Ga naar inhoud


4G Internet


Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat TS natuurlijk ook kan doen is een

goedkoop smartfoontje kopen met een

normaal simmetje en deze als hotspot

gebruiken. Dat mag weer wél.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Con said:

Wat TS natuurlijk ook kan doen is een

goedkoop smartfoontje kopen met een

normaal simmetje en deze als hotspot

gebruiken. Dat mag weer wél.

 

Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan omdat we in Duitsland geen internet hadden bij ons vakantiehuisje: Veel te slecht signaal op de begane grond.
Eén telefoon met hotspot op de top van een 4 meter lange hengel (was toevallig aanwezig bij het huis) en toen was er op onze andere telefoons goed internet op het terras.

aangepast door pms
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat met een 4G router van KPN? (die gebruikt wordt voor de buitengebied dekking)

Heb hier nog wel een nieuwe staan met sim er in maar KPN zegt dat je die alleen kunt gebruiken in combinatie met een bijbehorende experiabox.

Kun je de KPN sim dan niet vervangen door een eigen sim?

 

Maar hoe kan een provider zien dat je een sim alleen in een router gebruikt?

Haal die sim er 1 x per maand uit bel er een keer mee en het probleem toch opgelost? Laat ze dan maar eens bewijzen dat hij altijd in een modem zit.

 

10 uren geleden, pms zei:

 

Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan omdat we in Duitsland geen internet hadden bij ons vakantiehuisje: Veel te slecht signaal op de begane grond.
Eén telefoon met hotspot op de top van een 4 meter lange hengel (was toevallig aanwezig bij het huis) en toen was er op onze andere telefoons goed internet op het terras.

Voor een paar weken gaat dat wel goed, doe je dat een paar maand (mijn dochter studeerde in Duitsland en kwam alleen af en toe een weekend thuis) dan gaat de provider mekkeren ondanks dat je vrij mag bellen in het buitenland.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, gerrit B said:

Maar hoe kan een provider zien dat je een sim alleen in een router gebruikt?

Haal die sim er 1 x per maand uit bel er een keer mee en het probleem toch opgelost? Laat ze dan maar eens bewijzen dat hij altijd in een modem zit.

Tja als de sim ook niet van lokatie veranderd zit die op een vast adres een mobiel is on the move en alle antennes registreren dit, Vraag me af wat er gebeurd als de sim een sms krijgt en in de router zit, het nummer werkt dan niet dus de sms kan niet verstuurt worden. Mijn provider stuurt toch regelmatig een sms naar mijn telefoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg nooit een sms van mijn provider, alleen sturen die idioten nog steeds een bericht als ik de grens over ga met de tarieven in het buitenland (en dat terwijl ik onbeperkt bellen heb binnen de EU)

Maar dus 1 keer per maand de sim er uit, er een rondje mee fietsen en dat probleem is ook opgelost.

Vraag me wel af hoe ze dat dan doen met mensen die hun huis niet of nauwelijks uitkomen en toch een mobiel hebben voor whatsapp?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen echt wel zien of je sim in een router of in een mobiel zit, misschien kunnen ze dat wel zijn door de informatie van het apparaat uit te lezen want als ik mijn sim in een bijv. een Samsung heb zitten krijg ik upgrade berichten van mijn provider voor een nieuwer model Samsung. En aangezien alle telefoons tegenwoordig vrij zijn en je die gewoon los kunt kopen en elke gewenste provider kunt kiezen weten ze bij voorbaat niet in welk merk telefoon een sim wordt gestoken en dan toch krijg je dan berichten binnen om een nieuwer model van het zelfde merk aan te schaffen. En waarschijnlijk kunnen ze het ook aan het OS zien aangezien een gewone router niet onder bijv. Android draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze dat mogen? valt dat niet onder WOP?

Wat heeft een provider er mee te maken welke telefoon ik heb en welk besturingssysteem ik gebruik? Hij moet er alleen maar voor zorgen dat ik kan bellen, sms-en en internet kan gebruiken.

