Ga naar inhoud


WestNijlVirus


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


23 minuten geleden, Penthe zei:

Dit virus wordt veroorzaakt door een muggenbeet, in Spanje zijn er al 5 aan overleden. Het komt voor dat muggen besmet zijn maar de kans dat je het virus ook echt krijgt is 1 op 1 miljoen. Niets om jezelf druk over te maken dus.

 

 

Het stuk zegt o.m.: Met deze ernstige ziektes is de kans op overlijden 4 tot 14%. Bij mensen van 70 jaar of ouder kan dit stijgen naar 15 tot 29%”, aldus het RIVM.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zunigkyk zei:

 

 

Het stuk zegt o.m.: Met deze ernstige ziektes is de kans op overlijden 4 tot 14%. Bij mensen van 70 jaar of ouder kan dit stijgen naar 15 tot 29%”, aldus het RIVM.

 

Ik lees dat slechts 1% van de besmette mensen met een ernstige ziekte te maken krijgt, en die 1% heeft dan een kans tussen de 4% en 29% te overlijden.

Als dan de kans dat we besmet raken 1 op 1 miljoen is, dan is de kans dat we er aan overlijden inderdaad wel heel erg klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het westnijlvirus zal ook nog zijn sporen achterlaten en dan heb ik nog slechter bericht het oostnijlvirus is ook nog op komst het wachten is op een dode mus die gevonden gaat worden zonder twijfel.

Een beet van een mug kan al fataal zijn ik ben net nog vlug naar de boerenbond geweest ik spuit ze allemaal plat.

Mensen met een nuchter gezond verstand snappen het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, theparasol zei:

In 2021 iedereen in de EU verplicht zwaluwnestkasten aan de gevel: opgelost!

 

Klik hier voor meer informatie

Het virus wordt overgebracht door muggen. Die raken geïnfecteerd doordat zij zich voeden op besmette vogels. Daarna verspreiden deze muggen het virus naar andere vogels

 

Die vogels kruipen in nestkastjes en krijgen jongen... met westnijlvirus?

Nestkastjes hangen bij boeren, boeren krijgen westnijlvirus?

Boeren gaan met hun trekkers naar de ministers, ministers krijgen westnijlvirus?

Ministers gaan het volkverzamelen voor een massa toespraak, massa krijgt westnijlvirus?

Massa gaat...

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het virus wordt overgebracht door muggen. Die raken geïnfecteerd doordat zij zich voeden op besmette vogels. Daarna verspreiden deze muggen het virus naar andere vogels

 

Die vogels kruipen in nestkastjes en krijgen jongen... met westnijlvirus?

Nestkastjes hangen bij boeren, boeren krijgen westnijlvirus?

Boeren gaan met hun trekkers naar de ministers, ministers krijgen westnijlvirus?

Ministers gaan het volkverzamelen voor een massa toespraak, massa krijgt westnijlvirus?

Massa gaat...

Nee je kunt het virus enkel krijgen door een muggenbeet, je geeft het als mens niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Nee je kunt het virus enkel krijgen door een muggenbeet, je geeft het als mens niet door.

Dan houdt het bij de boeren op, want zij hebben nestkastjes met vogels met muggen in huis.

Het westnijlvirus verlaagt uiteindelijk de stikstofuitstoot zonder ministerieel ingrijpen.

Geheel op natuurlijke wijze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De trekvogels besmetten de muggen maar niet iedere trekvogel is besmet en niet iedere mug steekt een trekvogel, dus het virus komt sporadish soms lokaal ergens voor. Niets om je zorgen over te maken. Je maakt meer kans op een grote prijs bij de postcode loterij dan dit virus op te lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alle vogels doodschieten en alle insecten doodspuiten en no more problem. Zeg maar zo'n beetje de wijze van aanpak van de laatste 50 jaar.

 

Sorry, beetje cynisch, maar ik heb m'n omgeving sinds ik kind was zien verslechteren van variabele bossen, weiden vol bloemen, slootjes en kronkelende beekjes vol visjes en salamanders en nog veel meer naar bomenakkers, monotone grasvelden van 1 soort, enzovoort. Ook al is er een begin van het moet anders en zijn er kleine verbeteringen.

 

Maar goed, over dit virus je druk maken heeft ongeveer even veel zin als je druk maken over onder een trein te komen als het dichtstbijzijnde spoor op 50 km ligt en je nooit verder dan 45 km van je huis komt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...