Ga naar inhoud


Vier, Vijf, Zes en Playseven in betaalpakket!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

telenet kondigde vandaag aan (07/08/2020) in alle media dat Vier van naam veranderd naar Play 4 en nieuwe zender Play Seven. Bedoeling is dat deze zenders na verloop van tijd in het betaalpakket van Play komen te zitten en ook nietsmeer aangeboden worden door tv Vlaanderen. Hierdoor wil telenet nogmaals laten zien hoeveel macht ze wel hebben in Vlaanderen via de kabel. Gelukkig is er satelliet! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, als bedrijf mag dat natuurlijk. Ze zijn niet verplicht om hun diensten gratis aan te bieden. Het lijkt me meer om marktstrategie te gaan.. De toekomst zit in IPTV en daar willen ze hun graantje meepikken... Ik kan me best voorstellen dat op korte termijn lineair TV gewoon verdwijnt en alles naar IPTV overgaat....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, satellitetv zei:

telenet kondigde vandaag aan (07/08/2020) in alle media dat Vier van naam veranderd naar Play 4 en nieuwe zender Play Seven. Bedoeling is dat deze zenders na verloop van tijd in het betaalpakket van Play komen te zitten en ook nietsmeer aangeboden worden door tv Vlaanderen. 

 

Waar staat beschreven dat deze na verloop van tijd in het betaalpakket van Play komen te zitten? Ik heb wel iets anders gehoord! De zender zou voor iedereen doorgegeven worden. 
over het al dan niet wegvallen van deze zenders bij Tv Vlaanderen (of andere aanbieders) heb ik niets gelezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van tvvisie.be staat er ook iets te lezen over play 4 5 6 en 7. Tegenwoordig moeten het allemaal engelse namen zijn. Ze mogen ze eerlijk gezegd hebben Telenet hun play more 4 5 6 en 7. Ik kijk toch nooit geen minuut naar die zenders maar ik ben eens benieuwd of hun goede concurrent Proximus play 4 5 6 en al dan niet 7 zal aanbieden. Mooi zou het zijn om in Belgie weer een nieuwe zender op te richten en enkel via Telenet en dan ineens 3 commerciele kanalen exclusief via Telenet. Ik heb toch een sterk vermoeden dat play 4 5 6 en 7 enkel via Telenet zullen uitzenden in 2021. Aangezien telenet een pakket play heeft met daarin enkele themazenders en de play more filmzenders, play more cinema, black, kicks en select. Ik heb de vraag ook gesteld op het proximusforum als ik meer weer laat ik het weten. 

Misschien straks ook in NL sbs6 en net5 en veronica niet meer via de satelliet maar enkel via kpn of ziggo, stel jullie eens voor. Want dat is wat wij hier nu in dat klein landje meemaken! Grote concurrentie. Leuk is anders!

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de naamsverandering is gewoon een marketing strategie omdat hun pakketten play noemen.Net zoals bij PXS tuttimus enzo bestaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mainstream zenders kunnen ze niet zomaar "offline" halen want als 4-5-6 'verdwijnen' bij TVV dan moeten ze ook weg bij belgacom, en dat zal veel meer in hun vlees snijden dan enkel TVV. Het zijn nog steeds zenders die hun inkomsten moeten halen uit reklame, en hoe minder kijkers ze kunnen bereiken, hoe minder inkomsten.

daar komt dan nog de reaktie bovenop van de expats die in het buitenland zitten en die dan deze zenders niet meer kunnen ontvangen.

ik geloof er dus niet in dat 4-5-6 exclusief telenet zullen worden.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik ben erg benieuwd of in 2021 play 4 5 en 6 bij Proximus te zien zullen zijn. Want Proximus biedt geen play of play more aan. Of komen de play more filmkanalen dan ook via Proximus beschikbaar? Proximus biedt al een eigen filmkanaal MS aan zowel in het Nederlands als in het Frans. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Proximus een zender als play 4 5 6 zal aanbieden... of ze zouden ineens ook de filmkanalen moeten aanbieden van playmore... nu is het nog snappen wie snappen kan... we zullen het volgend jaar wel met eigen ogen zien.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timmie, 4-5-6 zitten nu al bij proximus (ex-belgacom)

het is niet omdat ze van naam gaan veranderen (play-4-5-6) dat ze daarom zomaar gaan verdwijnen bij proximus.

het is onrechtstreeks wel reklame voor de andere "play" kanalen van telenet, maar ik denk niet dat daar veel kijkers gaan van wakker liggen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad gedaan voor extra reclame inkomsten.

 

Play klinkt "duur en hip" en door de naam te veranderen in play vier....hopen ze dat de adverteerders meer reclame gaan maken op die zenders.

 

Zo stond het toch ook in de krant.

 

Ze hebben een tijd terug zes al toegevoegd.  Niet om interessante films of programma's te tonen,

maar om extra reclame inkomsten tussen de goedkope programma's te kunnen tonen.

 

Nu dit uitgewerkt is gaan ze de zenders een luxere naam geven; meer is er niet aan de hand.

Want als de zenders zouden verdwijnen bij Proxumus of TVV gaan de reclame inkomsten ook weer naar beneden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, satellitetv zei:

telenet kondigde vandaag aan (07/08/2020) in alle media dat Vier van naam veranderd naar Play 4 en nieuwe zender Play Seven. Bedoeling is dat deze zenders na verloop van tijd in het betaalpakket van Play komen te zitten en ook nietsmeer aangeboden worden door tv Vlaanderen. Hierdoor wil telenet nogmaals laten zien hoeveel macht ze wel hebben in Vlaanderen via de kabel. Gelukkig is er satelliet! 

Totaal geen waarheid van , hoe kom je erbij? 

Play heeft maar een beperkte groep kijkers , de reclame op die SBS zenders vallen dan zo goed als weg , die willen daar dan niet imeer in vesteren.  Waar staat dat van dit fake bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het waar zijn dat ze extra betalend zijn, dan kan dpg media dat ook doen.

en mag dat wettelijk wel?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Mocht het waar zijn dat ze extra betalend zijn, dan kan dpg media dat ook doen.

en mag dat wettelijk wel?

 

wie zegt dat dit extra betalen gaat zijn omdat ze een andere naam krijgen, is gewoon een extra link om bepaalde series bv al helemaal te bekijken via play of je kan gewoon wekelijks kijken op play zeven naar een serie.

zal wel eens stap zijn naar de Vlaamse Netflix dat in 2021 zou starten, op de zender een film of serie starten en je kan verder kijken via play of de nieuwe Vlaamse Netflix, weet dat de bedoeling is dat de Vlaamse Netflix ook bij proximus komt en orange via app of site.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mag dat.. Je mag zelfs een dienst aanbieden a la SuperExclusiveMegaFilmChannel voor €10.000 per maand... Alleen zal (bijna) niemand zich daarop abonneren. Ze proberen gewoon het maximum te vangen met zo min mogelijke eigen kosten. Dus ouwe meuk, veel herhaling en veel reclame...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Tuurlijk mag dat.. Je mag zelfs een dienst aanbieden a la SuperExclusiveMegaFilmChannel voor €10.000 per maand... Alleen zal (bijna) niemand zich daarop abonneren. Ze proberen gewoon het maximum te vangen met zo min mogelijke eigen kosten. Dus ouwe meuk, veel herhaling en veel reclame...

Idd, maar nooit extra betalen voor die zenders . 

Men heeft al de maandelijkse kabel kost van rond de 20 euro en dan nog de huur van de box 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...