 

Maar nogmaals, dat soort berichten krijg ik dus nooit en krijg ik van iemand ongevraagd een reclame achtig bericht dan zoek ik meteen uit hoe dat kan, blokkeer ik dat in mijn telefoon of gaat er een berichtje naar toe dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven en er niet van gediend ben dat men mij ongevraagd zaken toestuurt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg die berichten van Movistar en dat is mijn Internet en mobiele provider. Maar toen ik nog bij Orange zat kreeg ik het zelfde, ik heb nog een prepaid mobiel van Orange en ook daar met regelmaat een sms. En volgens mij mag je niet zomaar elk apparaat gebruiken in de EU aangezien er regels aan vast zitten. Maar als jij gelooft dat ze er niet naar kijken vind ik dat wel een beetje naief want tegenwoordig wordt er naar alles gekeken of je dat nu wilt of niet. Hier hebben ze zowat alle Spaanse inwoners gecontroleerd met hun reis gedrag onder covid-19 om zo te kunnen zien of je je aan de regels hield. Enige optie was dus telefoon thuis laten als je weg ging want gps uitzetten hielp ook geen zier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gerrit B said:

Maar hoe kan een provider zien dat je een sim alleen in een router gebruikt?

Vrij eenvoudig. De imei van het apparaat waar de sim inzit, samen met de imei van de sim worden gebruikt voor de communicatie tussen antenne en mobiele apparatuur. De imei van het apparaat zit vast aan een type, waardoor de provider gemakkelijk kan zien wat voor soort station het is.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2020 om 22:50, Con zei:

Wat TS natuurlijk ook kan doen is een

goedkoop smartfoontje kopen met een

normaal simmetje en deze als hotspot

gebruiken. Dat mag weer wél.

waarom kopen?

neem een abo met telefoon en databundel kun je volgens mij ook afschrijven als jaarlijkse bedrijfs onkosten voor de club

het start al met 13,50€/maand

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, Penthe zei:

Vraag me af wat er gebeurd als de sim een sms krijgt en in de router zit, het nummer werkt dan niet dus de sms kan niet verstuurt worden.

Ik zie keurig het SMS bericht en de tekst  in het logboek van de Fritz!

IK gebruik op 4 plaatsen gewone telefoon sims in een modem, en dat al meerdere jaren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zet je zelf onbewust van alles aan waardoor je dus ook van allerlei rommel binnenkrijgt wat je toch weer weg klikt.

Ik let daar zo goed mogelijk op en wil een App ik weet niet wat voor info van mij dan gebruik ik wel een ander waar dat niet gevraagd wordt. Na het installeren wordt meteen ook van alles nog weer uitgezet zodat alleen dat wat ik wil gebruiken ook gebruikt wordt en er niet van alles op de achtergrond draait en meekijkt waardoor mijn telefoon traag wordt, het geheugen telkens vol zit en op 3/4 van de dag de accu al weer leeg is enz.

 

Zag net bij mijn provider dat er ook geen prijsverschil zit tussen gewone sim en 4G thuis.

Verschil wat er wel is zit hem in het bellen kun je met een gewone sim onbeperkt bellen en sms-en  met 4G thuis kan dat niet.

 

Maar heeft er iemand info over het 4G modem van KPN? kun je daar zomaar een andere sim in zetten of wordt dat geblokkeerd?

Kan dat gewoon dan heb ik hier nog wel een 4G modem staan voor Psychosammie.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2020 om 09:35, ceesv zei:

IK gebruik op 4 plaatsen gewone telefoon sims in een modem, en dat al meerdere jaren

 

Dat ben ik dus ook van plan. Het is niet zo dat de provider daar moeite mee heeft maar de organisatie die de 06 nummers uitgeeft. Er zouden inmiddels te weinig 06 nummers zijn. Een data-only SIM krijgt dan een 097 nummer. Lijkt me overigens een beetje overdreven. Hoeveel 4G modems zijn er nou helemaal?

 

Nou heb ik bij Ben een paar nette aanbiedingen gezien voor SIM-only. Ze verkopen geen data-only. Op hun communitity pagina geven ze tips hoe je de SIM in een 4G router kunt gebruiken. Je moet namelijk eerst de PIN-code eruit slopen. Dus dan ga ik er van uit dat ze daar geen probleem mee hebben.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de Fritz! boxen die ik gebruik kan je gewoon de pin van de sim ingeven, je kan de sim zo uit de enveloppe gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...