Ga naar inhoud


hoe smartcard (nc+) herstellen, chip is door warmte losgekomen.


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik gebruik al +/- 25 jaar smartcards, zelfs al in het analoog tijdperk.

Ik heb al meerdere kaarten gehad, die verkleurden van de hitte in een ci en etc.

Maar ik heb nog nooit tegengekomen, dat de chio, zomaar van de smartkaart is losgekomen.

Volgens mij werkt die chip nog, maar hoe zou je dit chipje best vastmaken aan de smartcard, zonder dat chipje te beschadigen?

Hoor je denken, die sattv4iedereen, komt van alles tegen, is waar, maar misschien gebruikt niet iedereen een Poolse nc+ karta.

tips welkom.

ps: of hoorde mijn vraag thuis bij de rokende soldeerbout?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


K-Tel's krachtlijm (de allereerste superglue=cyaanacrylaat).. Superglue dus. Let er wel op dat de chip goed-om geplakt wordt (Even vergelijken met een anderesmartcard)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lijm of plakband?   Zolang het chipje contact maakt zou die moeten werken.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die zo heet is geworden dat hij loslaat zal gewone lijm of tape niet (lang) werken. Superlijm of 2-componentenlijn wel . 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...