Ga naar inhoud


Piloot "Jetman" Vincent Reffet is dood !


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Het was zo die bezoeken destijds en nu kijkt men z'n optredens over all ter wereld in de cinema's als ze nog mensen binnen laten.

 

@ceesv,

zo zijn velen aan een onverkwikkelijk einde gekomen

Robert Koch bijvoorbeeld grondlegger van microbiologie en bacteriologie naast Louis Pasteur.

Ging naar de Malaria gebieden in Afrika en kwam terug...

Quote

In april 1910 werd hij ernstig ziek. Hij klaagde over pijn in zijn linkerborst en kortademigheid. Op 23 mei 1910 verhuisde hij naar de kliniek Dr. Franz Dengler in Baden-Baden. Op de avond van 27 mei 1910 vond Dengler hem levenloos bij de open balkondeur...

 

Apollo 1 1967.... :blush:

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als je met 4 straalmotoren op je rug langs een Airbus A380 boven Dubai gaat vliegen met 400 km/h, dan heb je ze echt niet meer allemaal op een rijtje en heb je voor je eigen leven ook geen respect.

Het is pure sensatie-drift.

 

 

 

 

Badman en zijn broertje.

 

Maar als ze nog een vrijwilliger zoeken, geef maar een seintje, hier ben ik wel voor in ;)

 

Wel met parachute uiteraard, je weet maar nooit ;)

 

 

aangepast door kiekiek
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2020 om 12:35, Drs. IJzerbout zei:

Afgelopen dinsdag is "Jetman" piloot Vincent Reffet omgekomen in de Verengde Arabische Emiraten tijdens een training sessie in de woestijn.

Vincent Reffet was een extreem atleet die met een JetPack op zijn rug ondermeer een base-jump van de Bursh Khalifa is gelukt en tijdens een legendarische vlucht door

Heaven´s Gate in Zhangjiajie, China vloog. Hij vloog met een rotgang van 385 km per uur door deze poort.

Verder vloog hij ook naast een Airbus 380 van Emirates over Dubai.

 

Hij is dus nu hardstikke dood en ik kan geen gevoel van medeleven ontwikkelen want daredevils die dit soort stunten wagen weten wat de gevolgen kunnen zijn en dat heeft ie dus nu aan den lijve kunnen ondervinden. Hij is 36 jaar geworden.

 

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat RedBull (natuurlijk) dit soort waaghalzerij gesponserd heeft en zoals ik al eerder schreef in een ander topic niets van zich laat horen.

Tot nu toe althans.

Als je geen gevoelens kunt opbrengen waarom schrijf je er dan over? Alleen maar om tegen Redbull aan te kunnen trappen?

 

Wie weet staat er iemand daarvan bij het graf tijdens de begrafenis. Wie weet gaat Redbull wel de nabestaanden ondersteunen. Dit hoeft zeker niet met de grote trom in de krant te komen.

 

Bedenk ook dankzij sponsering kwalitatieve hoge producten worden ontwikkeld wat zonder sponsering niet zou kunnen. Het verkeerd gaan van zulke stunts is dan groter, dan zonder sponsering.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Zatter zei:

Wie weet staat er iemand daarvan bij het graf tijdens de begrafenis. Wie weet gaat Redbull wel de nabestaanden ondersteunen.

 

Ohh ja..daar ben ik zeker van.

Ik geloof ook nog aan Sinterklaas.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Zatter zei:

Als je geen gevoelens kunt opbrengen waarom schrijf je er dan over? Alleen maar om tegen Redbull aan te kunnen trappen?

 

Ja, deze toestand moet toch eens vaker onder de aandacht gebracht worden.

Voor Zatter heb ik wat leesvoer. Misschien dat je dan begrijpt wat RedBull voor een onderneming is:

 

https://www.ibtimes.co.uk/red-bull-stunt-marketing-extreme-sports-death-464619

 

En misschien dat je hier wakker van word:

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof al een tijd niets meer op voorhand wat de ARD en hun andere zenders brengen. Ik heb een ooit open en vrij platform zien veranderen in politieke beweging die maar een doel voor ogen heeft. De onderdrukking van de bevolking door het instampen wat je moet denken en wat je mag zeggen.

 

Wij hadden ooit de vrijheid maar na de val van de muur is de muur even verderop herrezen maar dan niet fysiek.

 

Het hele huidige tijdsgewricht is gedoemd om in een enorme knal uit elkaar te spatten en ik ben danook blij dat ik geen kinderen heb. Ik had ze deze klerebende niet aan kunnen aandoen.

 

Vanmiddag gekeken naar de ondervraging in de Tweede Kamer en wij niets meer dan een BSN (voorheen Sofi nummer). De wet is met goedkeuring van de kamer er gekomen en nu willen ze hun straatje schoonvegen met deze verhoren en hun conclusies, straks.

Zij zijn de wetgevende macht maar de uitwerking op de samenleving kan ze geen hol schelen zolang ze maar in de waan van de dag kunnen zijn.

 

Er zijn nog maar enkele kamerleden die ik enig vertrouwen schenk.

Verder heb ik de mening dat wetten eerst maximaal drie jaar of korter geldig moeten zijn. Na drie jaar een heroverweging na een uitgebreide analyse/evaluatie. Dan opnieuw stemmen in de kamers over de wet.

 

Wetten moeten ook eenvoudiger worden zonder all die extra's die uitzonderingen bevatten.

