Ga naar inhoud


VPN


Anoniem

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat je via een VPN veilig en anoniem bent. Dat is verre van waar.

Tenzij je een VPN via een VPN hebt die weer verbonden is met een VPN, dan pas kun je enigszins praten over anonimiteit.

Minder dan drie VPN stappen is gewoon nog steeds traceerbaar. Daarna wordt het lastiger.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik een VPN enkel als ik content wil horen of zien die niet mogelijk is op mijn huidige lokatie. En normaal gezien heb ik vrijwel nooit een VPN aanstaan maar heb er 2 waarvan ik er 1 gratis heb waarbij ik 50GB per maand heb levens lang ooit vergaard met een giveaway en is al een aantal keren heel handig geweest. De andere is ook een giveaway maar daar heb ik maar 5GB per maand en als ik het volgend jaar goed doet en er op let is er vast weer een giveaway waarbij ik op deze geen data limiet meer heb voor weer een jaar.

 

Punt met een VPN is dat je email provider lastig kan gaan doen als deze aanstaat en continu moet bewijzen dat je van lokatie veranderd bent ook zijn er een aantal websites die er niet van houden als je ineens een andere lokatie hebt en zo zijn er wel meer dingen die tegen kunnen vallen en je speciaal moet gaan bewijzen dat jij het zelf bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, drz zei:

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat je via een VPN veilig en anoniem bent.

Omdat ze niet weten wat het inhoud en hoe het werkt?

Simpel gezegd, is het een tunnel, die begint bij je WAN modem en eindigt ergens in het internet.

Wanneer je dat van punt naar punt gebruikt, bijvoorbeeld van kantoor naar je woonadres ben je relatief veilig met het verkeer op dat virtuele private netwerk.

 

Laat je de andere kant van de tunnel uitkomen in het WWW gaat dat voor wat betreft veiligheid en anonimiteit niet op.

Dat je de locatie waar je je bevind verbergt, dat is relatief, we zijn genoeg manieren te bedenken waarmee je jezelf kenbaar maakt voor de onderzoeker.

 

De ip adressen die de VPN provider gebruikt zijn doorgaans bekend en worden in sommige gevallen door dienstverleners geblokkeerd.

 

Het zou zo maar kunnen gebeuren, dat je via een VPN provider geblokkeerd wordt op dit forum.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, drz said:

Mensen die een vpn willen gebruiken zijn vast niet iets legaals van plan 😁😁

VPN kun je ook gebruiken om videos te kijken niet niet op jou lokatie gezien mogen worden, of je dan echt illegaal bezig bent? Ik denk eerder dat je dan bewust een probleem omzeilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker, maar eigenlijk is het niet de bedoeling. Die geoblok zit er niet voor niets op, want, contentaanbieders die hun verdienmodel in gevaar zien komen.

Maar providers zullen nooit maatregelen nemen tegen vpn gebruikers zonder tussenkomst van een rechter, want die vinden het al lang best dat zij gebruikers hebben...tenminste, dat lijkt mij.

 

Maar er zijn legio mensen die een vpn "nodig" hebben om via een andere manier video's te kijken. Denk aan illegaal streamen en dergelijke..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op alle fronten heb je mensen die illegaal bezig zijn, dat hou je toch nooit tegen en wat de rechten betrefd is het grote onzin dat je als Nederlander in het buitenland de content in je eigen taal niet mag zien bijv. En dan ga je inderdaad bewust de zaak omzeilen om het wel te kunnen zien.

 

Het bewust uitvoeren van illegale zaakjes in combinatie met een VPN is geen slim idee aangezien ze als ze het echt willen je toch wel kunnen achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, drz zei:

Mensen die een vpn willen gebruiken zijn vast niet iets legaals van plan 😁😁

 

Dat is redelijk kortzichtig @drz 😜

 

Je moet maar eens in Rusland, Turkije of pakweg China wonen en je kunt zonder vpn ineens niet op websites die iedereen doodnormaal vindt, gewoon omdat dit soort dictaturen een aantal dingen vanuit de overheid blokkeren.

 

Zoals Penthe al aangaf. Zonder vpn lukt het bijvoorbeeld niet om als Brit die in Spanje woont naar de BBC te kijken. Zet diezelfde Brit op zijn dak de juiste maat van schotel, dan lukt het ineens wel. Eigenlijk is dat dus discriminatie.

 

Hetzelfde met een Vlaming die RTL4 wil zien. Hij kan een wellicht duur abonnement afsluiten bij Canal Digitaal, maar dan weer niet een goedkoop bij NLZiet.

 

De logica ontgaat me. Als het gaat om het feit dat er auteursrechten betaald zijn voor iets, dan snap ik het. Maar ITV betaalt echt geen auteursrechten voor Belgische kijkers op een door hen uitgezonden Amerikaanse tv-serie en toch kan ik het gratis zien als ik een schotel heb, maar niet als ik via internet wil kijken.

 

Hetzelfde met de formule 1 via het Duitse HD+ . Ik neem aan dat zij géén auteursrechten betalen voor Nederlandse kijkers, maar toch kijkt de helft van dit forum HF+ via een in een Duitse (web)shop aangekochte kaart.

 

Daarom gebruiken sommige mensen een vpn en zolang de overheid vpn's toestaat, lijkt me dat ook legaal.

 

Tot zover mijn mening hierover 🤩

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon, discriminatie aanwenden om geoblocking aan te pakken is wel een goeie, maar ik denk dat geld toch wel een groter doorslaggevend argument zal zijn om deze "discriminatie" te legaliseren. 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...