Ga naar inhoud


Wat zijn momenteel de beste Anti virus/malware scanners?


winwiz

Aanbevolen berichten

Als er iets is wat me tegen staat is het opruimen / ontsmetten van andermans klootezooi dus dan maar 75euro per jaar betalen.

 

...en met het laatste ben ik het helemaal mee eens.

 

En kom nog wel eens bij (oudere) mensen die problemen met hun laptop hebben.

Ik constateer dan dat de laptop door een virus besmet is en later blijkt ook dat daardoor de laptop van de sus en de buurman ook besmet zijn.

Leuk klusje om dat weer op te ruimen.

 

Als ik dan ook nog constateer dat zij geen of een verouderde of niet up-to-date virusscanner gebruiken wordt het argument aangedragen, ik kom nooit op verkeerde sites dus heb ik geen viriusscanner nodig of ik heb toch een virusscanner, maar ja die is nog nooit geupgraded.

Het meest voorkomende argument is toch wel de hoge abonnementsprijs.

 

Als ik dan opmerk dat ik voor 2 jaar bescherming d.m.v. Bitdefender Internet Security maar 49,= heb betaald wordt alweer snel geantwoord, ja maar er zijn toch ook gratis virusscanners.

Meestal is na dergelijke opmerkingen mijn bereidheid om hier nog iets te willen betekenen tot het 0-punt gedaald.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?

 

Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo is en we behandelen een aantal zeer goede gratis virusscanners. Avast free edition, avg free edition en avira antivir free antivirus zijn zeer goede gratis virusscanners.

 


 

en deze

 


aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik het wel gehad met de free versie van avg.Ik heb jaren de betaalde versie gehad van bulguard,en die is in mijn ogen ook niks meer waard.Dan weer anderen (en misschien terecht ook) zeggen dan dat AVG slecht is.

Weet je wat ik in de 20 jaren ervaren heb?en nu ga ik misschien appel met peren vergelijken.

Maar als je bij een bepaalde ziekte medicatie moet nemen,dan moet je na enige tijd ook veranderen.

Dat ondervind ik door de jaren heen,dat je soms moet veranderen van anti virus.En ik heb al gratise en betaalde door elkaar gebruikt,en bij de betaalde krijg je dan meestal extra's als een firewall bvb en dan nog enkele zaken.

Indien ik betaalde versie gebruik,neem ik nooit meer dan 1 jaar,ook al is het aanlokkelijk gemaakt voor meerdere jaren,maar op pc genied kan er in één jaar enorm veel veranderen.

Maar het grootste problemen bij herstellen van pc's is,bij ouders die kleine kinderen hebben,en die overal op elke banner gaan klikken die flikkeren en doen.De site is dan misschien niet direct een gevaar,maar als je op iedere banner gaat klikken,dan vraag je om problemen.

Uiteraard ook altijd kijken,of je een betrouwbare site hebt,of eerder een van....

Maar hier heb je dan ook weer volgend probleem,wanneer heb je een betrouwbare site en één van bedenkelijke kwaliteit.

En meestal zijn de progjes die key's uitrekenen,patches en anderen,soms niet zonder gevaar.

Zoöok is zogezegde gratise software soms zeer gevaarlijk,want als je deze als snel of express installeert,een hele rotzooi mee,en probeer die maar eens weg te krijgen.Daarom is aangepaste installatie beter,maar bepaalde software,moet je al heel wat onder de knie hebben,om die aangehechte software niet mee te installeren.

Helaas denken we de dag van vandaag dat er nog iets gratis is,maar eigenlijk zouden we beter moeten weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor banners is de adblocker uitgevonden, zet die in je browser en je kunt niet meer op foute banners klikken.

 

Voor Firefox absoluut de beste Adblock Edge: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-edge/

 

en voor Google Chrome de beste Adblock: https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=nl

 

En de Gratis Microsoft Security Essentials is als een aanvulling op je betaalde Windows bedoeld, dus eigenlijk heb je er al voor betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En de Gratis Microsoft Security Essentials is als een aanvulling op je betaalde Windows bedoeld, dus eigenlijk heb je er al voor betaald.

 

Dit is ook een manier om gratis software op te waarderen naar "betaald" om het beter te kwalificeren.  Het blijft in de categorie "iets is beter dan niets" categorie in mijn ogen.

.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het juist voor dat Microsoft Security Essentials niet voorzien is voor Win 8.1 ???

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar hier heb je dan ook weer volgend probleem,wanneer heb je een betrouwbare site en één van bedenkelijke kwaliteit.

 

Ja inderdaad, wat is nu een bedenkelijke site?

