Ga naar inhoud


Image dreambox 920


felixvos

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, Bambike zei:

klopt, het is een persoonlijke kwestie ....

Dat geld overigens ook voor andere enigma2 boxen en hun beschikbare images.

Toen ik nog Dreamboxen had was voor mij Gemini het image dat bij IHAD vandaan kwam.

Er waren veel meer ontwikkelaars onderweg bij IHAD en die maakten gave images.

 

Naast het feit dat een Forum van die image-bakker natuurlijk ook omwille de goede en snelle ondersteuning aan de gebruikers bekend zal staan.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ik nog OpenATV testte was er geen Samba. Die moest echt los bijgeïnstalleerd worden. Softcam nog via de mynonpublic feed... Inmiddels kun je wel een Softcam manager installeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of Satmaat aka Timeless nog meeleest.. De laatste OpenPli 8.0 develop homebuild start door maar laat de LED rood branden na de boot. M.a.w. de LED wordt niet blauw.. Verder werkt hij prima (voor zover getest). Las effe te laat dat de build omgevingen de updates niet meer werkten.. Software update uitgevoerd en toen stond er ‘verwijderen’… Daarna was meteen de boel ‘plat’.. Ieder image vanuit Barry-Allen gaf meteen een GSOD… Gelukkig overal werkende kopieën van dus rap geregeld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat ik nog OpenATV testte was er geen Samba. Die moest echt los bijgeïnstalleerd worden. Softcam nog via de mynonpublic feed... Inmiddels kun je wel een Softcam manager installeren...

Momenteel is zelfs een softcam manager niet meer nodig

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond mijn NewNigma2 aangepast..Had geen picons in het OLED schermpje en de OScam was verouderd. Nieuwe backup gemaakt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Alhoewel er uiteraard géén officiële OpenPli bestaat voor de DM920 ben ik voor mijn kennissen toch aan het zoeken gegaan. Mede door de CI+ oplossing in OpenPli 8.1 wilden ze toch liever OpenPli gewoon omdat ze het gewend zijn. Helaas hebben ze niet allemaal dezelfde tunerconfiguratie waardoor de gevonden OpenPli ‘homebuilds’ niet altijd compleet (stabiel) werkten. Ook deed de CI+ het gewoon nooit (ondanks plaatsen van de 4 bestanden in /etc/ciplus). Andere snapten weer geen FBC…

 

Dit weekeinde een OpenPli 8.1 ‘homebuild’ van Satpong geprobeerd en ziedaar! De CI+ functie werkt hierin wel en ook de DVB-C FBC werkt keurig. Geen GSOD gehad (ook niet met een geavanceerde tunerconfig). Enige nadeel is dat de LCD configs maar voor een klein deel werken. De preview geeft de layout aan, maar eenmaal gekozen gebeurd er niets in het LCD scherm.. Maar goed: voor iemand die echt OpenPli wil draaien op deze box is er een werkbare oplossing.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de versie van 23-11-2021 wel prima LCD-logo's. Iets wat ik met alle anderen hiervoor niet voor elkaar kreeg.
Zou het daarna stuk gegaan zijn?
Ik heb alleen een probleem dat mijn andere receivers niet meer kunnen connecten met de OSCam op de DM920.

En de CI+....tja, als je de vier "magische" files niet hebt...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo magisch zijn die niet hoor. Inmiddels kun je die zo van het net downloaden....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Mimisiku zei:

Zo magisch zijn die niet hoor. Inmiddels kun je die zo van het net downloaden....

Ik kan blijkbaar niet zoeken...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede versie van de Openpli image is dit voor mij zeg☝️
stabiel op mijn 920, maar voor mij erg interessant, ik kan bij een Blindscan zelfs de instelling maken om smalle symbolrates in te stellen! Juichen dus. Dit is voor het eerst dat ik dit in een Dreambox terug vind in mijn configuratie.

de orginele DM image is er af, deze versie blijft zitten😉

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het jullie wel om screenshots te maken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ja zo kan ik het ook.

Ik bedoel natuurlijk via de WebIf, plugin of met een app.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, gaat prima...Alleen kan openpli dat niet vanaf het LCD scherm. Dat werkt alleen in DreamOS gebaseerde WebIF...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...