Jump to content
on1bes

faq: Geen teletext meer al 2 dagen op VTM

Recommended Posts

Reeds 2de dag op rij op VTM en VIER geen teletekst en DVB tekst meer. Niet mogelijk via knop ondertitels.

Nogmaals: ENKEL op VTM en VIER (zelfde transponder). Een jaar of zo geleden ook al gebeurd, en de grootste moeite gehad voor men dit wilde checken bij TVV.

Heeft ruim 3 weken geduurd, en vele mails en Messenger berichten.

Ik hoop dat het nu ook weer geen maand gaat duren.

Teletext zal bij steeds meer zenders verdwijnen. Het is uit de tijd en zou vervangen worden voor HbbTV. Alleen die laatste wordt continue gewijzigd waardoor het op 'open' ontvangers niet weer te geven is. Uitsluitend op door provider gecertificeerde ontvangers. 

50 minuten geleden, Mimisiku zei:

Teletext zal bij steeds meer zenders verdwijnen. Het is uit de tijd en zou vervangen worden voor HbbTV. Alleen die laatste wordt continue gewijzigd waardoor het op 'open' ontvangers niet weer te geven is. Uitsluitend op door provider gecertificeerde ontvangers. 

Het gaat hem om de ondertiteling die men via Teletext of DVB meezendt. Die zie ik niet meteen verdwijnen hoor. Dat zou een achteruitgang zijn

Ondertitelingspagina's 888, 100 en 200 zijn vaak nog in de lucht alleen wordt de TXTPID bij veel zenders gewoon uitgezet. Het is gewoon verouderd.. Bij de NPO bestaat het hier nog, maar bij de meeste commerciëlen niet meer...

Bij Ziggo heb je DVB sub en TXT sub nog gewoon hoor. ook op de commerciëlen Maar dat is in NL.

Posted (edited)

in belgie via de kabel is dit ook nog zo, alleen moet tv Vlaanderen dit mee krijgen en/of doorsturen.

wat er ook speciaal is, dat is CAZ2 op telenet kabel een HD en SD versie heeft, de HD versie heeft een ondertitel optie via DVB sub en op de SD versie zit deze niet, en Tv Vlaanderen geeft net die SD versie door zonder ondertiteling op satelliet, want soms is dit niet ingebakken in de Vlaamse programma's en is ondertiteling handig.

Edited by digitaal kijker

De ondertiteling gaat inderdaad nog via pag 888. En die kun je nog altijd oproepen bij de meeste zenders. Maar in dit geval kun je al direct zien dat het niet werkt, omdat de knop ondertiteling gewoon niet werkt (zie je rechtsboven aan het icoontje dat veschijnt). Bij VRT en andere zenders werkt hij wel, OOK al zijn er geen ondertitels !

e-mail naar TV-Vlaanderen gestuurd.

Zou aanraden aan iedereen die hier last van heeft dit ook te doen (Macht van het getal)

klantendienst@tv-vlaanderen.be

Als ze tt888 uit zouden schakelen dan zou je toch mogen verwachten dat er een alternatief systeem zou komen.

Maar dat is er (nog) niet.  Anders is dit een zware achteruitgang voor doven en slechthorenden.

De wereld leert dat mensen met het geld dit geen ene r**t interesseert (totdat ze zelf ergens last van krijgen - permanent - dan zijn ze plots zielig)..

BBC Entertainment heeft ook geen ondertiteling zoals bij Telenet. En 'k heb een TVV reciever.

Een centje er overal af tov de concurrentie van on demand of wat nog allemaal via internet. Met 5G en thetering kan je wellicht al HD op je tv krijgen. Veel is promotie dan en tijdelijk gratis, veel dingen starten zo.

16 uren geleden, Mimisiku zei:

De wereld leert dat mensen met het geld dit geen ene r**t interesseert (totdat ze zelf ergens last van krijgen - permanent - dan zijn ze plots zielig)..

Bedoel je nu dat ik zielig aan het doen ben?

Niet goed gelezen! Zij interesseren zich daar niet voor tenzij ze ZELF iets mankeren... Dan zijn ze plots zielig...

