Ga naar inhoud


Vier, Vijf, Zes en Playseven in betaalpakket!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Natuurlijk worden die zenders niet betalend.

Ze willen gewoon dat kijkers het gevoel krijgen dat de betalende pakketten (Play Sports, Play More, etc.) samenhoren bij de 'gratis' (reeds in het basisabonnement) zenders.

 

Maar als ik zie hoeveel zenders er de laatste tijd bijkomen en nog moeten komen (VTM2 ging er ook nog komen, dacht ik), denk ik toch dat de reclamemarkt niet groot genoeg is voor zoveel zenders.

Daarom denk ik dat het mettertijd ertoe zal leiden dat er zenders weer zullen verdwijnen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


meer zenders, meer reclame inkomsten dat moeten verdeeld worden over de zenders, dus meer reclame uitzenden om dezelfde inkomsten te blijven hebben, 

op VTM misschien 10 min reclame binnenkort in plaats van 7 min naar het vb van de Nederlandse commerciële zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, digitaal kijker zei:

meer zenders, meer reclame inkomsten dat moeten verdeeld worden over de zenders, dus meer reclame uitzenden om dezelfde inkomsten te blijven hebben, 

op VTM misschien 10 min reclame binnenkort in plaats van 7 min naar het vb van de Nederlandse commerciële zenders.

Ik denk dat er een regel is van de Vlaamse Overheid dat 7 minuten het maximum is, en ook het aantal reclameblokken is niet onbeperkt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms heb ik al eens gelezen dat de zenders vier of vijf soms boetes krijgen van 10.000 tot 15.000 euro omdat ze te veel reclame uitzenden of omdat ze een bepaald product te lang in beeld brengen. Dat zal ze leren daar heb ik geen medelijden mee. Ik kijk toch al jaren bijna geen tv meer en zeker niet met die coronacrisis. De meeste zenders zijn bij mij in lockdown en benieuwd wat het in 2021 wordt.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2020 om 19:28, digitaal kijker zei:

meer zenders, meer reclame inkomsten dat moeten verdeeld worden over de zenders, dus meer reclame uitzenden om dezelfde inkomsten te blijven hebben, 

op VTM misschien 10 min reclame binnenkort in plaats van 7 min naar het vb van de Nederlandse commerciële zenders.

Is het je nog niet opgevallen dat die nieuwe zenders CAz en caz2 heel korte reclame hebben of in bepa1lde uren niets ? Is wel fijn zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2020 om 10:52, satellitetv zei:

telenet kondigde vandaag aan (07/08/2020) in alle media dat Vier van naam veranderd naar Play 4 en nieuwe zender Play Seven. Bedoeling is dat deze zenders na verloop van tijd in het betaalpakket van Play komen te zitten en ook nietsmeer aangeboden worden door tv Vlaanderen. Hierdoor wil telenet nogmaals laten zien hoeveel macht ze wel hebben in Vlaanderen via de kabel. Gelukkig is er satelliet! 

Na VIER, VIJF, en ZES volgt Zeven. Het mediabedrijf SBS Belgium kondigde vrijdag de nieuwe Vlaamse zender Zeven Play aan. Het aanbod van de nieuwe zender moet zich op een breed kijkerspubliek richten. Dat meldt Het Nieuwsblad. Volgens de krant wil SBS Belgium met Play Zeven een volwaardige nieuwe zender oprichten. Hoewel het mediaconcern nog niets heeft gelost over het type programma’s dat zou worden uitgezonden, moet het aanbod de programmatie van de andere zenders aanvullen.

Sinds 2018 in SBS Belgium volledig in handen van Telenet. De telecomoperator neemt met de lancering van Zeven Play ook VIER, VIJF en ZES over. Die zenders zullen dan ook van naam veranderen. Binnenkort zullen ze dus Vier Play, Vijf Play en Zes Play heten. De ‘Play’ in de namen is een verwijzing naar Telenet Play, het televisieaanbod van de telecomgigant. De zenders zouden evenwel beschikbaar blijven voor iedereen, dus niet enkel voor wie een abonnement op Play heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, chukky2 zei:

Is het je nog niet opgevallen dat die nieuwe zenders CAz en caz2 heel korte reclame hebben of in bepa1lde uren niets ? Is wel fijn zo

 

overdag minder kijkers dan s'avonds, dus s'avonds meer kijkers en inkomsten reclame ;) 

en nu zeker in de zomer met minder kijkers overdag.