 

De burger stemt en geeft de politiek een macht om over ons te beslissen maar verder moeten vooral onze bek houden en zijn verder niet welkom in het huis van de democratie en desnoods is het leger daar om dit af te dwingen.

 

Zo dat is eruit!

 

  • Like 2

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Zatter zei:

Ik geloof al een tijd niets meer op voorhand wat de ARD en hun andere zenders brengen. Ik heb een ooit open en vrij platform zien veranderen in politieke beweging die maar een doel voor ogen heeft. De onderdrukking van de bevolking door het instampen wat je moet denken en wat je mag zeggen.

 

Wij hadden ooit de vrijheid maar na de val van de muur is de muur even verderop herrezen maar dan niet fysiek.

 

Het hele huidige tijdsgewricht is gedoemd om in een enorme knal uit elkaar te spatten en ik ben danook blij dat ik geen kinderen heb. Ik had ze deze klerebende niet aan kunnen aandoen.

 

Vanmiddag gekeken naar de ondervraging in de Tweede Kamer en wij niets meer dan een BSN (voorheen Sofi nummer). De wet is met goedkeuring van de kamer er gekomen en nu willen ze hun straatje schoonvegen met deze verhoren en hun conclusies, straks.

Zij zijn de wetgevende macht maar de uitwerking op de samenleving kan ze geen hol schelen zolang ze maar in de waan van de dag kunnen zijn.

 

Er zijn nog maar enkele kamerleden die ik enig vertrouwen schenk.

Verder heb ik de mening dat wetten eerst maximaal drie jaar of korter geldig moeten zijn. Na drie jaar een heroverweging na een uitgebreide analyse/evaluatie. Dan opnieuw stemmen in de kamers over de wet.

 

Wetten moeten ook eenvoudiger worden zonder all die extra's die uitzonderingen bevatten.

 

De burger stemt en geeft de politiek een macht om over ons te beslissen maar verder moeten vooral onze bek houden en zijn verder niet welkom in het huis van de democratie en desnoods is het leger daar om dit af te dwingen.

 

Zo dat is eruit!

 

 

Helemaal gelijk en vooral dit: De onderdrukking van de bevolking door het instampen wat je moet denken en wat je mag zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Zatter zei:

Wij hadden ooit de vrijheid maar na de val van de muur is de muur even verderop herrezen maar dan niet fysiek.

 

Het hele huidige tijdsgewricht is gedoemd om in een enorme knal uit elkaar te spatten en ik ben danook blij dat ik geen kinderen heb. Ik had ze deze klerebende niet aan kunnen aandoen.

 

Vanmiddag gekeken naar de ondervraging in de Tweede Kamer en wij niets meer dan een BSN (voorheen Sofi nummer). De wet is met goedkeuring van de kamer er gekomen en nu willen ze hun straatje schoonvegen met deze verhoren en hun conclusies, straks.

Zij zijn de wetgevende macht maar de uitwerking op de samenleving kan ze geen hol schelen zolang ze maar in de waan van de dag kunnen zijn.

 

Er zijn nog maar enkele kamerleden die ik enig vertrouwen schenk.

Verder heb ik de mening dat wetten eerst maximaal drie jaar of korter geldig moeten zijn. Na drie jaar een heroverweging na een uitgebreide analyse/evaluatie. Dan opnieuw stemmen in de kamers over de wet.

 

Wetten moeten ook eenvoudiger worden zonder all die extra's die uitzonderingen bevatten.

 

De burger stemt en geeft de politiek een macht om over ons te beslissen maar verder moeten vooral onze bek houden en zijn verder niet welkom in het huis van de democratie en desnoods is het leger daar om dit af te dwingen.

 

Zo dat is eruit!

 

Ik vind het een prachtig verhaal maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat dit met RedBul als firma die over lijken gaat te maken heeft.

Je zwetst wat over Sofi en BSN nummers en de 2e Kamer en weet ik veel wat allemaal.

Kan het zijn dat je wat teveel gedronken of gerookt had gisteren?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer aannames en verdachtmakingen.

 

Nee, die naam is een andere schrijfwijze van Satter en die heeft iets te maken met het onderwerp van dit form.

 

Ik begin toch ondertussen wel wat medelijden te krijgen met jullie.

 

 

 

 

 

O nee, toch niet!

aangepast door Zatter
Een O

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ging hier over de dood van Jetman.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb door een nieuwsbericht het filmpje bekeken waarin hij naast een Airbus vliegt, bijzonder mooi gefilmd. Als hij door verwijtbare nalatigheid van Red Bull is omgekomen zijn ze uiteraard medeplichtig maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daarop uitdraait.

 

Het is heel triest maar het is nu eenmaal een sport met hoog risico. Jetman zal dat volledig uit eigen keuze hebben opgezocht.

 

Waar ik wel moeite mee heb is de aanzuigende werking van Youtube op daredevils die niet worden ondersteund dit zo veilig mogelijk te doen. Ze krijgen waarschijnlijk inkomsten uit van Youtube maar het is duidelijk dat ze volkomen onveilige klim acties ondernemen. Ik heb nu ook voor het eerst zo'n rooftopping video gezien waarbij hij losliet en naar beneden viel, dood. De video staat gewoon online en kan een waarschuwende werking hebben maar ik verwacht niet dat het veel effect zal hebben.

 

Ik zou graag een statement van Youtube lezen dat zij hierin enige verantwoordelijkheid nemen maar geef het weinig kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...