Ga naar inhoud


Selfsat H30D “onzichtbaar” plaatsen onder plantenbak


Bolliebol

Aanbevolen berichten

Mijn oude vadertje is verhuisd naar een aanleunwoning met gemeenschapprlijke tuin. Hij kan niet overweg met zijn nieuwe KPN settopbox en wil heel graag zijn VUzero terug. Hij gebruikt al meer dan 10 jaar een dreambox/ Vu, en kan hier goed mee overweg. Maar het probleem: verboden voor schotels....

 

Nu wil ik een soort plantenbak maken voor op zijn terras. Plantjes op navelhoogte en daaronder een selfsat platte schotel. ( een gewone offset is natuurlijk beter, maar niet weg te werken) Dan wil ik de onderkant dichtmaken met zeil/ doek of iets anders. Heeft iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken( ivm demping van het signaal)

 

mede namens mijn oude heer van 93 alvast bedankt,

 

Bolliebol

482E110A-79E4-4709-89A3-0BF52C42A694.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Bolliebol zei:

Maar het probleem: verboden voor schotels....

 

9 minuten geleden, Bolliebol zei:

Nu wil ik een soort plantenbak maken voor op zijn terras.

 

Ik zal eerst vragen of u daar een plantenbak mag plaatsen. Voordat u verdere stappen gaat maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Bolliebol zei:

Plantenbakken op eigen terras is geen probleem. Heb ik idd al nagevraagd 

En een schotel mag niet?? Vraag eens of er een antenne gezet mag worden voor de ontvangst van Digitenne? Indien dat wel mag dan kun je ze meteen om de oren slaan met Artikel 10 van het ERVM.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

gaat dat wel goed komen als er wat planten komen m.b.t. zo'n lage plek voor de selfsat

voor je weet groeit alles voor de antenne, overigens dat kan al een probleem worden zoals het er naar uit ziet (lantaarn en boom)

Zo'n Digiglobe op het dak dan maar 💡

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bollielol

 

Hou je er ook rekening mee dat een vlakantenne veel verder achterover moet staan dan een schotel. Dat is voor de Astra 23,5 ongeveer 28 graden. Ook moet een vlakantenne gekanteld worden net als de lnb van de schotel en dat is voor de Astra 23,5 ongeveer 6 graden.

 

Zover ik weet wordt de Digiglobe die er uit ziet als een verlichtingspaal al jaren niet meer gemaakt.

 

selfsat h30d elevatie 35 gr..jpg

Selfsat skew instelling.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede Satters,

 

Bedankt voor de tips. Ik ben eens aan het kijken wat het beste zal werken. De mooiste oplossing is een offset schotel op het dak te plaatsen (betere ontvangst en ik heb me idd ook vergist in de elevatie zoals Sprietje dat laat zien. Als ik de schotel in het midden vh dak plaats, dan is die (bijna) niet te zien vanaf de grond. Mijn gevoel is dat een T55 schotel minder hoog is, dus ook minder te zien maar dat zal ik eens opzoeken. Dak doorvoer heb ik al... Kan de doorvoer van de zonnepanelen gebruiken.

 

Waar ik ook aan zit te denken is om de fallback tuner optie te gebruiken. Ik heb een goede stabiele VPN connectie, dus dat is het probleem niet. En ook hardware matig zit het wel goed, ik heb een Unicable LNB met "genoeg" vrije tuners op 23,5 E. Als dit lukt dan kan de schotel helemaal weg. Heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ben me aan 't inlezen. Volgens mij ook niet illegaal, want de codering van de kanalen gebeurd gewoon met de lokale kaart.

 

to be continued …

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wat meer regenreserve wilt hebben, dan kun je beter de Selfsat D50 nemen. Als je bang bent dat ze er iets van zullen zeggen vanwege de huisregels, dan kun je hem beplakken met een zonnepaneel sticker, zie de bijlage. Eerder heeft iemand op dit forum ook gedaan.

 

equivalent versterking parabool.jpg

Autocollants pour Selfsat Antenne plat HD50 série avec motif Panneau solaire.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bolliebol zei:

Mijn gevoel is dat een T55 schotel minder hoog is, dus ook minder te zien maar dat zal ik eens opzoeken.

Ik had destijds een T55 (2008) , best wel een aardige schotel :)

nFIqDtk.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...