Ga naar inhoud


Dreambox 920 4K problemen


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Heb pas sinds enkele dagen een nieuwe dreambox 920 UHD, heb door hier op het forum mee te lezen de image van openvision opgezet van februari, alles geïnstalleerd van de ontvangst mogelijkheden op satelliet, 

Maar had af en toe problemen met het ip adres die opeens wegviel via UTP kabel, herstarten van de box hielp niet, soms kwam het opeens weer terug.

bij testen kreeg ik tot de HDCP groene vinkjes dat aangaf dat alles goed was maar hij kreeg geen IP adres en de laatste stap gaf die ook een rood vinkje van niet ok.

Ook af en toe geen ontvangst van astra 23.5 en 28.2 en 19.2 waar ik met mijn gigablue die er nog naast staat zonder problemen ontvangst had en kon kijken (de dreambox is kennelijk gevoeliger voor ontvangst)

Nu wou ik er een nieuwe andere image opzetten, een versie van openvision van maart, en toen deed die niks meer, kon wel rebooten, had dit gedaan maar nu kan ik geen rescue image of zelf niks anders installeren.

Bij het opstarten moet je na 1 of 2 keer flikkeren van het blauwe led lampje uw vinger er opleggen zodat je kan booten en dan via ip je image kan uploaden in de box en zo een nieuwe image installeren, Dat werkt dus niet meer.

Kan dus niks meer doen,

Weet er iemand raad hoe dit op te lossen ????

Heb al geprobeerd met een image op een usb stick te zetten en zo te booten maar dit helpt ook niet.

 

Iemand nog een idee?????

Hoop op een helpend idee zodat die weer werkt en ik er van kan genieten.

Alvast bedankt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Absoluut niet lullig bedoeld, maar je kunt de box meteen retour sturen! Je bent 'slachtoffer' van de zoveelste rotte DM920. Je hebt ongetwijfeld garantie op deze box. Binnen 30 dagen moet je toeleverancier deze voor je omruilen. Is hij ouder dan kun je een RMA Ticket bij Dream direct opvragen. Testen heeft gezien je probleemopgave niet veel zin meer. Het moederbord is zeer waarschijnlijk defect en moet omgeruild worden. Je bent (helaas) niet de eerste en zeker ook niet de laatste.

 

ALS de box 100% werkt heb je een dijk van een box, maar er zijn helaas gigantisch veel uitvallers. Zo veel zelfs dat ik er geen meer wil (Stond wel op mijn verlanglijstje).

 

Je kunt voor je problemen ook op het officiële Duitse forum kijken, maar daar ga je vrees ik van wenen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisikuje gaat dit niet geloven, heb de box even een 15 tal minuten uitgezet en zonder stroom, ook sat kabels afgesloten en ook utp en HDMI uitgetrokken en dan aangestoken en de vinger op de led gehouden en opeens begon die weer in resque mode te booten en vroeg die om de utp in te steken voor het ip adres te hebben om een nieuwe image te installeren, 

heb nu de newnigma2 opgezet, deze al jaren niet gebruikt, ben eens benieuwd of die de download EPG optie heeft dat in openpli zit (kan even niet op die naam komen) en ik automatische timers kan gebruiken aan de hand van de programma naam.

niet verwacht zo snel weer gebruik van te kunnen maken.

nu weer alles instellen en hopen dat alles ok blijft.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het goed in de gaten houden. De problemen komen als de box warm is..

Let vooral op de volgende verschijningen:

 

- Beeld bevriest, geluid loopt door. (mainboard defect)

- Box reageert spontaan niet meer op de AB, niet meer bereikbaar via Telnet/PuTTY

- Box springt na standby in de rescue mode (rode driehoek in beeld)

 

NewNigma is in elk geval de betere keus. Het is een derivaat van het OS2.5 en heeft de recente drivers. OpenVision is dat in elk geval niet. Nadeel van OpenVision is dat je de images niet makkelijk kunt downloaden en ze hebben geen eigen feed...

 

Bij een nieuwe Dreambox zou ik eerder het fabrieksimage houden en zeker een week intensief testen. Pas als dat 100% goed gaat zou ik gaan experimenteren met andere images.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Zou het goed in de gaten houden. De problemen komen als de box warm is..

Let vooral op de volgende verschijningen:

 

- Beeld bevriest, geluid loopt door. (mainboard defect)

- Box reageert spontaan niet meer op de AB, niet meer bereikbaar via Telnet/PuTTY

- Box springt na standby in de rescue mode (rode driehoek in beeld)

 

NewNigma is in elk geval de betere keus. Het is een derivaat van het OS2.5 en heeft de recente drivers. OpenVision is dat in elk geval niet. Nadeel van OpenVision is dat je de images niet makkelijk kunt downloaden en ze hebben geen eigen feed...

