Ga naar inhoud


9 oost (Joyne), 13 oost (Hotbird), 19,2 (Astra1), 28,2 (Astra2)


Miauw

Aanbevolen berichten

Uit nieuwsgierigheid de volgende opstellen bedacht, is het haalbaar?

 

Is het interessante samenstelling? 

 

Uitgaande van 1 schotel, eventueel 4 aansluitingen per LNB, lukt dat op een:

 

Big Bisat of hoe deze tegenwoordig heet?

 

Zou het op een normale Bisat werken? (bestaat een houder voor deze combinatie?)

 

Kan het op een Triax schotel met rail werken, zo ja, hoe groot moet de schotel zijn?

 

Is het beter om 2 Triax schotels te gebruiken, en dan bijvoorbeeld 2 LNB's per schotel? 

 

Als ik het goed begrepen heb, dan staan de Astra1 en Astra2 een beetje scheef, 9 oost met Joyne en 13 oost de Hotbird hangen anders in de baan?

 

Ik speel een beetje met een gedachte, dus uit nieuwsgierigheid, maar mogelijk voor later, is dit mogelijk? 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ontvang op een triax 88 met multirail volgende satellieten;

19.2e

13.0e

9.0e

4.3e

0.8w

 

De 28.2 staat in mijn geval op een andere schotel omdat een boom bij de buren dat signaal blokkeert. 

 

Dus ik vermoed dat jouw opstelling zeker mogelijk moet zijn op een triax 88. Of je alles optimaal afgesteld krijgt is dan weer een andere vraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik heb de volgende opstelling gehad: een 80 cm. schotel waarmee ik 9/13/19.2/28.2 ontving.

Hierbij was de ruimte wat krap om de hotbird optimaal af te stellen.

Op zich werkte deze opstelling overigens prima.

Toen ik een Joyne abonnement genomen heb bleek de reserve voor de Joyne transponders toch wat te krap.

Ik heb toen voor 9 oost een aparte schotel (triax 64) geïnstalleerd.

Door de drie overgebleven lnb's  iets anders te positioneren verbeterde ook de ontvangst van de Hotbird en de Astra 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel staat er nog wel eens wat op een bekende site die spullen verkoopt. 

 

Ik zie nu bijvoorbeeld een Big Bisat voor 30 Euro inclusief aantal lnb's in de verkoop. 

 

Dat is een fractie van wat het ooit kostte. Houd die ****  maar in de gaten zou ik zeggen en sla dan je slag voor je wensen.

aangepast door ceesv
Verwijzing naar website verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, in het verkeerde topic begonnen, mijn excuus en dank voor het verplaatsen naar het juiste topic.

 

 

Ik wil het op 4 LNB's houden als ik dit ga doen, ik speel met de gedachten.

 

Als ik overstap naar Joyne op 9 oost, dan heeft Canal Digitaal op 23,5 oost (Astra3) geen zin, mocht ik terug willen stappen naar Canal Digitaal op 23,5 oost, dan heeft Joyne op 9 oost geen zin. Het is, of of, tenzij ik helemaal geen abonnement meer heb, dan voldoet de Triple LNB voor de FTA op 19,2 oost (ASTRA 1 en 28,2 oost (Astra2).

 

De Bisat heeft een LNB beperking als het om Joyne op 9 oost gaat, deze bestaat (nog) niet, misschien een hint voor Joyne, echter weet ik niet of de Bisat voldoende reserve heeft bij wat slechter weer, vooral als het om Joyne op 9 oost gaat. 

 

De Big Bisat heeft veel mogelijkheden voor LNB's waar niet direct aan vaste posities zit mocht er wat veranderen, maar ook meer weer reserve?

 

Een Triax is goedkoper, volgens mij ook groter, ik woon hemelsbreed nog geen 5km van de kust, denk aan roest, maar vooral ook bij storm de wind daar hard kan zijn.

 

Ik gebruik nu een Triax 64cm met 1 LNB op de Astra3 waar nog de Triple LNB van CDS op moet, daar ik nog een abonnement op heb, deze roest lichtjes aan de houder, al heb ik lang niet meer naar de schotel om gekeken of er verder mogelijk roest op zit. Daarvoor hing er een noname schotel die bij roest prima beeld beef geven, netjes is anders, echter onstabiel en dat stuk roestige blik heb ik eenvoudig gevouwen om het weg te kunnen gooien. 

 

Voor de duidelijkheid, het is of met Joyne, of met Canal Digitaal, dus 4 LNB's met per LNB 4 aansluitingen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

 

Als je kiest voor een BigBisat, dan moet je met het volgende rekening houden.
Tussen de 9e en 13e zit 4 graden satellietafstand. Dat is op de rail van een BigBisat 45,6mm. Je kunt dus voor beide satellieten geen lnb nemen met een grote kop, wel een grote en een kleine kop.
Omdat de 9e belangrijker is dan de 13e als je keuze op Joyne valt, moet je de smalle lnb dus op de 13e Hotbird zetten.

