Ga naar inhoud


dishpointer en realiteit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Hij zal vrij moeten vragen van zijn werk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik zal de beheerder toch eens heel netjes gaan porren inzake antennes

overtuigende argumenten zijn er voldoende

 

zoals je ziet staat er nu Niks op het plat dak

en compleet vlak

super geschikt voor een of meerdere wokjes op tegeldragers en mast voet

 

ook wegens het feit dat men hier enkel 6Mbit/s aangeleverd krijgt op koper en de alternatieven allemaal antennes nodig hebben

is het toestaan van de meest economische hardware gezien het europees regelement inzake de voor jouw belangrijke  te ontvangen zenders natuurlijk doorslaggevend

 

de bovenbuur +3 wil helaas niet een wokje op balkon bij nader inzien.

 

we zullen eens een nette brief schrijven

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

de bovenbuur +3 wil helaas niet een wokje op balkon bij nader inzien.

 

 

Probeer hem te paaien, met een kleine vergoeding.

Of door er qaud lnb's op te steken en hem ook een kabel te geven...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De schotel staat compleet in de schaduw om 12 uur.

15 minuten ervoor zie je de eerste slagschaduw al in de schotel staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Foto 2335 geeft weinig hoop, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Over 3 weken weten we het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zorg dat je op 29 febr. op de juiste tijdstippen van de verschillende satellieten plakband bij de hand hebt die je op de balustrade kunt plakken waar geen schaduw is (dus goede ontvangst mogelijk is). Misschien is er nog een beetje te schuiven met de schotel zodat je een plek vindt die voor alle satellieten die je wilt ontvangen geen belemmering is.
Als het signaal van de Astra 23,5 precies tussen twee schoorsteenpijpen door moet, is het zeker heel belangrijk dit goed te markeren want je hebt in 1 minuut natuurlijk geen tijd om met heel de schotel te gaan schuiven.
Het is wel te hopen dat er dan geen bewolking is. Natuurlijk kun je voor de richting al een paar dagen eerder beginnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem der nu toch staan dus ik geef het niet op en zal meten

want meten = :grin:

 

ik krijg overigens een professioneel meetapparaat van een bevriende Installateur die vaker wokkies plaatst

hij wil liever het apparaat lenen dan zelf komen :whistle:  (die jongens hebben het echt heel druk hier)

 

 

Foto 2335 geeft weinig hoop, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Over 3 weken weten we het.

 

je ziet dat de daklijn zelf 1,8 meter hoger ligt dan de borstwering van de dakterassen

 

of het nu die blinkende schoorsteen is of het dak, ik kan het binnenkort mededelen.

bedankt voor de adviezen overigens

ik meld me

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We wachten het met spanning af, want een tonskidutch zonder satelliet ontvangst, tja, dat is als carnaval zonder optocht

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto 2335 is 15 minuten eerder gemaakt dan 11.52.37 uur dan is dat punt 22,7 graden dus de 19,2 is 3,7 graden verder naar rechts. Op die afstand is dat 120 cm en 13 cm (0,4graden) hoger.

Op 1 Maart staat de zon ook nog 8 gr. hoger, op die afstand 265 cm + 13 cm van graden verschil 278 cm hoger volgens mij heb je dan voldoende hoogte boven het dak, de schoorstenen is afwachten.

Dishpointer laat met de satelliet beelden een ander beeld zien dan met de kaart verzie, dit kan soms duidelijker zijn.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ja dat wordt erg lastug

 

ik kan niet op die datum en dat tijdstip <-> het werk staat langere pauzes en thuis de schotel uitrichten niet toe

tijdens de eerste analyses heden, is er een heel klein venster tussen de schoorstenen door een dag voor outage

 

of het genoeg is moet straks blijken als ik eens een hele dag eraan kan spenderen en kan meten

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wordt erg lastug

 

ik kan niet op die datum en dat tijdstip <-> het werk staat langere pauzes en thuis de schotel uitrichten niet toe

tijdens de eerste analyses heden, is er een heel klein venster tussen de schoorstenen door een dag voor outage

 

of het genoeg is moet straks blijken als ik eens een hele dag eraan kan spenderen en kan meten

Succes, hopelijk heb je wat geluk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou voorlopig vast een foto kunnen maken van de schotel op het bewuste tijdstip. Dat de zon dan nog een aantal tienden van een graad hoger komt voordat hij echt helemaal precies achter de Clarkebelt komt, dat kun je misschien nog uitrekenen wat dat verschilt. Je hebt dan in ieder geval een behoorlijke houvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...