Ga naar inhoud


Geen zenders op Astra 23


Gilla

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Old Satterhand zei:

Ik heb dat Sprietje al eerder uitgelegd. Maar dat mannetje is te eigenwijs om iets van een ander aan te nemen.

 

+1. 

 

7 uren geleden, gps zei:

Hier de DSR7141 aangesloten en gewoon beeld op de CD kanalen. Ook met de nog oudere DSR7121 gewoon beeld op CD kanalen.

 

Kijk eens aan. Iemand met echte praktijk ervaring ipv datasheets/gebruikersaanwijzing lezen.

 

Via google de gebruiksaanwijzing DSR7121 van Philips gevonden. Dus niet van CD/TV Vlaanderen. Wat ik lees ik. Deze ondersteunt 8psk op blz 25. Hoe kan dat? En Sprietje, vergeet niet deze bestanden te bewaarden in het Sprietje archief. 

1020410710_DSR71218PSK.JPG.43c0a28897093db5a2b57564054f5a4d.JPG

gebruikershandleiding DSR7121.pdf

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uren geleden, Gilla zei:

Ik ga vanavond de symbol rate van Astra 23 eens veranderen in 30000 of 29900 met FEC 2/3. Kijken wat er gebeurd. 

 

 

 

En? al resultaat?

 

Ik ken die Philips dozen helemaal niet maar ik vermoed dat de "hoofd frequentie" slaat op de transponder die in vroeger dagen werd gebruikt voor de Fastscan en de software downloads voor de diverse CDN boxen.

Maar helaas is die transponder niet meer van M7, de eigenaar van Canal Digitaal Nederland.

De nieuwe transponder die daarvoor wordt gebruikt is sinds 2014 de transponder op 12.070 H 27500 3/4 op Astra 3. Edit: DVB-S  QPSK zie plaatje

Ik zeg niet dat dat de oplossing is maar ik zou het wel even proberen met die gegevens. Dit is er o.a. te vinden op die transponder:

 

Capt_001.jpg.fb236a943c4747174c0638b393051419.jpg  Capt_003.jpg.7ea074ecc1164d5a9962bc340336b7b7.jpg

 

 

aangepast door Old Satterhand
DVB-S QPSK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net dat oude kratje aangesloten. Astra 3 en Astra 1 voldoende signaal. FastScan levert 571 TV kanalen... Geeft prima beeld op alle geabonneerde kanalen (dus ook 8PSK)

 

Excuses voor de gruwelijke fotografische kwaliteit (braak....), maar het is nu eenmaal geen Enigma2/Neutrino...

 

IMG_1263.JPG

IMG_1264.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal heeft 2 downloadfrequenties, één op de Astra 19,2 en één op de Astra 23,5.

In oude ontvangers werd de downloadfrequentie van de Astra 19,2 ingegeven als "Hoofdfrequentie", geruime tijd nadat de Astra 23,5 in gebruik was genomen werd de downloadfrequentie van de Astra 23,5 in de ontvangers ingegeven, zie de bijlage.

Heb je een duo-lnb zodat je beide satellieten kunt ontvangen, dan kun je dus ook de downloadfrequentie van de Astra 19,2 gebruiken zoals die waarschijnlijk ook origineel in je ontvanger is ingebracht, zei het met een andere frequentie.

CD downloadfrequentie Astra 19,2 en 23,5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt voor het resultaat niets uit. De lijst wordt óf van A1 of van A3 ingelezen, maar bevatten beide dezelfde info. Ik vrees dat de TS gewoon een defecte duoLNB heeft die óf geen DiseqC B schakelt (hij leest immers 19.2° wél in) of de 23.5° kop is stuk..

 

Dit is absoluut geen onbekend verschijnsel voor dit type/merk LNB...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ik dat de downloads van beide satellieten hetzelfde zijn.
Om meer zekerheid te hebben of de kop van de Astra 23,5 het niet meer doet, zou ik eens op de volgende voorkeurzenders afstemmen: 191, 196, 237 en 242. Die zijn allemaal ongecodeerd en makkelijk te ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-10-2020 om 09:54, Gilla zei:

Kanaal 76 geen ontvangst

 

Kanaal 76 is Tv Drenthe die horizontaal wordt uitgezonden. Volgens de fast scan lijst van CD:

https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijst.pdf

 

1 uur terug, Sprietje zei:

Om meer zekerheid te hebben of de kop van de Astra 23,5 het niet meer doet, zou ik eens op de volgende voorkeurzenders afstemmen: 191, 196, 237 en 242.

 

191 - Chamber TV HD

196 - RTL Tele Letzebuerg

237 - Ocko

242 - TV Lux HD

Volgens de CD lijst worden deze zenders verticaal uitgezonden. 

 

Wat heeft men aan half werkende lnb? Gewoon de duo lnb vervangen zoals Mimisiku informeerde. Of moet Gilla nog vertellen hoe schuin de duo lnb staat?  

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Ventura zei:

 

Kanaal 76 is Tv Drenthe die horizontaal wordt uitgezonden. Volgens de fast scan lijst van CD:

https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijst.pdf

 

 

191 - Chamber TV HD

196 - RTL Tele Letzebuerg

237 - Ocko

242 - TV Lux HD

Volgens de CD lijst worden deze zenders verticaal uitgezonden. 

 

Wat heeft men aan half werkende lnb? Gewoon de duo lnb vervangen zoals Mimisiku informeerde. Of moet Gilla nog vertellen hoe schuin de duo lnb staat?  

 

Tja Ventura, je hebt helemaal gelijk als het 2 dagen werk zou zijn om te controleren of je deze vier zenders ontvangt maar dat doe je in slechts 10 seconden. 😴

Misschien staat diseqc 1.0 op de ontvanger niet ingesteld.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel instelmogelijkheden biedt dit bakje niet. astra 1 op A en Astra 3 op B conform hun duoLNB. Alleen DiseqC 1.0. Iets anders kent ie niet. Voor HotBird moet je de transponder aanpassen van 27500 naar 29900

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

als het 2 dagen werk zou zijn om te controleren of je deze vier zenders ontvangt maar dat doe je in slechts 10 seconden. 😴

 

Ik sluit mijn professionele meter op aan en binnen 10 seconden weet ik of een lnb nog goed is. In de motto van non informatie.

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje aansluiten bij een kennis/vriend/buur die eenzelfde LNB heeft. Daar beeld, bakje in orde. Dan kan het bij de TS alleen nog de kabel of de LNB zijn. 
Als de TS in de buurt woont. Ik heb er hier nog 2 liggen (T64)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje probeert begint zich hier onder uit te lullen praten. Dat is ook prima. Eerst informeren dat de ontvanger van Gilla geen 8PSK kan verwerken en aan vervanging toe is. Terwijl ander forum leden het tegendeel aantoonde. En daarna weer interessant te gaan doen met andere kretologie.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Ventura zei:

Sprietje probeert begint zich hier onder uit te lullen praten. Dat is ook prima. Eerst informeren dat de ontvanger van Gilla geen 8PSK kan verwerken en aan vervanging toe is. Terwijl ander forum leden het tegendeel aantoonde. En daarna weer interessant te gaan doen met andere kretologie.  

 

Ik ben al lang blij dat Sprietje doet waar die goed in is, nl mensen verder helpen. In plaats van topics verstoren met misplaatste google wijsheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...