Hetzelfde probleem heb je ook als je voor Canal Digitaal kiest. Tussen de Astra 23,5 en de Astra 19,2 heb je 4,3 graden, dat is 49mm. Kies je dus voor CD, dan zul je de smalle lnb op positie 19,2 moeten gebruiken. Met andere woorden, voor de twee keuzes die je wilt hebben heb je 3 normale lnb's nodig en één smalle en dus ook één smalle lnb-houder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om aan u wensen te kunnen voldoen is de big bisat de betere keuze. Voor de volgende reden:

 

- Meer reserve bij slecht weer.

- Flexibelere bij eventueel uitbreiden en of verwijderen van een satelliet.

- Big Bisat is gemaakt van "kunststof" (Fibreglass SMC volgens fabrikant).

 

De schotel zal niet gaan verroest. Kleur van de schotel gaat op den duur vervagen door de uv straling van de zon. Andere montage onderdelen zijn gemaakt van aluminium of "verzinkt" staal. Deze krijgen op den duur een oppervlakte corrosie aanslag door de weerselementen. Men kan "lichte laag" universele anti-roest beschermingcoating gebruiken om het corrosie proces te vertragen.  

 

21 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Als je kiest voor een BigBisat, dan moet je met het volgende rekening houden.

>knip<

Hetzelfde probleem heb je ook als je voor Canal Digitaal kiest. Tussen de Astra 23,5 en de Astra 19,2 heb je 4,3 graden, dat is 49mm. Kies je dus voor CD, dan zul je de smalle lnb op positie 19,2 moeten gebruiken.

 

Uit eigen ervaring (ik bezit zelf meer dan 10 jaar een big bigsat) kan ik vertellen dat het prima kan met normale 60mm lnb koppen.

  

 

 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ventura zei:

Uit eigen ervaring (ik bezit zelf meer dan 10 jaar een big bigsat) kan ik vertellen dat het prima kan met normale 60mm lnb koppen.

 

Ja als je wilt dat één lnb er 13mm naast staat (9e-13e) waardoor heel veel signaalverlies of beide lnb's er 6,5mm naast staan met veel signaalverlies kan dat.

En maar zeuren dat als je op een Triax 64 de Astra 19,2 en 28,2 wilt ontvangen met een Flexiblock dit niet goed gaat. Waar ben je mee bezig?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja als je wilt dat één lnb er 13mm naast staat (9e-13e) waardoor heel veel signaalverlies of beide lnb's er 6,5mm naast staan met veel signaalverlies kan dat.

 

Nogmaals Sprietje. Blijf bij de feiten en lezen waar ik op heb gereageerd. Heb ik iets gezegd over 9e-13e in deze topic? Ja zo, dan wil ik heel graag zien van Sprietje. Of is Sprietje bezig met insinueren.

 

10 minuten geleden, Sprietje zei:

En maar zeuren dat als je op een Triax 64 de Astra 19,2 en 28,2 wilt ontvangen met een Flexiblock dit niet goed gaat. Waar ben je mee bezig?

 

Waar ben je mee bezig? Dit heeft niks mee te maken met deze topic. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ilseonline zei:

Voor de duidelijkheid, het is of met Joyne, of met Canal Digitaal, dus 4 LNB's met per LNB 4 aansluitingen. 

 

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Topicstarter wil de 9e en 13e plaatsen, dan heb je niks aan  de 19,2 en 23,5.

 

Blijft lastig om bij de feiten te houden Sprietje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 24-7-2020 om 14:46, Sprietje zei:

Met een Bisat gaat het wel als je zelf wat knutselt. Met een Big Bisat gaat het makkelijker.

5lnb.jpg

 

1 uur geleden, Sprietje zei:

ilseonline schrijft:


Uit nieuwsgierigheid de volgende opstellen bedacht, is het haalbaar?
9 oost (Joyne), 13 oost (Hotbird), 19,2 (Astra1), 28,2 (Astra2)
Dit is de kop van het draadje en ook de hoofdvraag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

ilseonline schrijft:


Uit nieuwsgierigheid de volgende opstellen bedacht, is het haalbaar?
9 oost (Joyne), 13 oost (Hotbird), 19,2 (Astra1), 28,2 (Astra2)
Dit is de kop van het draadje en ook de hoofdvraag

 

 

Klopt, ik speel met deze gedachten mocht ik naar Joyne overstappen en Canal Digitaal de groeten doen, dan heb ik niets zoveel aan de Astra3 op 23,5 oost. 

 

De Astra1 en Astra2 hebben veel FTA, de Hotbird weet ik niet, ik dacht het wel, maar weet het niet zeker.

 

Als ik bij Joyne zit en ze worden te duur met het eenvoudigste pakket, dan kan ik weer terug naar Canal Digitaal, dan moet ik de boel opnieuw instellen.

 

De situatie is of Joyne, of Canal Digitaal, of totaal wat anders als beide te duur worden, of anderen goedkoper.

 

Als ik via een abonnement op de satelliet blijf kijken, is het Canal Digitaal of Joyne, daarnaast nog wat andere satellieten die de moeite waard zijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...