Ga naar inhoud


4G Internet


Aanbevolen berichten

Op 9-7-2020 om 12:55, Psychosammie zei:

Wie van jullie heeft er ervaring met 4G internet op een locatie waar verder geen ander internet beschikbaar is?

Ik denk dan aan 4G routers als de TP-Link MR-600 of één van AVM Fritz!box.

 

Belangrijkste wat ik wil weten is hoe betrouwbaar het allemaal werkt en of je daar een data-only SIM in moet stoppen of dat een telefoon SIM van een willekeurige provider ook werkt.

Data-only SIM's zijn namelijk een stuk duurder.

 

 

Hier in het zuiden van Portugal is dat zeer uitgebreid wat bedekking betreft. Buiten de dorpen en steden zijn we aangewezen op 4G omdat er gewoonweg geen aansluitingen op kabel of wat dan ook zijn. Werkt goed, maar eens er veel toeristen zijn, en die gaan dan lekker gaan streamen tijdens avond en nacht, houdt het soms wel eens op wat betref de anders redelijk te noemen snelheid. Maar dat zal voor mijn gevoel wel atijd zo zijn, ik kom namelijk van een voor particulieren in België het hoogste mogelijke abonnement via kabelaansluiting, en dan nog kabel van op een knooppunt ( node ) waar niet veel aansluiting op waren geplaatst. Dus bijna het ganse kastje voor mij alleen. Ik gebruik hier 2 routers. De ene waar ik nog steeds een kaart van mijn Belgische provider in heb zitten, en eentje van een Portugese provider. Daar ze alletwee hetzelfde signaal oppikken zitten ze beiden met de zelfde snelheden. Wel heb ik de ene aan een netwerk gehangen en de andere geeft zijn signaal enkel via air WIFI door aan gebruikers hier. De vrije router is een TP_Link Mr 6400 waar ik reeds jaren tevreden over ben en die ik destijds tijdens mijn nog werkende jaren in de vrachtwagen veel plezier wat gebruik betreft aan heb gehad. Hier in Portugal hebben ze verschillende simkaart mogelijkheden. Vast abonnement, 30 dagen en 15 dagen. Spelen hier echt in op toeristen. Nooit gesnapt waarom de Belgische providers dat niet deden of nog steeds niet doen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 uren geleden, wanderer zei:

zijn daar ook 4G unlimitted abbo's en is dat echt unlimitted of is er een max up-/download per maand en wat zijn de kosten?

Betaal 49 Euro en of zoiets. Is vaste telefoon bij ( ttz een huistelefoon die via de router werkt ) en sat kijken met ontvanger en schotel en plaatsing van de schotel inbegrepen. Daar wij eerst dachten we nemen die schotel niet, ( ze gaven wel de ontvanger mee  maar niet de schotel ) en later toch maar gevraagd om de schotel en deze te plaatsen, dat zou dan bijna 100 Euro extra zijn geweest. En dat vond ik teveel van het goede. Ergens in de toekomst zelf wel een schotelke bijplaatsen. Ten andere momenteel enkel 140 cm op Astra 3 staa, daar moet in de toekomst sowieso werk van worden gemaakt. Wel oppassen met welke provider je in zee gaat. De ene is al sterker in dorpen en steden, de andere bv eerder in minder bevolkte plaatsen.

Unlimited zal hier ook wel zijn zoals elders de fairtrade regel. 100erden terra's zal ook hier niet mogen denk ik. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2020 om 11:54, wanderer zei:

zijn daar ook 4G unlimitted abbo's en is dat echt unlimitted of is er een max up-/download per maand en wat zijn de kosten?

 

Unlimitid bestaat niet.

 

Ik heb wel wat er op lijkt van T-mobile

100GB per maand, kom je tekort dan krijg je er  per dag 5GB (gratis) bij automatisch

kom je dan nog te kort kun je net zo vaak handmatig 1GB aanschaffen, ook gratis.

 

Maar 100% unlimitid bestaat wellicht alleen zakelijk maar niet privé.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Con zei:

Maar 100% unlimitid bestaat wellicht alleen zakelijk maar niet privé.

Klopt daarom weiger ik ook elke aanbieding van 4G als vaste internet aansluiting, op mijn mobiel vind ik dat niet zo erg want verbruik misschien net 400mb per maand maar in huis gaat dat heel stukken verder en kom ik uit op honderden GBs per maand. Dan wordt het veels te duur en een rompslomp om maar elke keer te blijven verlengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland kost unlimited 4g zakelijk ongeveer € 180,-- per maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Penthe zei:

Klopt daarom weiger ik ook elke aanbieding van 4G als vaste internet aansluiting, op mijn mobiel vind ik dat niet zo erg want verbruik misschien net 400mb per maand maar in huis gaat dat heel stukken verder en kom ik uit op honderden GBs per maand. Dan wordt het veels te duur en een rompslomp om maar elke keer te blijven verlengen.

 

Honderden GB's kost niet meer hoor, alleen ben het wel met je eens

dat het dan wel een rompslomp geeft. T-Mobile unlimitid kost € 35,00

per maand

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

 

Honderden GB's kost niet meer hoor, alleen ben het wel met je eens

dat het dan wel een rompslomp geeft. T-Mobile unlimitid kost € 35,00

per maand

Kan ik me die " T-Mobile unlimitid kost € 35,00 per maand" ook aanschaffen als ik niet in Nederland woon en als ik die data ook niet in Nederland zou opsouperen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Denisdaf zei:

Kan ik me die " T-Mobile unlimitid kost € 35,00 per maand" ook aanschaffen als ik niet in Nederland woon en als ik die data ook niet in Nederland zou opsouperen?

 

Geen idee.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wel, in de niet NL landen heb je een limiet van (in mijn geval bij Tele2 unlimitted) 17GB per maand, is dit op dan kun je wel bijkopen....

en Tele2 unlimitted kost 25€ per maand en incl per maand opzegbaar 27€ per maand....en je kunt dan elke maand je bundel naar behoefte aanpassen...

MAAR......uitsluitend je telefoon buiten NL gebruiken is niet toegestaan staat in de voorwaarden..!!

50/50 per jaar is denk ik geen probleem, dus met 2 abbo's zou je dit kunnen omzeilen....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, wanderer zei:

ik wel, in de niet NL landen heb je een limiet van (in mijn geval bij Tele2 unlimitted) 17GB per maand, is dit op dan kun je wel bijkopen....

en Tele2 unlimitted kost 25€ per maand en incl per maand opzegbaar 27€ per maand....en je kunt dan elke maand je bundel naar behoefte aanpassen...

MAAR......uitsluitend je telefoon buiten NL gebruiken is niet toegestaan staat in de voorwaarden..!!

50/50 per jaar is denk ik geen probleem, dus met 2 abbo's zou je dit kunnen omzeilen....

Vriendelijk bedankt. Maar dan lijkt het me niet meer zo interessant. 17 Gb at 35 Euro wordt duurder dan wat ik nu betaal. Maar zoals gezegd, bedankt voor de reactie.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wanderer zei:

17GB voor 27€ ff goed lezen

Blijft evengoed duurder dan wat ik nu betaal. En dus niet unlimited at 35 Euro, dat bedoelde ik.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...