Ga naar inhoud


Dreambox 920 4K problemen


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

heb die Merlin ook er af gedaan, die kon de oscam die ik er had opgezet niet activeren, viel altijd uit (.deb file genomen),

uit armoede maar de dreambox firmware opgezet van vandaag zoals die uit de box komt, probleem start weer met scannen op 23.5, lukt niet, vind niks van zenders, op 19.2 geen probleem.

moet dan toch iets zijn in die versie dat tegenwerkt als die niks vind, 

met andere images geen problemen, behalve die eerste deze morgen, 

het begint een soap te worden met die ontvanger, er zitten gelijk bugs in de versies vanaf april, zou het anders niet weten hoe het komt dat de 23.5 op die images niet werkt na april.

ben al 12 uur mee bezig en m'n bed nog niet gezien,

het is mooi geweest, straks stoppen als de scan is gedaan.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf verschillende versies geprobeerd maar kom  zelf steed terug op Open ATV. Ook zit daar EPG import op en kan je voorkeur tuners in stellen net zoals bij Open Pli.

Misschien is het ook een fijne image voor jou.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, guppje29 zei:

Ik heb zelf verschillende versies geprobeerd maar kom  zelf steed terug op Open ATV. Ook zit daar EPG import op en kan je voorkeur tuners in stellen net zoals bij Open Pli.

Misschien is het ook een fijne image voor jou.

 

heb die op de gigablue staan, is misschien nog een optie, heb gevonden wat er mis gaat in de laatste opendreambox versie, de lamdeb voor de 23.5 is slecht, die laad dan geen zenders, als ik m'n eigen favoriete zenderlijst inlaad en de lamdeb van mezelf gebruik kan ik scannen en vind ik zenders.

moeten het dus daar zoeken.

 

maar alvast bedankt @guppje29 voor de tip, dat ik daar zelf niet heb aan gedacht, ken deze al enkele jaren ook.

zal van vermoeidheid zijn vrees ik, we gaan deze ook eens proberen dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, digitaal kijker zei:

uit armoede maar de dreambox firmware opgezet van vandaag zoals die uit de box komt, probleem start weer met scannen op 23.5, lukt niet, vind niks van zenders, op 19.2 geen probleem.

De satellites.xml die in de images zit, is verouderd. Zet er een recentere satellites.xml in of gebruik de blindscan functie.

 

Ik heb ook een dm920 en die werkt prima
met de laatste OE2.5 firmware in het flash geheugen + userscript 7.0 plugin met CCCam, oscam en oscam-emu
Andere images heb ik met BarryAllen plugin op een SD-kaart staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeeee @satmaat

Waar heb je die Userscript vandaan? oozoOn is al een tijdje 'dood'. Ik zit nog op de 6.5... Gutemine heeft wel een soort van 'feed' via GitHub, maar hoe ik daar een .ipk vandaan krijg... Geen idee...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste userscript versie die zonder de gutemines feed plugin werkt is 7.0-r1

(download: enigma2-plugin-extensions-userscripts_7.0-r1_all.deb

deze kan je gewoon over de 6.5 installeren

 

Voor andere, hogere versies werkt het enkel als je ook zijn "enigma2-plugin-systemplugins-gutemine plugin feed" installeert.

 

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, zal die morgen even op de Dreambox prakken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de Userscripts naar 7.0 getild. Ging prima.  De Gutemine feed plugin geïnstalleerd. Gaf geen fout, maar zie daar op de DM525-Combo niets van terug. Dit is nog wel een mipsel box, maar dat mag niet uitmaken.. Moet ik nog iets extra's doen om die Gutemine extensie werkend te krijgen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog geüpdate en vanochtend ook. Hij doet weer hetzelfde als vroeger met zijn dFlash versie. Timebomb's inbouwen. Mijn Enigma2 versie is lager dus het installeert niet. Werkt momenteel alleen op de DM9x0 met precies de correcte versie....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even melden dat het topic voor mij mag afgesloten worden, na 15 uur bezig te zijn ermee is de box door de tip hier voor Openatv te gebruiken de beste oplossing geworden, de 23.5 valt nooit uit, ontvangst is perfect, en alles werkt wat ik wou.

