Ga naar inhoud


IP-adres


minplus

Aanbevolen berichten

VU-UltimoTuner overgenomen. Staat Pli op maar verder leeg.

Denk even zenderlijst erin zetten, kan ik hem testen.

Geef hem terwijl hij nog niet in het netwerk hangt het ip-adres van eentje die er wel in hangt, een adres dat eindigt op 298, zodat ik simpel met dreambox-edit een lijst erin kan zetten door hem op de plek van die andere aan te sluiten.

Alles gaat goed, de 2 probleemloos, de 9 probleemloos maar zodra ik de 8 invoer verandert de zaak in 255. Drie keer geprobeerd maar steeds hetzelfde effect. Nog nooit eerder meegemaakt.

Snapt iemand dat?

Zo ja, wat is de verklaring?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja,  IP adressen gaan maar tot 255, dat heeft met het aantal bitjes te maken, eigenlijk is dat totaal niet interessant maar 298 kan dus niet.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, minplus zei:

VU-UltimoTuner overgenomen. Staat Pli op maar verder leeg.

Denk even zenderlijst erin zetten, kan ik hem testen.

Geef hem terwijl hij nog niet in het netwerk hangt het ip-adres van eentje die er wel in hangt, een adres dat eindigt op 298, zodat ik simpel met dreambox-edit een lijst erin kan zetten door hem op de plek van die andere aan te sluiten.

Alles gaat goed, de 2 probleemloos, de 9 probleemloos maar zodra ik de 8 invoer verandert de zaak in 255. Drie keer geprobeerd maar steeds hetzelfde effect. Nog nooit eerder meegemaakt.

Snapt iemand dat?

Zo ja, wat is de verklaring?

VU+ maakt gebruik van IPv4 adressen, geen IPv6 adressen. Hetgeen betekent dat er geen hogere getal mogelijk is dan 255. En vergeet dan ook niet dat sommige ip adressen niet mogelijk zijn. Zie:  https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-adres

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, minplus zei:

Geef hem terwijl hij nog niet in het netwerk hangt het ip-adres van eentje die er wel in hangt, een adres dat eindigt op 298, zodat ik simpel met dreambox-edit een lijst erin kan zetten door hem op de plek van die andere aan te sluiten.

 

10 uren geleden, minplus zei:

Snapt iemand dat?

in z'n geheel niet

 

lees je eigen zinnen nog maar eens

 

indien je niet bekabeld bent met ethernet kun je bij sommige firmware hogere adressen invullen dan fysiek mogelijk

zodra je aan de router gaat zul je een IP conflict krijgen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afsluitend nog een apart verschijnsel.

Zenderlijst erin zetten lukte niet. Netwerk getest en alleen het ip-adres groen en de rest rood.

DHCP ingeschakeld en opnieuw netwerktest en alles groen.

Zenderlijst erin gezet, tunerconfiguratie aangepast en alles werkt.

Gekeken welk automatisch ip-adres is gekozen en wat zien we als laatste getal?

298, het getal wat m'n voorkeur had. Via DHCP kun je dus blijkbaar wel hoger dan 255.

Maf.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou graag eens het merk van je router kennen want hoger dan x.x.x.255 is gewoon niet mogelijk en niet gehomologeerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben er nog geen tegengekomen, je hebt dan ook een probleem met het subnet 255.255.255.0

Eerst met 255.255.254.0 heb je 512 adressen, maar nog steeds niet boven de .254

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat ik bij de DUO2 en de Solo4K het wel zelf heb ingevoerd want we hadden eerder een lager getal en kregen een conflict met de bewakings-apparatuur. Dus zelf de zaak bij beide tuners hoog gezet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie niet gekeurd en dan is er eigenlijk wat mis met die box want dat adres bestaat zelfs niet als uitdeeladres in DHCP. Zou daar graag wel eens een foto van hebben zodat ik bij onze IT kan voorleggen.Het broadcast adres waar alles op bereikt wordt is meestal het hoogste adres en dat eindigt dan ook meestal op 255.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in Nederland, dus mogelijk is op de een of andere manier ergens iets anders (?).

Levert DHCP bij jou nooit iets hoger dan 255?

Bedoel je met een foto dat je niet gelooft dat ik hier die hogere getallen nu bij 3 tuners heb?

Waarbij het voor mij voor de DUO2 en Solo4K geen probleem was en toen het met de Ultimo niet wilde hier dit topic geopend heb.

En stomverbaasd ben dat het met DHCP probleemloos wel kan.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan gewoon normaal niet of het nou belgie,nederland of botswana is.De internationale normen zijn daarvoor ontworpen.In mijn duo 2 kan ik ook niet hoger dan de standaard waarden.Ik programmeer honderden routers en daar krijg je bij DHCP zelfs niet de keuze in het netwerk hoger dan 255 in te stellen.Mss een corrupte software en dan wel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...