Ga naar inhoud


IBM ThinkPad Lenovo t40


MrDish

Aanbevolen berichten

kreeg van een kennis een Lenovo t40 (Laptop )

nu merk ik ,zie ik  ,via Apparatenbeheer dat ik het 1 en ander mis;

Ethernet-controller /Multimedia-audiocontroller /Netwerkcontroller /Onbekend apparaat /Pci-modem / Videocontroller

er staan allemaal een geel vraag tekentje bij.

zijn dat drivers ?! ,en zo ja  ,waar kan ik die op het Internet vinden,zullen er vast wel meer zijn. aan drivers.

Zit dus Windows XP op

 

Mvg

aangepast door MrDish
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Laptops zonder de originele CD's ter ondersteuning van apparaten

11 uren geleden, MrDish zei:

Ethernet-controller /Multimedia-audiocontroller /Netwerkcontroller /Onbekend apparaat /Pci-modem / Videocontroller

nooit aan je thuisnetwerk hangen om op het internet te zoeken naar drivers voor desbetreffende apparaten.

ik zou hem gelijk hebben weg gegooid, fijne kennis die je zo iets geeft

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

rijp voor een museum

zou ik ook zeggen met XP erop

ik heb echter een 2000 model met Opensuse linux draaien en dat allemaal zonder driver problemen, voor een beetje chatten, internetten en emailen prima

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De T40 is idd een verouderd model, hedendaags traag maar met een Linux (vb Mint) erop nog wel bruikbaar. Ik heb ook nog eentje liggen als opslag in de camper.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor oude pc/laptop drivers gebruik ik Snappy Driver Installer. Gaat van heel oud tot hedendaags en wordt telkens bijgewerkt. Het staat bij mij op een USB stick en is bij mij inmiddels 19,5 GB. Er is een korte versie van maar dan moet je internet driver wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Vogelzang said:

Voor oude pc/laptop drivers gebruik ik Snappy Driver Installer. Gaat van heel oud tot hedendaags en wordt telkens bijgewerkt. Het staat bij mij op een USB stick en is bij mij inmiddels 19,5 GB. Er is een korte versie van maar dan moet je internet driver wel werken.

19.5GB is een enorme hoeveelheid aan data voor een oude laptop met kleinere opslag medium, er staat dan ook minimaal 18GB aan drivers op de computer die je helemaal nooit zult gaan gebruiken. Zonde van de ruimte op je HDD. En dan nog handig om te weten dat oudere laptops en computers vrijwel geen driver updates meer krijgen en een driver updater op zo´n oudere computer gewoon helemaal geen zin heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard bedoel ik niet dat je Snappy Driver Installer op een oudje laptop moet zetten om drivers te updaten.

Maar het ging MrDish niet om oude drivers te updaten maar  überhaupt om aan drivers te komen !

Vandaar mijn mogelijke oplossing en die geldt ook voor andere oudjes.

En downloaden van SDI en daarna op een USB zetten doe je uiteraard via een andere (modernere) pc of laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ts inmiddels heeft wat hij wilde. Maar zoeken naar drivers geeft een stortvloed aan advertenties. SDI is daar vrij van en gaat van heel oud naar eigentijds. Zoals ik eerder aangaf is alles downloaden niet nodig. Er is op de side een mogelijkheid alleen voor de betreffende pc/laptop te downloaden. Maar dan moet dat apparaat wel internet toegang hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...