Ga naar inhoud


Piloot "Jetman" Vincent Reffet is dood !


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag is "Jetman" piloot Vincent Reffet omgekomen in de Verengde Arabische Emiraten tijdens een training sessie in de woestijn.

Vincent Reffet was een extreem atleet die met een JetPack op zijn rug ondermeer een base-jump van de Bursh Khalifa is gelukt en tijdens een legendarische vlucht door

Heaven´s Gate in Zhangjiajie, China vloog. Hij vloog met een rotgang van 385 km per uur door deze poort.

Verder vloog hij ook naast een Airbus 380 van Emirates over Dubai.

 

Hij is dus nu hardstikke dood en ik kan geen gevoel van medeleven ontwikkelen want daredevils die dit soort stunten wagen weten wat de gevolgen kunnen zijn en dat heeft ie dus nu aan den lijve kunnen ondervinden. Hij is 36 jaar geworden.

 

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat RedBull (natuurlijk) dit soort waaghalzerij gesponserd heeft en zoals ik al eerder schreef in een ander topic niets van zich laat horen.

Tot nu toe althans.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Hij is dus nu hardstikke dood en ik kan geen gevoel van medeleven ontwikkelen want daredevils die dit soort stunten wagen weten wat de gevolgen kunnen zijn en dat heeft ie dus nu aan den lijve kunnen ondervinden. Hij is 36 jaar geworden.

 

 

Zo herkenbaar dit! Ik heb jaren aan paragliding gedaan. Hoe langer je dat doet, hoe meer je je grenzen gaat opzoeken. Een maatje van toen heeft zich te pletter gevlogen tegen een bergwand in Frankrijk: op slag dood. Ik heb nog een jaartje doorgevlogen, maar uiteindelijk om die reden toch gestopt. Uiteindelijk iets van 80 vluchten vanaf bergen en zo af en toe aan de lier op de Maasvlakte. Oplieren tot 600 meter, loskoppelen, geweldig uitzicht over de Rijnmond en met capriolen naar beneden denderen. Het geeft een kick .... tot er iemand het niet overleeft. Hier heb ik vaak gevlogen:

 

 

 

aangepast door kiekiek
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zoeken nog een opvolger, iets voor jou?

De eeuwige roem zal je dan ten deel vallen.

 

Maar....

 

er is iemand in het harnas gestorven die geleefd heeft, dat kunnen velen niet zeggen.

 

Zijn geliefden zullen hem betreuren.

Mijn condoleances zijn voor hun!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ceesv zei:

er is iemand in het harnas gestorven die geleefd heeft, dat kunnen velen niet zeggen.

 

Als je met 4 straalmotoren op je rug langs een Airbus A380 boven Dubai gaat vliegen met 400 km/h, dan heb je ze echt niet meer allemaal op een rijtje en heb je voor je eigen leven ook geen respect.

Het is pure sensatie-drift.

Dat Emirates hieraan meegedaan heeft vind ik bedenkelijk, temeer daar ook de veiligheid van passagiers in het geding komt.

De autoriteiten hadden dit moeten verbieden.

Maar ook Dubai en Emirates waren reklame-geil en wilden reklame maken op kosten van de veiligheid. Hoofzaak er komen meer broodnodige toeristen die deze flauwekul allemaal willen zien en meemaken.

 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk.

Maar er zijn ook genoeg mensen die selfie video's opnemen en het niet meer kunnen navertellen.

Evel Knievel en andere stuntmannen en vrouwen (recent nog) zijn tijdens hun werk zwaar beschadigd en of dood gegaan.

Met ondersteuning van Penzzoil of Coca Cola.

 

De ouderwetse Fakir die spijkers door zijn tong steekt of neus, is toch het bewijs dat mensen die sensatie willen zien.

Men ging ook naar het Colosseum om toe te kijken hoe mannen mekaar met wapens afmaken.

Men gaat nog steeds naar André Rieu.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder de mislukkingen van onze avonturiers zouden we nu ons nog voortbewegen met paard en wagen en het risico te sterven aan tetanus door de paardevijgen op straat.

 

Madame Curie was ook een avonturier die experimenteerde met Rontgen straling.

 

Zij stierf aan straling ziekte, maar onze medische wetenschap kan niet zonder haar uitvinding.

 

Tja, experimenten moeten ergens van betaald worden, het mag alleen niet tot roekeloos gedrag leiden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Men gaat nog steeds naar André Rieu.

 

André Vieux is niet zo mijn speed, terwijl ie wel uit mijn  geboorteplaats komt. 😇

Er is een verschil met een risico nemen en een onnodig risico nemen.

Een onnodig risico is het als je met 400 km/h langs een Airbus A380 gaat scheuren.

Madam Curie wist niet van de schadelijke straling en dat het uiteindelijk dodelijk was.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...