Ga naar inhoud


AOMEI Backupper werd heel traag bij het opstarten


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hi

Ik gebruik al heel lang AOMEI Backupper en ben (was) er steeds heel tevreden over.
Maar sinds kort is het ontzettend traag geworden tijdens het starten van het programma : het laden duurt soms tot 1 ninuut.

Ik gebruik nu de versie basic versie 5.7.

 

Heeft iemand anders dit ook al opgemerkt en/of opgelost ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

2 minuten 36 giegabyte

lijkt me niet langzamer dan afgelopen maand

Screenshot_2.png

Dat bedoelde ik niet. Eenmaal gestart verloopt het proces van updaten of restoren perfect en snel.
Het probleem is bij het opstarten van het programma :

Vroeger kreeg ik het menu  bijna onmiddellijk maar nu duurt het soms bijna 1 minuut voor het tevoorschijn komt.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

net de 5.7 versie erop gezet, geen vertraging bij opstarten gesignaleerd :grin:

 

met de versie als bewijs

 

 

Ik denk dat ik het gevonden heb.

Er is een tijdje terug een update van Dell geweest voor de Intel UHD Graphics 630 display driver.

Wanneer ik die rollback terug naar de vorige driver dus, dan is het probleem opgelost. Backupper schiet nu weer als een pijl uit de startblokken.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik werk al met Windows vanaf versie 3.1 en heb soms van die lucide momenten 😇(of momenten van zinsverbijstering 😇).

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Te vroeg victorie gekraaid 😒 het is weer van hetzelfde (heeeel trage opstart van Backupper).

Ik ben er nog niet uit.

Morgen effe een Nvidia kaartje in mijn pjoeter steken en zien wat daarmee gebeurd.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet eens je taakbeheer openen, als je op de % gebruik Processor klikt 2 maal staan de meest intensieve processorpids bovenaan

misschien kun je zo nog iets ontdekken wie op de achtergrond dat vertraagd opstarten veroorzaakt

ik gok op de virusscanner

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

je moet eens je taakbeheer openen, als je op de % gebruik Processor klikt 2 maal staan de meest intensieve processorpids bovenaan

misschien kun je zo nog iets ontdekken wie op de achtergrond dat vertraagd opstarten veroorzaakt

ik gok op de virusscanner

 

Dat had ik ook al gedaan.
Alle echt onnodige dingen die gestart worden bij het opstarten waren er al uit.
Mijn computer ideles op 99% en die ene procent zijn afwisselende dingen die heel normaal zijn : system interrupts, defender, enz. Absoluut niks abnormaals.

 

Nu zie ik ook het volgende :

De eerste start van AOMEI na het opstarten van de computer is pijlsnel.
Herhaalde starts van AOMEI zijn traag.

Daar kan ik eigenlijk wel mee leven

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer even of er overdreven harde fouten in het geheugen verschijnen.

Is dat het geval, dan begint je harde schijf het te begeven, met alle traagheid van dien.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je harde schijf het begint te begeven blijft dat ding meestal onnodig ratelen, dus lijkt het erop alsof je computer continu bezig is en uiteindelijk gaat je computer dan ook plat of bevriest en valt er niets meer mee te doen dan harde reset of uitzetten met de zelfde uitkomst als gevolg. Als een programma ineens traag start kan dat heel veel andere oorzaken hebben maar vaak is een update van de antivirus dan een boosdoener of zelfs een update van Windows zelf kan dit veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...