 

Bij een nieuwe Dreambox zou ik eerder het fabrieksimage houden en zeker een week intensief testen. Pas als dat 100% goed gaat zou ik gaan experimenteren met andere images.

 

ok bedankt voor de tips, ga ik zeker in het oog houden met die problemen dat resulteert met manboard problemen, 

voorlopig al aan het scannen op de 13 oost en dat gaat goed, al aan 72% en 1154 zenders gevonden (radio en tv) dus dat zit al goed dat die goed scant, 

had eerst geprobeerd om beide tuners met diseq in te stellen zodat ik kon testen of ik signaal had en had met de transponder info van lyngsat op 28.2 de BBC dat sterk binnenkomt hier getest en geen signaal, en dan op hotbird ook een zender getest en ook geen signaal, maar met het manueel scannen vind die toch alle zenders.

ondertussen al aan 89% en al 1681 zenders en het gaat gelijk sneller dan met de openvision image nu het scannen.

straks eens bekijken wat er allemaal nog in zit van opties, met m'n eerste dreambox ooit newnigma2 gebruikt met veel plezier maar dan naar openpli overgeschakeld en vond die meer interessanter met meer opties die ik wou toen.

en ondertussen tijdens het typen is de scan ook ten einde met 1716 zender radio en tv.

we kunnen verder kijken, 

 

moesten er nog leden tips hebben of ideeën, shoot mannen, kan misschien nog bijleren.

wil ook als alles goed werkt opnames doen op de nas, heb een 4TB schijf besteld die zaterdag (morgen) toekomt normaal gezien en zou dan via nas willen opnemen.

(nas pc in het eigen netwerk in huis) maar heb geen idee hoe dit gaat, en nog nooit gedaan met de dreambox.

zou handiger zijn dan nu de externe HDD van 300GB, dit staat te snel vol :P 

ik hoor het nog wel hier of wie me in de juiste richting kan sturen met het topic waarin dit besproken word.

nu nog wat verder doen met de box, zitten toch nog maand thuis hier in belgie doordat m'n werk niet open mag :P 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de HotBird 1868 kanalen (eergisteren nog gescanned). Probleemtransponders zijn de 11585V, 11804... Die zijn redelijk zwak.

Let erop dat je een CMR schijftype gebruikt en géén SMR. De laatste geven problemen als die voor 70% vol raakt.

Wat voor kaart gebruik je voor je abonnee TV? Dit in verband met de configuratie van de softcam.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb op de HotBird 1868 kanalen (eergisteren nog gescanned). Probleemtransponders zijn de 11585V, 11804... Die zijn redelijk zwak.

Let erop dat je een CMR schijftype gebruikt en géén SMR. De laatste geven problemen als die voor 70% vol raakt.

Wat voor kaart gebruik je voor je abonnee TV? Dit in verband met de configuratie van de softcam.

 

Tv Vlaanderen, maar werk met een eigen server voor in het huis te verdelen over alle ontvangers, heb er 3 staan, dus dat is gewoon inloggen met Oscam op Oscam, dat werkte met openvision image ook perfect, dus dat zal wel weer geen problemen geven.

moet dus niet echt iets speciaal instellen voor een smartcard, enkel de user instellen, super handig dus en geen problemen eigenlijk.

 

ga eerst met die schijf werken via usb aansluiting met zo dock station (of hoe noemen ze dat nu weer waar de HDD in zit), werkt op een voeding en enkel usb aansluiten, 

de schijf is leeg en geformatteerd met de openvision, maar best met deze image ook eens formatteren zodat ik zeker ben dat ze goed is Gemount zodat de media kan opgenomen er op.

die nas is dan voor zaterdag als alles goed werkt.

 

scan op de 28.2 geeft me bij 80% 675 zenders, denk dat ik toch met verlies zit dan op de T90 door niet perfect meer afgesteld te zijn, als de hotbird bij jou meer zenders geeft als bij mij.

en ik op de 28.2 ook minder zenders merk tijdens het scannen.

had op de andere ontvanger die hier nog staat ook problemen met de MTV zenders op de 28.2 en nu op de nieuwe heb ik dat ook had ik gemerkt gisteren, de ontvangst viel uit (heb er wel geen beeld op maar de ontvangst sterkte viel weg).

ondertussen volledig gescand weer op 28.2 en heb 905 zenders (radio en tv) denk ook te weinig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een RasPi als kaartserver. Echt ideaal. Alleen maar users aanmaken per ontvanger en het is gedaan..

