Ga naar inhoud


Dishpointer geeft verkeerde gegevens.


Wimo01

Aanbevolen berichten

Dishpointer geeft mij verkeerde gegevens. Moest mijn schotel verplaatsen en ging er van uit dat ik de juiste plaats had vermits ik de groene lijn volgde. Niet dus.

Op het volgende beeld staat het ballonnetje op de oprit van de woning. De richting van de groene lijn wijst nu op het hoogste punt van de  zijgevel van een woning (12m hoog) Ik heb het nu op verschillende plaatsen gedaan en steeds hetzelfde. Bij herplaatsen kreeg ik gewoon geen signaal en keek ik vermoedelijk ook tegen een gevel aan. Hier verwacht je toch een rode lijn of niet?

Uiteraard is dit niet de  locatie waar ik de schotel wil plaatsen maar waar ik het ballonnetje ook zet is de lijn altijd groen.

279554745_onjuisteaanduiding.PNG.1f0f29e55858d7a8eb8ef480154f5f0d.PNG

 

Ben nu verplicht om nogmaals alles te verplaatsen met opnieuw boren in de muur enz.

Heb de link al verwijderd en opnieuw gekeken maar blijft hetzelfde.

Is er nog iemand die hier hinder  van heeft?

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je gebruikt dishpointer verkeerd.

Je moet de obstakel optie gebruiken, dan kan je de minimale hoogte van de vrij zicht lijn aflezen bij het obstakel.

Je verplaatst het ballonnetje naar het verwachte obstakel, en leest de afstand en de maximale hoogt af waarvan het in de zichtlijn ligt.

Een rode lijn is mij onbekend.

 

Bij een obstakel hoogte van 12 meter (hoogte verschil tussen schotel en obstakel)  zal de schotel ongeveer op 21 meter afstand van het obstakel geplaatst moeten worden. (Astra 1)

 

Indien je geen vrij zicht hebt, zal je een andere plek voor de schotel moeten zoeken en nieuwe gaten moeten boren.

dishpointer.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dezelfde foto op dezelfde plaats maar  wat verkleind.

Ballon staat pal achter de zijgevel van naastliggend huis (+/- 12m hoog)

Hoe moet ik dat dan lezen?

afstand.PNG.5aa938aacf33f3bdbb0f83988f1db19b.PNG

 

Ongeacht waar ik die ballon zet (zelfs bij een boer in zijn weiland hier verderop) die afstand is overal hetzelfde.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je klikt met je muis op die ballon, houdt de knop ingedrukt, en sleept de ballon naar de nok van het huis.

Dan wordt de afstand tot en de vrije zicht hoogte op dat punt weergegeven.

 

In jouw voorbeeld, de schotel opstelling is helemaal bovenin de foto, de ballon staat onderin de foto op 50 meter afstand van de opstelplaats van de schotel.

 

De hoogte van de zichtlijn op die plek is 27 ,6 meter.

De boom op die plek moet dus lager als die 27,6 meter zijn, anders heb je geen vrij zicht.

 

Voor elke meter afstand van de schotel gaat de vrije zichtlijn ongeveer 60 cm omhoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ceesv, die gegevens veranderen niet. Die 50m en 27.6 blijft hetzelfde

500m verder in een weiland heb je 200 vrij zicht en toch 50m en 27.6 en daar is helemaal niets te zien

 

aangepast door Wimo01
Bijvoeging tekst

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan is jouw dishpointer stuk.

Wanneer ik de ballon versleep zie ik toch echt de gegevens veranderen.

 

 

 

dishpointer 2.jpg

dishpointer.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In jouw geval sleep je de obstakel ballon naar de nok van je huis en leest dan de afstand en hoogte af.

 

Daar staat dan bijvoorbeeld een afstand van 8 meter en een hoogte van 5 meter.

 

Wanneer je dak, (zelf de hoogte van je dak meten) hoger als 5 meter is, is je vrije zichtlijn geblokkeerd door je hogere dak.

en zal je of de schotel hoger moeten zetten of op een grotere afstand van het obstakel.

279554745_onjuisteaanduiding.PNG.1f0f29e55858d7a8eb8ef480154f5f0d.PNG

 

 

dishpointer3.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen nog eens proberen en de schotel nog wat hoger plaatsen. Mss nog +/- 40 cm.

En die 50m en 27.6 blijft altijd staan hoor

aangepast door Wimo01
b

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de nok van je huis 12 meter hoog is, en de schotel staat op het maaiveld, dient de afstand van de schotel tot de nok op het maaiveld niveau 21 meter te zijn.

Voor elke meter op maaiveld niveau dat de schotel dichter bij het obstakel staat, dien je de schotel 60 cm hoger te plaatsen.

 

En dan is er ook nog zoiets als de Fresnel zone, maar die mag je hier buiten beschouwing laten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Wimo01 zei:

En die 50m en 27.6 blijft altijd staan hoor

 

50 m is kennelijk de standaard afstand, die hij kiest. En aangezien de kijkhoogte (elevatiehoek) van de satelliet hetzelfde blijft, blijft de hoogte ook hetzelfde.

 

De rode druppel kun je ook verplaatsen, zoals ceesv aangeeft. Die moet je dus naar die daknok verplaatsen. Dan verandert de afstand, en dan berekent hij ook de nieuwe benodigde hoogte uit voor die afstand.

Werkt allemaal prima, net gecheckt.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even Dishpointer verwijderd en cookies eruit. 

Opnieuw opgestart en Dishpointer opnieuw gedaan en nu geeft het een groene lijn zonder ergens een rode ballon.

De lijn loopt door tot ergens midden Afrika.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai,vergeten,

Hier een beeld hoe het er nu uitziet. De schotel staat aan een paal op een plat dak.Hoogte vanaf de grond gemeten +/- 4 m. Sat.=23.5

afstand1Knipsel.PNG.56ecfb75fb774e8da8e63f3869711e55.PNG

 

 

aangepast door Wimo01
Bijvoeging tekst

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...