Ga naar inhoud


Dreambox 920 4K problemen


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

de box begint goed te draaien, is stabiel aan het komen met een recovery online via de dreambox site.

nu zit gemini 3.3 er in, is ook wennen ;) maar we leren bij na jaren satplezier met verschillende merken (Dreambox, VU+, Gigablue).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar beste, digitaal kijker

Gemini die ik destijds ook gebruikte is met de versie 3.3 toch oude koek voor die moderne hardware?

Je mag natuurlijk gewoon testen en experimenteren hoor. Ik had zelf de jarenlang bekende oZoon of newnigma2 erop gezet.

 

komt misschien vanzelf nog ;)

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar beste, digitaal kijker

Gemini die ik destijds ook gebruikte is met de versie 3.3 toch oude koek voor die moderne hardware?

Je mag natuurlijk gewoon testen en experimenteren hoor. Ik had zelf de jarenlang bekende oZoon of newnigma2 erop gezet.

 

komt misschien vanzelf nog ;)

 

 

heb versie 4 er al opgezet, 3.3 gaf mij niet hetgeen ik zocht (softcam).

wel handig allemaal.

 

Newnigma2 had ik er vanmorgen opgezet, gaf mij problemen met de box, kon niet meer booten.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de softcam kun je toch helemaal niet uit de feed krijgen bij IHAD

of hebben ze de servers ook in een niet Europees land staan tegenwoordig?

 

die zit er idd niet in ;) maar de rest is wel interessant dat er inzit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

natuurlijk kun je van alles er op installeren als je de userscripts 7 al hebt zien voorbijkomen in het topic dan vindt je de juiste applicaties ook wel. :)

 

 

de box werkt prima, enkel nog de softcam weg vinden, zie even het bos door de bomen niet meer door al die info te verkrijgen en in 24 uur niet geslapen, begint zijn tol te eisen....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je GP4 plugin feed hebt geïnstalleerd kan je evengoed de standaard GP4 camdmanager gebruiken.
Installeren via (Applicaties -  Beheer extensies -  GP4 - Camd Manager)

 

Er zitten geen softcams op de feeds. Die kan je aan de feed  toevoegen met de plugin "gp4-cam-feed-configs_1.0-r10_all.deb" 

of manueel per FTP op de box zetten of als .deb file vinden (gp4-cam-oscam_11578_armhf.deb) en installeren.

 

mijn oscam configs staan in  /etc/tuxbox/config/oscam
(map zelf aangemaakt)

 

 

1.jpg.0558169fdd90144a6c7c560fcf927288.jpg

2.jpg.f50af175d1b1c0cabf957032959c115a.jpg

3.jpg.ffba6b6628b001ccb50f27163f8df0fb.jpg

4.jpg.076ac0da68dd97dc8b4d31a61c3ef02a.jpg
 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat super bedankt, dit is het hem, de dreambox originele image met de dingen er op die ik enkel wil,

enige dat ik merk is dat de EPG van de zenders nog worden ingeladen, kan dus mijn eigen EPG niet gebruiken spijtig genoeg, de zender EPG overschrijft mijn gegevens. :(

dat is nog het enige, voor de rest een snelle box nu en de warmte doorstaat die ook voorlopig.

zal weer testen worden vrees ik en dan dit weekend de nieuwe LNB voor de 23.5 (Inverto black ultra), ben echt benieuwd want de rest van de posities is voor 95% goed.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat moet toch weer negatief resultaat geven, 

kan dus in de uitbreidings beheerder en zie dus de onestep softcam met 15 onderdelen in, ga ik naar oscam Modern bv en staat er enkel een kruisje in een rood bolletje, 

vind dus nergens een optie om dat groen te laten worden, heb vanboven enkel een rode balk met back en een gele met info meer niet, en via menu krijg ik instellingen en package not hold of package hold, maar hoe te installeren zie ik niet staan.

raar dit, had gedacht van de groene knop te kunnen gebruiken om die oscam te installeren maar krijg die optie niet....... 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

 (je kan meerdere te installeren plugins tegelijk selecteren/markeren)

hetgeen je wilt installeren markeren met OK
dan staat er een + teken bij

Als je klaar bent met selecteren dan op (1xexit kan ook) de rode(back) knop drukken
dan nogmaals rode knop (Tasks)
dan groen(start) om te installeren

 

(verwijderen gaat op dezelfde manier, staat - teken bij)

 

screenshot.jpg.fab5516de14e98198068a796856452e1.jpg

screenshot2.jpg.90fa2bfaf7ea5473a137728dd880a307.jpg

screenshot3.jpg.a2a05087dfb5eaa9fbf51b0772df3444.jpg

 

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat ok gevonden en geïnstalleerd, is toch beetje zoeken, je denkt niet aan die laatste rode knop van task dat je daarmee iets kan installeren.

maar ok, het is gelukt nu,

nogmaals bedankt.

we kunnen beginnen zappen en testen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

mooie uitleg @satmaat

moderator kan die een pin krijgen voor de dreamboxers?

👍

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...