Ga naar inhoud


vertraagde opstart programma mogelijk?


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik zoek naar een truc om een programma na een boot automatisch maar wel vertraagd (eigenlijk als laatste in een reeks) te laten opstarten. Ik denk aan een vertraging van bijv. 10-20 sec.

Doel is om  het Kodi scherm meteen actief te hebben in plaats van nu, waarin andere schermen op de voorgrond zichtbaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uren geleden, Tonskidutch zei:

met task scheduler

https://www.digitalcitizen.life/how-create-task-basic-task-wizard

 

heet in Nederlands taakplanner

Goeie tip!

Ik wist niet dat Taakplanner zo veel mogelijkheden had. Het lijkt een beetje omslachtig (vanwege de vele schermen), maar 'tzou uiteindelijk ook best mee kunnen vallen.

Ik moet nog steeds Allway--on-top weer installeren. Die installatie vereist wat handwerk.

Allways-on-top zou echt standaard in Windows moeten zitten.

 

Van Labnol website: https://www.labnol.org/software/tutorials/keep-window-always-on-top/5213/

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zunigkyk

 

Zorg er dan ook voor dat "DI Always on top" in "Taskmanager/startup" ook enabled is. Dan start het ook op bij het opstarten van Windows en kun je het met CTRL/Space aktiveren wanneer je wil.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pluizebol

Ik heb "DI Always on top" er weer op staan, volgens de oude installatiehandleding (die werkt nog steeds):

Ga via de verkenner naar de map waar DI allways-on-top staat, selecteer het programma(.exe) en klik met rechts, kies "Áan Start vastmaken".
Vervolgens snelkoppeling maken. Zet deze op je buroblad, dan kun je ook daarvandaan opstarten.
Daarna met de verkenner naar (Opstarten, c.q. Startup) en dan de snelkoppeling(vanje buroblad) er dan naartoe slepen.

 

De map waar je een snelkoppeling in moet zetten is dus:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Ofwel in het NL: Deze pc\WINDOWS(C):\ProgramData\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank alvast voor de reacties tot zoverre. Het blijkt nu dat als het Kodi scherm opstart als laatste, mijn AB toch niet meteen werkt. Eerst moet ik het scherm "activeren" met muis, waarna ik de AB kan gebruiken. Niet handig dus. Verder lijkt het erop dat npo start niet in de windows versie van Kodi te realiseren valt, zodat ik daarvoor afhankelijk ben van een browser.

Ik kan nu alles bedienen met alleen een muis, maar ik wil natuurlijk een geschikte AB vinden, waarin ik kan werken in een windows omgeving of een gecombineerde windows/kodi omgeving.

Dat zal mij nog wel een tijdje bezighouden. Voorlopig dus alleen muisbediening.

(aanvullende info: ik heb een Intel NUC gekocht met W10, die ik uitsluitend als mediaspeler aan het inrichten ben. Te realiseren wensen waren; autostart, vpn, afspelen van foto's en video's vanaf een USB HDD, IPTV en npo start).

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...