Ga naar inhoud


AOMEI Backupper werd heel traag bij het opstarten


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Dat klopt wel, maar in het geval van een backup wordt er enorm vaak data gevraagd van de harde schijf zodat je niet weet of dat ding de data staat te corrigeren of dat hij data afgeeft.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uren geleden, Pluizebol zei:

Dat had ik ook al gedaan.
Alle echt onnodige dingen die gestart worden bij het opstarten waren er al uit.

 

om echt de processen zelf te zien lopen met CPU percentage open je de broncontrole in taakbeheer

als alles aan andere programma's uit is dan start je die broncontrole en wacht even tot alle processen zich aangepast hebben

en dan start je nog maar eens Aomei

Screenshot_7.png.1c49e7a7840d7041914d7d97f09470b0.png

 

als je op Threads klikt staan alle CPU verslindende processen bovenaan, misschien dat het dan duidelijk wordt wie er veel sap vraagt

zo controleer ik ook wel eens of er overmatige veel schijf bewerkingen plaatst hebben, hetgeen soms een indicatie kan zijn voor het probleem

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Pc is uitgerust met 3 SSD disks die kunnen dus niet rammelen of ratelen.

Idle = inactief = niks omhanden hebben : maw de idle-state van 99% betekent dat de pc weinig omhanden heeft en praktisch helemaal vrij is.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Ik maak een system-backup van een goed werkende system-schijf (d.w.z. met alle goed werkende programma-updates en instelling-wijzigingen) vooraleer een nieuwe update te installeren.

Een restore naar meerdere vorige systeem backup heb ik dus steeds beschikbaar (daar heb ik een SSD van 1TB voor gereserveerd op mijn PC).

Het begint mij meer en meer erop te wijzen dat het probleem met AOMEI Backupper te maken heeft met de Windows 10 2004 update die vanzelf binnengekomen is op mijn Dell-Inspiron-3671 zonder dat ik hem heb kunnen stoppen.

 

Er is 1 ding die ik niet begrijp:

Wanneer ik de Pc opstart (ik zet hem iedere avond power off) dan start Backupper prima pijlsnel op wanneer ik hem de eerste keer start na het starten van de Pc. Telkens wanneer ik hem in de loop van de dag een tweede of een derde keer opstart en terug afsluit zonder er verder iets mee te doen dan duurt het to 1 minuut vooraleer zijn menu verschijnt.

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Pluizebol zei:

Windows 10 2004 update

die heb ik er ook op staan, ofschoon ik de windows pro heb draaien

 

maar sluit AOMEI wel netjes af vraag ik me nu zelf af

want dat heb ik ook wel soms met ACDSEE pro 8.0 die ook veel tijd neemt als die de database is aan het inlezen

dan duurt opstarten de 2e maal ook wel behoorlijk veel langer

 

 

die is dan nog een tijd zichtbaar in taakbeheer

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 2004 wordt afgeraden deze nu te installeren er zitten een paar te grote bugs in, en hij zou er juist niet automatish op moeten komen want dat is tegenwoordig de gebruiker zijn eigen keuze. Ik zet 2004 er pas op als de grove fouten eruit zijn.

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pluizebol zei:

Mijn Pc is uitgerust met 3 SSD disks die kunnen dus niet rammelen of ratelen.

Idle = inactief = niks omhanden hebben : maw de idle-state van 99% betekent dat de pc weinig omhanden heeft en praktisch helemaal vrij is.

 

Ok, dat was even een misverstandje. Je hebt ook SSD schijven dus dat kunnen we, voor alsnog aangenomen, uitsluiten.

Zou het het backupprogramma een probleem hebben? Herinstallatie een optie? Vergeet daarbij niet het register op te schonen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Tonskidutch said:

ik merk niets van die rampspoed...

mijn opmerking wegens ACDSEE pro was al vanaf het begin

Ik heb het hiervan https://www.agconnect.nl/artikel/microsoft-blokkeert-windows-10-update-voor-veel-gebruikers Kan zijn dat er ondertussen het 1 en ander is opgelost maar geduld is nog altijd een schone zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 16-6-2020 om 13:06, Pluizebol zei:

Telkens wanneer ik hem in de loop van de dag een tweede of een derde keer opstart en terug afsluit zonder er verder iets mee te doen dan duurt het to 1 minuut vooraleer zijn menu verschijnt.

@Pluizebol, er is een nieuwe update voor AOMEI 5.8.0 heb je die al eens geprobeerd?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Die had ik intussen ook al geïnstalleerd maar het euvel bleef aanhouden.

Toen ben ik beginnen napluizen vanaf welke datum het probleem begon.

Dit viel zowat samen met het tijdstip toen ik SoundNormalizer installeerde.

Die heb ik verwijderd en wat blijkt ? Backupper heeft het probleem niet meer.

Daarmee is het probleem sedert gisteren (hopelijk) forever opgelost.

Dank dat jij er ook nog aan dacht en mij een melding stuurde.

  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...