Op 7-8-2020 om 22:29, Timm1983 zei:

Soms heb ik al eens gelezen dat de zenders vier of vijf soms boetes krijgen van 10.000 tot 15.000 euro omdat ze te veel reclame uitzenden of omdat ze een bepaald product te lang in beeld brengen. Dat zal ze leren daar heb ik geen medelijden mee. Ik kijk toch al jaren bijna geen tv meer en zeker niet met die coronacrisis. De meeste zenders zijn bij mij in lockdown en benieuwd wat het in 2021 wordt.

Timm1983

 

niet enkel Vier en Vijf, ook VRT krijgt veel boetes en VTM, elke zender kan boete krijgen in belgie door teveel merk reclame in programma's.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, digitaal kijker zei:

niet enkel Vier en Vijf, ook VRT krijgt veel boetes en VTM, elke zender kan boete krijgen in belgie door teveel merk reclame in programma's.

Niet in heel België, maar in Vlaanderen, hoe het in Franstalig België zit, weet ik niet, maar dit is materie die op nieveau van de deelstaten werkt (de VRM is hier verantwoordelijk voor).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, zzzzzz zei:

Niet in heel België, maar in Vlaanderen, hoe het in Franstalig België zit, weet ik niet, maar dit is materie die op nieveau van de deelstaten werkt (de VRM is hier verantwoordelijk voor).

 

ok dacht dat dit voor heel belgie gold daar ik veel melding van zie op bepaalde site's maar nooit opgelet dat een RTBF dat reclame uitzend daar nooit bij zit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, digitaal kijker zei:

niet enkel Vier en Vijf, ook VRT krijgt veel boetes en VTM, elke zender kan boete krijgen in belgie door teveel merk reclame in programma's.

 

Dat is meestal voor product placement, zo durft het wel eens gebeuren dat in een bepaalde serie uitsluitend met automerk X gereden wordt en dat er in een andere steeds weer hetzelfde merk fruitsap op de ontbijttafel staat. In een andere serie leest iedereen toevallig altijd hetzelfde tijdschrift.

 

Géén probleem, tenzij de camera er net iets teveel op inzoomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

vanaf 31 augustus nieuw: vtm1-vtm2-vtm3-vtm4

vanaf 31 augustus nieuw: play4-play5-play6-play7

 

Vitaya, Caz en Q2 verdwijnen. Niets nieuws onder de zon dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, satellitetv zei:

vanaf 31 augustus nieuw: vtm1-vtm2-vtm3-vtm4

vanaf 31 augustus nieuw: play4-play5-play6-play7

 

Vitaya, Caz en Q2 verdwijnen. Niets nieuws onder de zon dus!

 

Oude wijn in nieuwe zakken.

 

Maw het is niet omdat de zenders van naam veranderen, dat die programma's plots boeiender worden. Het blijft merendeels pulp-tv en die laat een verstandig mens links liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, pollegazon kijkt dus voortdurend naar npo1 : elke dag 60 nieuwsuitzendingen en voor de rest interviews en aktualiteitsprogramma's.

ha ja, als de vtm zenders u niet bekoren, en ook de sbs-telenetgroep één pot nat is, dan zal de vrt ook wel geen genade vinden in uw ogen want die zitten ook voortdurend te herhalen.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De madame kijkt wel af en toe vtm en vitaya, maar idd ik zelf kijk vooral naar Britse tv: BBC 4, Channel 4, 4 Seven etc.

 

Daarnaast veel netflix en idd npo, maar dan vooral npo start - waar je veel leuks kunt vinden.

 

Buiten voetbal kijk ik meestal niet live. Opnames en bing watchen.

 

Maar ik kijk niet neer op wie de pulp wel graag binnen speelt hoor, ieder zijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...