Als je regelmatig drivers, programma's ed. zoekt dan kom je of je nu wilt of niet op soms bedenkelijke sites zonder het te weten.

 

Sinds dat ik nu Bitdefender Internet Security gebruik wordt ik in elk geval gewaarschuwd want als de site 'bedenkelijk' mocht zijn staat daar een waarschuwing bij dat die site gevaarlijk zou kunnen zijn dus aan mij de keuze om deze al dan niet te openen.

Nu zijn de waarschuwingen niet altijd juist maar ik houd mij daar toch wel aan.

 

Dit is naar mijn mening dan ook een zinvolle toevoeging die ik bij gratis virusscanners nog niet gezien heb.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het juist voor dat Microsoft Security Essentials niet voorzien is voor Win 8.1 ???

 

Klopt, Windows Security Essentials functioneert niet meer in Windows 8.1, daarvoor in plaats zit er nu Windows Defender standaard ingebakken en die functioneert op zich prima alleen in de bovenin van dit topic geplaatste test krijgt deze wel een hele slechte score en dat voor wat het waard is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een link waarin een aantal testen gecombineerd zijn en weergegeven in 1 tabel....   http://www.pcmag.com/image_popup/0,1871,iid=415624,00.asp

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?
 
Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo is en we behandelen een aantal zeer goede gratis virusscanners. Avast free edition, avg free edition en avira antivir free antivirus zijn zeer goede gratis virusscanners.
 
 
en deze
 

 

sorry

maar als ik die links aanklik en lees dan wordt ik als "redelijk geïnformeerde gebruiker" plots een paljas van de auteurs

welke hun advies enkel schrijven en nooit hoeven verantwoorden

het is een compleet ander thema hetgeen daar besproken wordt...>

- als je de virussen (etc. ) herkent dan ben je net zo snel gratis als betaalde software (de PC bepaald immers de snelheid)

- heb je die niet herkent ben je de lul als software cloon, die geen extra en realtime data over vreemde codes ter beschikking heeft

m.a.w. die gratis cloons zijn net zo goed als de gepubliceerde database nadat alles herkend en al geïnfecteerd c.q. opgelost is.

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de MS scanner is dat het redelijk goed virussen/malware herkent maar vervolgens zeer slecht is in het verwijderen ervan. Heb je een gegarandeerd schoon systeem kun je het min of meer gebruiken. Heb je een besmet systeem is het niet bruikbaar om de boel echt schoon te maken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, wat is nu een bedenkelijke site?

Als je regelmatig drivers, programma's ed. zoekt dan kom je of je nu wilt of niet op soms bedenkelijke sites zonder het te weten.

 

Sinds dat ik nu Bitdefender Internet Security gebruik wordt ik in elk geval gewaarschuwd want als de site 'bedenkelijk' mocht zijn staat daar een waarschuwing bij dat die site gevaarlijk zou kunnen zijn dus aan mij de keuze om deze al dan niet te openen.

Nu zijn de waarschuwingen niet altijd juist maar ik houd mij daar toch wel aan.

 

Dit is naar mijn mening dan ook een zinvolle toevoeging die ik bij gratis virusscanners nog niet gezien heb.

Malware bytes heeft die site netjes aan,als ze verdacht zijn.Maar soms,heb je wel een melding,als ze een onbekende zijn.

Als ik soms een iets.no-ip.org/eenderwat ga bezoeken,dan geeft malware byte's meestal ook een waarschuwing.Maar meestal krijg je dergelijke site's,van wie je de eigenaar meestal persoonlijk kent,en dan wel weet,dat die betrouwbaar is.

Maar als malware bytes andere site's blokt,ga ik er niet op,want dan vraag je eigenlijk meestal om besmet te zijn.

Ik weet dat je die gratis kan gebruiken,en er ook kan voor betalen.Ik weet niet of de gratise versie dit ook doet.Want het is de optie realtime bescherming.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om kort antwoord te geven op de vraag van de TS:

 

Gebruik al een jaar of 4 Avira (betaalde versie) en ben hier zeer tevreden over.

 

Voorheen gebruikte ik Eset NOD32, tot ik een virus op mijn PC kreeg en NOD32 deze niet kon verwijderen. Dit is me wel gelukt met Avira, en sindsdien dus trouwe gebruiker van Avira.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje flauw en misschien off-topic maar dat is wel oa de reden dat ik 2 jaar geleden overgestapt ben op Mac.

 

Ik hoop dat je daar ook een scanner gebruikt...   Het fabeltje dat een Mac malware vrij is, is allang achterhaald.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...