@Kabeltje87

Nee, niet afgezet. Had reeds vermeld dat het enkel op VTM en VIER is (alles op de zelfde transponder). TVV heeft nog niet gereageerd op messenger.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   1 member

• Similar Content

• By digitaal kijker
      Email van Tv Vlaanderen:
      3 NIEUWE ZENDERS ZIJN BINNENKORT BESCHIKBAAR
      Beste klanten,
      Het is officieel: M7 Group (TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT) en Eleven Sports hebben een overeenkomst gesloten voor de komende 5 seizoenen rond het Belgisch voetbal. Vanaf augustus 2020 worden de drie nieuwe zenders van Eleven Sports, die voorbehouden zijn voor het Belgische voetbal, toegevoegd aan de basis tv-abonnementen van TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT. 
      Alle abonnees van een Basic of Basic+ satelliet tv-product of een APP TV Basic of Plus internet tv-product kunnen zonder extra sportpakket genieten van de nieuwe Pro League-kanalen van Eleven Sports. Het gaat hier zowel over 1A, 1B, Women Super League, de Cup league, de Super Cup als de E-Pro League.
      “De overeenkomst met Eleven Sports ligt volledig in lijn met onze groepsstrategie. We zijn verheugd met deze deal, want het is onze ambitie om een zo compleet mogelijke tv-ervaring toegankelijk te maken voor het grote publiek. Dit sportaanbod is onmiskenbaar een van de meest toegankelijke en uitgebreide op de markt en zal bovenal beschikbaar zijn voor een zeer groot deel van onze abonnees en op alle schermen dankzij onze tv-applicatie.” vertelt Hans Troelstra, CEO van M7 Group.
      TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT bieden voetbal aan in basisaanbod. 
      Gedaan met de prijzige sportbundels, TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT kiezen resoluut voor de ultieme klantbeleving. De nieuwe zenders met Belgisch voetbal worden geïntegreerd in het basisaanbod waardoor klanten geen extra prijzig pakket hoeven te nemen. Dat is dus meer waarde en meer voetbalplezier tegen de beste prijs. En dit bovenop de 3 andere Eleven Sports zenders die reeds deel uitmaken van de standaardpakketten Basic en Basic+. Hiermee krijg je toegang tot zowel Belgisch als internationaal voetbal. 
      Zo krijg je toegang tot al de grootste Europese voetbalcompetities waarin de meeste van onze Rode Duivels actief zijn (La Liga met Eden Hazard, de Serie A met Romelu Lukaku of de Bundesliga met Witsel en Thorgan Hazard). Daarbovenop zijn er nog tal van internationale competities beschikbaar, zoals UFC, de NBA en de NFL. .
    • By Mimisiku
      Zie net dat VTM Kids gruwelijk stoort... Meerdere ontvangers getest op verschillende uitgangen.. Ontvangstkwaliteit is prima....

• By JoeriD
      Kan er mij iemand een goede link bezorgen naar een package manager op OpenATV?
      Ik zou usb-modeswitch willen installeren,zodat mijn 4g dongle correct herkend wordt.
      Door de interne micro-sd wordt die namelijk niet correct opgestart.

• By Nderick
      Goeiedag, 

ik ben nieuw hier en ken niet zoveel van tv via satelliet of antenne.

Onlangs kocht ik een sta caravan in de ardennen, er staat een grote antenne op en binnen een bakje van metronic. (Zie foto caravan) Na het aansluiten van dit alles op de tv kan ik verschillende zenders uit frankrijk ontvangen. 

Nu vroeg ik mij af of ik op de bestaande antenne een decoder met ci module van tv vlaanderen zou kunnen aansluiten om zo vlaamse zenders te ontvangen? Of moet ik toch nog een antenne van tvv zelf gebruiken? Of is dit hoe dan ook niet mogelijk omdat deze niet in brussel of Vlaanderen staat? 

alvast bedankt! 

• By Visatown
      Beste,
      Ik heb TVV via satelliet op mijn buitenverblijf (geen internet, geen kabel voor tv of telefoon) sinds 9 jaren. Antenne met Triple LNB quad. Eerste ontvanger was een SAT801. Astra1, 2 en 3 zonder problemen. Maar: geen mogelijkheid op te nemen en naar iets anders te kijken. Dus:  4 jaar geleden MP-201 gekocht. Opnames op deze decoder lukken 1 op de 10 keren: meeste opnames zijn onvolledig: opnameweergave stopt vervroegd, met een stilstaand beeld. Met de tijd verergert dit.
      Daarnaast: slechtere ontvangst door bomen, die uiteraard groeien. Onlangs antenne verplaatst, en prima ontvangst. Zelfs de SAT801 (wat mij betreft heerlijk toestel) mede aangesloten om de engelse FTA-zenders te bekijken.
      Nu ben ik de MP-201 beu: ik wil normaal kunnen opnemen.
      Welke ontvanger(s) raden jullie aan? Internetaansluiting niet nodig, 4K niet nodig.
      Wat heb ik nodig om TVV daarmee te bekijken en op te nemen?
      Hartelijk dank bij voorbaat.
      Goede gezondheid toegewenst.
      Paul

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy