Ga naar inhoud


vervanging DSR8141


Adam123

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe sat decoder om mijn huidige DSR8141 te vervangen.

Met de DSR8141 kan ik nu tegelijkertijd een programma bekijken en een ander programma opnemen vanwege de twintuner en 2 coax kabels naar de LNB.

 

De vereisten voor de nieuwe decoder zijn dus:

  • Satelliet twin tuner (gezien ik 2 coax kabels naar de LNB heb)
  • Compatibel met de TV Vlaanderen smartcard (ik heb geen CI module en wens er ook niet in te investeren indien niet benodigd)
  • Recording van programma`s op interne hardeschijf of externe hardeschijf (via USB)
  • Decoder dient relatief eenvoudig in gebruik te zijn: TVV zenderlijst, EPG gebruiken, eenvoudig opnemen. (maar een linux decoder schrikt me niet direct af)
  • De belangrijkste vereiste is dat ik een TV Vlaanderen zender (bijvoorbeeld VTM) kan opnemen; terwijl ik op hetzelfde moment naar een andere zender (bijvoorbeeld "Een") aan het kijken ben.

 

De informatie die ik zelf teruggevonden heb is me allemaal wat verwarrend... want ik lees beperking qua CI modules, beperkingen qua kijken en opnemen indien op verschillende transponder; enzoverder.

 

Uiteindelijk wil ik minimaal hetzelfde kunnen wat ik nu kan met de huidige DSR8141 (tegelijkertijd kijken en opnemen van TVV zenders).

 

Alvast bedankt voor jullie feedback; op basis van jullie eigen ervaringen met het toestel dat jullie zouden aanbevelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk is alles beter dan de DSR-8141.. Je budget bepaalt in grote mate wat je kunt verwachten. Zelfs de goedkoopste twin ontvangers op Linux kunnen meer dan die oude Philips/Pace. Goedkoop waren ze ook niet... Momenteel doet de VU+Uno4Kse het heel goed in de markt. Dubbele tuner en als je er een HDD in plaatst kun je al je basis-eisen prima verwerken. Middels een softcam kun je je TVV kaart blijven gebruiken. Gemaakte opnames zijn ongecodeerd en kunnen via je thuisnetwerk naar andere apparaten gestuurd worden om te kijken/bewerken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb de vu+uno4k se. Met vti15 op.

Met een HD van 1TB.

 

Met softcam (oscam)kan ik naar één kijken en VTM opnemen. 

 

Mijn kaart zit in deze ontvanger en de slaapkamer ontvanger en gamekamer ontvanger gebruiken deze kaart ook dmv connectie als cliënt op de kaart in de uno4kse

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik - als eenvoudige edoch verwende gebruiker - gebruik nu als hoofdontvanger een VU+Ultimo 4K BTE met 18 tuners. Gevoerd door een RasPi kaartserver (Canal Digitaal, TV-Vlaanderen, Ziggo en HD+). Als clients 5 * VU+Zero 4K. De opnames gaan naar de interne HDD van 2TB. Interessante films staan op een NAS (met een backup NAS). Als softcam gebruik ik OScam die prima werkt.. Alles draait stabiel..

 

Oude ontvangers in ruste: 

DM8000, DM800HD-PVR, DM500HD, DM7000

Testontvangers:

XP1000, Xsarius Galaxy UHD, Mutant HD60, Coolstream Trinity V2 (Neutrino) en VU+Zero4K DVB-C/T2 (Neutrino)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik was een van de eersten die een VU+ Solo 4K aangeschaft had, 4 jaar geleden.

 

Koop in ieder geval een 4K ontvanger, met voldoende support.

 

Hier is voldoende te vinden over de diverse ontvangers, hun mogelijkheden en problemen.

 

https://www.sat4all.com/forums/forum/16-receivers-dvb-c-dvb-t-dvb-s/

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet onnodig bang zijn van een linux ontvanger, bij de bestelling kan je tegen een kleine meerprijs een alternatief image laten installeren, meestal OpenPLi.

na ontvangst moeten er nog een paar manuele handelingen gebeuren (tunerconfiguratie, oscam installeren, TVV zenderlijst, EPG download) maar dit is eenmalig en bij problemen kunt ge hier raad komen vragen.

ik zou ook kiezen voor een Vu+ Solo 4K met FBC tuner en OpenPli met ingebouwde harde schijf. 

de FBC tuner heeft 2 kabel-ingangen en geeft 8 tuners voor kijken + opnemen op 2 verschillende satellietkwadranten (bvb één + vtm).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...