbeld een bouquet met naam "Stream NL Nationaal". Zodra ik die aanklikt, crasht mijn vu+ solo 4k. Raar!

Heb je ook al een andere settingslijst getest?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het met drivers te maken heeft. Het ene image wijkt qua drivers af van het andere image.

Wellicht dat de topicstarter VTi of OpenPli eens kan proberen om te kijken of het dan beter gaat met de settinglijst van Hans.

 

..overigens, bij OpenPli kun je deze vanuit het image downloaden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

14 uren geleden, drz zei:

overigens, bij OpenPli kun je deze vanuit het image downloaden.

in VTI ook hoor, maar daar gaat het niet om

een crashlog kan je image bouwer helpen het probleem op te lossen, dus mailtje aan je Blackhole team

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in Vti? Dat is goed nieuws, dat wist ik niet. Toch maar weer eens proberen. In het verleden was ik altijd erg tevreden met het image maar uiteindelijk toch voor OpenPli gekozen vanwege het gemak van de settinglijsten.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah, met dien verstande dat dat hoofdzakelijk Duits, Oostenrijk en Zwitsers is ingedeeld. Bij VTi heb ik nooit een Canal Digitaal of TVV compatibele lijst gezien. Ter verdediging moet ik zeggen dat ik ruim 2 jaar niet meer bij VTi heb gekeken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je het wilt gebruiken als oude rot die zijn eigen lijstjes maakt, is maar helemaal de vraag

alles wat dubbel en dik in meerdere bouqetten staat is nonsens en de afstandbedieningsknopjes lijden er onder

maar als je hans wilt kun je hem krijgen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijsten van Hans zijn inderdaad een beetje overkill voor de gemiddelde gebruiker, maar het staat ieder vrij deze zelf aan te passen naar wens.

Zelf vind ik het wel prettig wanneer alles nog een keertje extra op genre staat gerangschikt.

De huidige boxen hebben geheugen zat, dus daarvoor hoef je niet meer te gaan wissen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak mijn lijsten gewoon zelf. De eerste keer natuurlijk een flinke klus. Daarna is het een kwestie van bijhouden. Heb de kanalen waarvoor ik een smartcard heb en (voor mij interessante) FTA zenders. Die bewaar ik centraal en 'schiet' die van tijd tot tijd in alle ontvangers.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...