Je T90 zal inderdaad een beetje afgesteld moeten worden. Alhoewel je regio natuurlijk ook mee kan spelen. Als je in de Ardennen woont zal je de Spot Beam van Astra2 minder pakken, dan je aan de kust woont..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou geen probleem mogen zijn, woon in Oost-Vlaanderen bijna aan de kust dus in belgie ;) 

denk dat ik toch met een probleem zit, de 23.5 ontvang ik nu maar via 1 tuner, de andere kan geen ontvangst vinden van die positie, op de andere ontvanger de gigablue geen problemen mee gehad, kon van 2 verschillende transponders op de 23.5 opnemen, 

ook ontdekt dat bv een autotimer maken van een programma dat herhaald moet worden dagelijks ook niet lukt, die maakt ze niet aan, heb manuele timer moeten maken met herhalen dagelijks van maandag tot vrijdag, op de gigablue had ik dezelfde optie en maakte die aan de hand van de naam en zender die opnames dagelijks automatisch waneer er een update was van de EPG.

vind ook nergens de plug-in van Rytec EPG.

gebruikte die ook graag.

denk toch dat ik ga uitkijken naar een andere image die deze opties wel allemaal heeft.

spijtig want vind de zendernaam in het LCD schermpje lekker duidelijk en groot.

maar welke image heeft die opties die ik wil hé, openpli ????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli is er officieel niet. Die hebben vanwege de Closed Source Dreamboxen buitengesloten. Er bestaan Nep OpenPli images, maar of je daarmee gelukkig wordt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei ook geen oplossing dus, ben nu een opname aan het doen en nu valt die 2de tuner op 23.5 ook uit, andere posities werken dan wel weer met die vrije tuner, 

best iets raar, net of er toch iets niet juist is met de drivers van de tuners, 

en opeens is de tuner weer actief op de 23.5 tijdens het typen na 3 minuten,

snap het niet meer, zou dit image gerelateerd zijn of de ontvanger, met openvision had ik die problemen niet tijdens het kijken....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

NewNigma gebruikt recente drivers dus daar mag het niet aan mankeren. Welke tuner is precies ingebouwd? De gewone twin DVB-S2 geeft normaal geen problemen. Is het een FBC tuner misschien? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mimisiku zei:

NewNigma gebruikt recente drivers dus daar mag het niet aan mankeren. Welke tuner is precies ingebouwd? De gewone twin DVB-S2 geeft normaal geen problemen. Is het een FBC tuner misschien? 

het is de multituner met 2x S2x geen FBC.

rare is dat nadat die weer beeld gaf dit hele tijd tot nu al heeft blijven spelen, 

toch eens proberen met de purE2 image, gisteren ook de laatste update geweest en daar zitten de opties in dat ik veel gebruik.

kan dan checken of het aan de tuner ligt of niet, laatste optie waar ik dan aan denk is de Diseq of de LNB op de 23.5 want beide tuners reageren er raar op, andere posities hebben dit probleem niet, 

maar ga testen met die purE2, anders is het een goed toestel vind ik, geeft beter beeld dan de Gigablue op dezelfde HD zenders als ik voorheen veel keek.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

PurE2 is ook redelijk. Werkt prima op mijn test Mut@nt HD60. Geen idee of daar ook de recente drivers inzitten. Proberen kan nooit kwaad. Persoonlijk zet ik op Dreamboxen altijd de originele software. OScam erop en - net als jij - verbinden met de server en kijken maar. Zo ben je verzekerd van de goede drivers en de meest stabiele software én support...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

purE2 veroorzaakte bij mij traag zappen en vast lopen tijdens zappen, en oscam die elke keer uitviel en zijn config verloor na herstart, echt iets raar, 

ben nu ondertussen weer met een andere image bezig, met Merlin voor de 920, en als die me niet bevalt ga ik doen zoals je zegt, officiële versie erop van opendreambox en OSCam er op en dan verbinden en werken maar, 

misschien dat ik dan geen autotimer heb, dat zal ik dan wel merken en de optie voor Rytec epg, 

maar zit al bezig van deze nacht en nog niet geslapen, begin het te voelen ondertussen, de vermoeidheid slaat toe en maak soms eens fouten.

 

alvast bedankt voor de hulp en tips, moet zeggen, hoe meer images ik gebruik hoe meer ik merk dat er toch een verschil op zit qua ontvangst en stabiliteit met de tuners.

die Merlin nu scant ook sneller dan de andere die ik al heb getest, en al meer of 1663 zenders op hotbird en maar aan 90% dus er komen er nog bij denk ik.

die zal denk ik beste zijn in het scannen.

en ondertussen is het ook al klaar op hotbird met 1736 zenders gescand (radio en tv).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...