Ga naar inhoud


dishpointer en realiteit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi mannen,

astra 19,2 Oost

 

als ik dus vandaag kijk om 12 uur en een schaduw lijn op mijn balkon zou hebben van de hoger gelegen verdiepingen van het buurgebouw, dan had ik wellicht geen beeld bij een elevatie van 31,3 voor de 19,2

 

er is echter geen schaduw op balkon

dus ik zou op mijn eigen balkon kunnen opstellen

 

als ik op dishpointer het beeld zie werpen er drie schoorstenen aan het buurgebouw met een schaduw vlak voor mijn balkon op begane grond

 

ik zou met 11,4/18,8 inv tan op een hoek komen van 31,23 graden

ik ben met +- 3 meter boven begane grond

dat moet toch kunnen of maak ik een fout?

zie bijgevoegde beelden

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dishpointer en google maps zijn toch geen live feeds?

Dus, de foto die je ziet is meer dan waarschijnlijk zelfs niet van vandaag.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet over de schaduw die je op de foto ziet , maar over de berekende hoek m.b.v van de data 11,4 m hoog op 18,8 m afstand

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

Hoe kom je nu aan de tijd van 12uur? Dat is toch niet precies de richting waarin de Astra 19,2 staat.
Stuur me even je coördinaten op via privé mail, dan geef ik aan wanneer de zon wel precies in de richting van de Astra 19,2 staat.

Wil je voor alle satellieten precies weten of je vrij zicht hebt, dan moet je wachten tot 29 februari. Dat is dus over 3 weken. Dan loopt de zon in Nederland precies achter de Clarkebelt door.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch klopt 12 uur richting Astra 1 vrij aardig voor Tonski zijn locatie.

 

http://zon.hermanz.nl/#/52.3702,4.8952,12/2016.02.06/12:03

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

Ik zie dat jij helemaal niet in Nederland zit maar ver weg in Duitsland. Ik zal de plaats niet noemen maar begint met een D.
Vandaar dat je schrijft: Locatie ver weg van hier
Daar staat morgen de zon in de richting van de Astra 19,2 om 11:52:36uur.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

oké 11:52 ik zal hem peilen...

thanks Sprietje

 

mooi tool ceesv

 

De_Perre, weet ik ook wel maar de zon staat ook parallel met de groene lijn van 19,2

Trust, juist dat klopt hoek is inversetangus * (hoogte/lengte)

 

gekke is gistermiddag gebruikte ik satlex T90 tool en die schreef toch 29,4 :cry: heb niets gevangen op balkon

 

Sjaak(k), neen oude nokia 6310, geen geld voor smartfone en abonnement

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je hebt kunnen zien (als de zon heeft geschenen) waar de satelliet staat kun je met een kijkhoek hulpstuk kijken of er opstakels staan.

 Op een simpele manier maak je een kijk hoek van 31,3 graden. Met een gradenboog of met Satlex kun je de schuinte en afstand (maten) berekenen. Door dit op een vlakke tuintafel te zetten kun je zien of er opstakels zijn.

 

post-75492-0-49627200-1454842201_thumb.png

 

post-75492-0-05997100-1454842255_thumb.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel mooi, maar uh

noppes ik zit 2 meter te laag, kijk maar :sick::cry:

 

IMG_2335 was al 15 minuten voor de sunoutage

de bovenbuur zou kunnen maar die wil geen wok aan zijn plantenbak / balkon  

 

de laatste is precies 11:59 genomen

 

overigens je ziet aan de railing nog een beetje zon, zou betekenen schotel erover heen hangen

en dat mag niet

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

23 graden Astra 3 zou dus geen probleem zijn, Astra 1 gaat een groot probleem worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En toegang tot het dak, zoals in Amsterdam?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

 

Ik denk dat het verstandig is gewoon maar even te wachten tot 29 februari als de zon precies achter de Clarkebelt door draait. Dan kun je ook de overige satellieten die je ontvangt eens even bekijken.

3 Weken wachten gaat toch nog wel lukken denk ik.

 

 

Als hij die datum maar niet vergeet, anders moet hij weer 4 jaar wachten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...