Jump to content

Mutant HD51 en Openpli 8 RC.

cromo
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Dan heb je een release candidate geïnstalleerd.  Dat is enkel bedoelt voor mensen die willen testen en feedback willen geven aan de ontwikkelaars.   Bij deze kan je alvast je problemen melden bij Open Pli, misschien dat de developpers je willen/kunnen helpen.
Als je snel terug TV wenst te kijken dan zou ik zeggen: Down-graden.   Ik hoop dat je een back-up van je configuratie heb gemaakt, of dat je een dual boot hebt gezet.

https://forums.openpli.org/topic/79885-openpli-release-candidate-80-beschikbaar/

Posted 29 November 2020 - 15:40

Vanaf vandaag is OpenPLi 8.0 Release Candidate beschikbaar voor ‘iedereen’ om te downloaden en te installeren.

De release candidate is een pre-release testversie en zal slechts een beperkte tijd publiekelijk beschikbaar zijn.

Installeer deze versie alleen:

• als je een goede back-up hebt
  • als je van plan bent deze versie te testen
  • om hier feedback te geven.

Op dit moment kunnen we niet garanderen dat deze RC vrij is van (ernstige) fouten.

Zodra het testen is voltooid, zijn alle gevonden problemen verholpen en is OpenPLi 8.0 Release openbaar gemaakt, zullen we de release candidate images en hun feeds verwijderen. U kunt dan niet langer updaten en moet de officiële release-afbeelding flashen.

We raden daarom aan dat standaard eindgebruikers deze versie niet installeren, maar in plaats daarvan wachten op de officiële release.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By andelun
      Ik heb op mijn Formuler1 (F1) een externe harde schijf (250Gb) aangesloten. Daarmee kan ik opnemen en afspelen en ik zie de opnames via de browser met Open Webif.

Als ik rechtstreeks inlog op mijn Formuler1 (met naam en wachtwoord) kan ik 2 volumes activeren: de Harddisk en de Root.

Ik wil in de Harddisk ts-bestanden toevoegen maar activeren van de Harddisk gaat niet. Ik krijg de melding: "De share bestaat niet op de server".

Activeren van de Root gaat wel. Ik zie dan o.a. de map 'Media' met daarin de map 'usb'. Hierin staan 40Gb aan opnames. Probleem is dat ik hier geen .ts-bestanden kan toevoegen want ik krijg de melding dat er geen ruimte genoeg is. Dat is raar. Maar ik activeer de Root liever niet voor dit soort zaken.

Hoe kan ik de Harddisk activeren?
    • By Dreeke
      Onlangs is m'n laptop stuk gegaan en heb gisteren de harde schijf (2,5" drive Hitachi 500 Gb) eruit gehaald en deze in een externe behuizing gedaan. Nu wil ik de schijf een partitie geven en formatteren maar stuit op een waarschuwing van Paragon Partition Manager.

Ik heb gisteren toch de schijf met FAT32 geformatteerd, omdat ik had gelezen dat mijn Gigablue Quad Plus ontvanger een NFTS format niet ondersteunt. Bij het overbrengen van films via de Windows Verkenner worden grote films (bijv. 9 Gb) geweigerd, als zou er geen plek zijn op de externe harddisk. Dat klopt dus niet.

Is er iets dat ik in Samba moet wijzigen (ik draai OpenATV 5.0) of in Partition Manager wat anders kiezen? Kan iemand mij helpen dit vervelende probleempje op te lossen zodat ik de externe harde schijf ook als EXT4 mount kan kiezen?

• By Kareltjevdh
      Hallo allemaal,

Ik heb hier een et9x00 die vanmorgen ineens dood was. Ik heb hem kunnen flashen nadat ik de harddisk losgehaald had. Als ik de harddisk los laat dan start de ontvanger op. Sluit ik de harddisk weer aan dan start de ontvanger niet maar de hdd begint ook niet te draaien.

Ik denk dat het iets met de voeding is. Wie kan mij verder helepen.

Groetjes Karel
    • By imbean
      Ik gebruik de laatste versie van OpenATV en heb een SSD harddisk ingebouwd.
      Als ik heb gereboot, moet ik de steeds harddisk opnieuw mounten.

Ik gebruik TSPanel om een mount in te stellen (fast mount en fixed mount). Zolang ik niet reboot, werkt de harddisk prima. Na reboot dus niet meer en moet ik opnieuw mounten. 
      Ik heb ook via de blauwe knop, MOUNT, DEVICE MANAGER, SETUP mounts gedaan. De SSD ingesteld op /media/hdd; daarna moet er worden gereboot en inderdaad.... geen harddisk na de reboot.

Ik doe ongewtijfeld iets niet helemaal goed. Kan iemand mij helpen?
      Ik vind het ook prima om een mount te programmeren in een opstartscript (crontab?), als het maar werkt. :-)

Oh ja, misschien heeft het ermee te maken maar CrossEPG kan ik alleen internal flash kiezen en niet een harddisk.

Iemand enig idee?

• By winwiz
      Backblaze handelt in online back-ups en heeft inmiddels meer dan 100 petabyte aan opslag beschikbaar in zijn datacenters. Onlangs heeft het bedrijf een onderzoek afgerond waarin gekeken werd naar het uitvalpercentage van harde schijven en de gemiddelde temperatuur van de kapotte schijven

http://nl.hardware.info/nieuws/39875/geen-verband-tussen-temperatuur-en-uitval-bij-harde-schijven

Edit:

Bovenstaande link werkt momenteel niet.  Hier de verwijzing naar het originele artikel:

http://blog.backblaze.com/2014/05/12/hard-drive-temperature-does-it-matter/
    • By winwiz
      Uit de statistieken van Backblaze blijkt dat harde schijven van Hitachi, met groottes van 2 tot 4TB, over meerdere jaren het meest betrouwbaar zijn: na drie jaar 24/7 te hebben gedraaid werkt 96,9 procent van de Hitachi-schijven nog. WD scoort iets minder met 94,8 procent van de harddisks die na drie jaar nog operationeel zijn. Seagate scoort slecht: uit de statistieken blijkt dat na 18 maanden het aantal defecte schijven snel toeneemt. Na drie jaar was nog maar 73,5 procent van de Seagate-schijven in bedrijf

Het volledige artikel van Tweakers.net   http://tweakers.net/nieuws/93843/onderzoek-harde-schijven-van-hitachi-zijn-het-betrouwbaarst.html

Het onderzoek betrof 27.134 schijven.

• By Erla
      Ik heb mij een nieuwe Solo2 gekocht, op zich een prachttoestel.
      De eerste dag had ik er een oude Samsung 500 Gb in gestopt, omdat mijn nieuwe schijf nog niet binnen was, en alles bleek vlekkeloos te werken.
      Daarna overgeschakeld op een nieuwe HD, Hitachi Travelstar 5K1000 - 1TB 2.5", SATA600, 5400rpm.
      Nu krijg ik echter problemen met opnamen. Bij het kijken naar opnamen komt er nu en dan een zwart scherm tss van enkele seconden. Gisteren kreeg ik zelfs onder het opnemen volgende foutmelding, Schrijffout, schijf vol ! Een nieuwe hd van 1 Tb.
      Nu blijkt dat die eerste Hd een sata300 was.  In de specificaties van de solo2 staat duidelijk dat het een Sata600 moet (mag) zijn. 
      Ik ga een en ander nu uitgebreider testen met die oudere sata300 HD.
      Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.