Ga naar inhoud


Harde schijven van Hitachi het betrouwbaarst


winwiz

Aanbevolen berichten

Uit de statistieken van Backblaze blijkt dat harde schijven van Hitachi, met groottes van 2 tot 4TB, over meerdere jaren het meest betrouwbaar zijn: na drie jaar 24/7 te hebben gedraaid werkt 96,9 procent van de Hitachi-schijven nog. WD scoort iets minder met 94,8 procent van de harddisks die na drie jaar nog operationeel zijn. Seagate scoort slecht: uit de statistieken blijkt dat na 18 maanden het aantal defecte schijven snel toeneemt. Na drie jaar was nog maar 73,5 procent van de Seagate-schijven in bedrijf

 

Het volledige artikel van Tweakers.net   http://tweakers.net/nieuws/93843/onderzoek-harde-schijven-van-hitachi-zijn-het-betrouwbaarst.html

 

Het onderzoek betrof 27.134 schijven.

 

1390393097.jpeg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit het artikel:

 "Samsung en Toshiba niet meegenomen, omdat het aantal schijven van deze merken te klein was" 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou............   Ken je de Deskstar serie van IBM nog?  (Bijnaam Deathstar) een bijzonder slechte serie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen waardeloos onderzoek! Dat bedrijf gebruikt consumenten hdd's in commerciele 24/7 raid opstellingen, buiten de specificaties dus. Zegt dus niets over de prestaties van deze schijven in hun bedoelde habitat, of over de prestatie van Seagate Pro schijven in een pro omgeving. Erg jammer dat Tweakers dit soort sensatieberichten zonder relativerend commentaar plaatst, zou op S4all zo niet gebeuren ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik maar wij gebruiken geen professionele spullen. Dus voor ONS is het interessant hoe consumenten spullen presteren. Wij kopen geen Seagata Enterprise Capacity schijven van 300€ voor 2TB met een SAS interface maar een WD van 3TB die 140€ kost en gewoon SATA heeft...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het artikel ook gelezen. Die Hitachi schijven zijn ook niet echt goedkoop. Voor die 2,1 procent koop ik wel WD schijven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 Samsung 2TB in mijn server hangen in Raid 5 aan een areca en die staat 24/7 aan.  Ik ga nu wel over op een grote synology voor de pure opslag (en een paar leuke aps) waarin 4TB schijven komen. Toevallig had ik de wel de Hitachi Deskstar 5K4000 als voorkeur bedacht.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, voor hobby gebruik maakt het ook niet veel uit. Maar als bij een bedrijf een belangrijke database offline gaat omdat de sysadmin goedkope hdd's heeft gebruikt.......

 

Dan heeft hij het verkeerd ingericht...  Als je bijvoorbeeld Raid 6 gebruikt  met bovengenoemde schijven...

prof spul 10TB = 7 schijven en 1 hotspare = 8 x 300 = 2400€

amm spul  12TB = 6 schijven en 2 hotspares = 8 x 140 = 1120€  

 

De kans dat je down gaat is bijzonder klein

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAS interface met eventueel een grotere buffer.  De firmware is sowieso anders en vaak zijn de algoritmes wat efficiënter.  Mechanisch... heb ik zo mijn twijfels of er echt veel verschil in zit, misschien een beter lagertje hier of daar die $1 meer kost. Wel een verschil is de garantie over het algemeen.

 

Dat ze duurder zijn ok, maar zo'n groot verschil lijkt me niet nodig. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ach, voor hobby gebruik maakt het ook niet veel uit. Maar als bij een bedrijf een belangrijke database offline gaat omdat de sysadmin goedkope hdd's heeft gebruikt.......

 

Oh als je disk crasht voor je hobby nas dan maakt dat niet uit? Ik backup de belangrijke data van mijn zelfbouw nas, en als daar 1 disk uitvalt druk ik de cold spare erin, maar als er 2 tegelijk gaan heb ik toch best wel ff werk om het allemaal weer terug te zetten.

 

Dus ik ben best geinteresseerd in hoe consumenten disks het doen als je ze echt 24/7 gebruikt, en als er een disk stuk gaat dan is dat voor de hobby ook mega irritant.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...