kan dus alleen maar beamen, als je een DB9204K koopt en hem stabiel wilt hebben dat je er Openatv moet opzetten, daarmee werkt die het stabielste.

verschillende images opgezet zoals je in dit topic kon lezen maar Openatv is de echte oplossing.

alvast nogmaals dank aan allen die me helpen geholpen.

maandag de HDD van 4TB in de nas steken en dan eens zoeken hoe dat te realiseren voor opnames met de box, nog nooit gedaan via netwerk opnemen.

nu even 2 dagen testen en kijken nog, maar heb er goeie hoop in.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, digitaal kijker zei:

even melden dat het topic voor mij mag afgesloten worden, na 15 uur bezig te zijn ermee is de box door de tip hier voor Openatv te gebruiken de beste oplossing geworden, de 23.5 valt nooit uit, ontvangst is perfect, en alles werkt wat ik wou.

kan dus alleen maar beamen, als je een DB9204K koopt en hem stabiel wilt hebben dat je er Openatv moet opzetten, daarmee werkt die het stabielste.

verschillende images opgezet zoals je in dit topic kon lezen maar Openatv is de echte oplossing.

alvast nogmaals dank aan allen die me helpen geholpen.

maandag de HDD van 4TB in de nas steken en dan eens zoeken hoe dat te realiseren voor opnames met de box, nog nooit gedaan via netwerk opnemen.

nu even 2 dagen testen en kijken nog, maar heb er goeie hoop in.

Deze is ook erg stabiel:

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo had die getest, de februari versie en had er problemen mee, sat posities die opeen uitvielen enzo, 

nu met Openatv nog niet tegengekomen in de uren dat ik keek.

alles loopt nu op wieltjes, kon ik van vorige images die ik allemaal getest heb niet zeggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  

9 uren geleden, digitaal kijker zei:

@satmaat is niet meer te downloaden, heb net een crash gehad met openatv, van zodra ik in het menu iets wil aanklikken of aanpassen herstart die, en nu kan ik zelf niks meer doen, constant herstart en van zodra is opgestart herstart die weer, zeer enerverend, daarom eens proberen met een andere image terug,

had ook problemen met opnames, opname was bezig en er begon een andere op een andere frequentie en dus ging die de 2de tuner nemen en dan nam die niet op op die 2de.

en opname op de eerste is ook dan mislukt.

bizarre dingen.

(klinkt als één of andere plugin of skin die een crash veroorzaakt) (enigma2_crash log)

 

Ik zou eerst eens de originele OE2.5 firmware erop zetten

"dreambox-image-deb-dm920-20200515.tar.xz" kan je hier te downloaden:
https://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/2.5/unstable/images/dm920/index.php

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

- wat betreft jou zenderzoek problemen kan je best werken met een recente satellites.xml of de blindscan functie gebruiken.
- de EPG import plugin is er ook voor dreamOS  "enigma2-plugin-extensions-epgimport-dreamos-1.0.deb"
- voor oscam en andere softcams kan je userscripts plugin gebruiken (kan meer uitleg geven indien gewenst)
- als je meer plugins wil, kan je de GP4 plugin installeren (voegt een GP4feed toe voor allerelei plugins)
- voor verdere info laat je maar iets weten

 

 

dreamOS 2.5 firmware dm920 + satellites.xml + GP4 plugin + userscript softcams + ...
1162343539_screenshot4-etc-tuxbox-satelittesxml.jpg.8439932a975773cb2dd6d538ef90fd54.jpg

1601836580_screenshot5-satellieten.jpg.231b8e508df586cf583a806823df3df6.jpg

1044358642_screenshot1-blindscan.jpg.7c46be9682b7f53dd101240e1051e681.jpg
1088673146_screenshot3-boxinfo.jpg.926ae07286061efc022f30fdeb792145.jpg

 

1861075829_screenshot6-userscript.jpg.0cb862473e6c94b83fdb8883d167b705.jpg

1735008770_screenshot2-oscaminfo.jpg.0fb4a93c7fdeb3dfb58e98048df6d3cc.jpg

 

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...