Ga naar inhoud


Oscam en Ziggo irdeto kaart


Jim87

Aanbevolen berichten

Goedeavond,

 

Ik gebruik nu al enkele jaren oscam icm mijn Irdeto 604 en 606 kaart en dit werkt uiteraard uitstekend.


Enige waar ik telkens tegenaan loop is dat ik om de zoveel tijd (5 - 10 dagen)  handmatig mijn kaarten moet verversen/herstarten in Oscam omdat de data van de entitlements op de datum blijven staan wanneer ik de kaart handmatig heb herstart in Oscam.

Cccam doet dit bij beide kaarten wel iedere dag automatisch (Geldt voor zowel de 604 als 606 kaart).

Hebben jullie dit probleem ook? Of hoe kan ik dit oplossen?

 

 

Zo ziet mijn oscam.server eruit

 

[reader]
label                         = Ziggo606
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0606
boxkey                        = ??
rsakey                        =  ??
needsemmfirst                 = 1
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0606:000000,000001,000002,000003
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,2,0

 

 

[reader]
label                         = Ziggo604
enable                        = 0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
services                      = ziggo
caid                          = 0604
boxkey                        = ??
rsakey                        = ??
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0604:000000,000001,000002,000003
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,2,0

aangepast door Jim87
Link naar reactie
Delen op andere sites


In beide readers ben je de regel:

 

auprovider = 000604

 

auprovider = 000606

 

vergeten.. Uiteraard bij de correcte kaart de correcte regel toevoegen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk. Ik deed het uit het hoofd en ben een beetje ouder..

 

Maar goed, de strekking klopt.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mimisiku zei:

In beide readers ben je de regel:

 

auprovider = 000604

 

auprovider = 000606

 

vergeten.. Uiteraard bij de correcte kaart de correcte regel toevoegen....

 

Heeft er niks mee te maken en doet ook niks want dat is bedoeld voor viaccess!

 

43 minuten geleden, Jim87 zei:

Voor de duidelijkheid EMM's worden netjes bijgeschreven alleen de entitlements worden niet ververst. Die werden alleen ververst na een herstart van oscam.

 

Dit is een bekende bug, je hoeft oscam niet te herstarten. De kaart is gewoon up2date, als je de juiste entitelements wilt zien druk dan even op refresh reader en je probleem is opgelost.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

auprovider heeft inderdaad niet geholpen.

 

En het klopt inderdaad dat de kaart up2date is... alleen als de entitlements meer dan 10 dagen niet ververst zijn dan valt de kaart uit... ik moet dan dus de kaart refreshen of oscam herstarten om opnieuw beeld te krijgen met de nieuwe entitlements.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jim87 zei:

auprovider heeft inderdaad niet geholpen.

 

En het klopt inderdaad dat de kaart up2date is... alleen als de entitlements meer dan 10 dagen niet ververst zijn dan valt de kaart uit... ik moet dan dus de kaart refreshen of oscam herstarten om opnieuw beeld te krijgen met de nieuwe entitlements.

 

 

Dat is raar, ik weet niet hoe met de 0606 kaarten zit, maar de 0604 gaan ruim een half jaar vooruit qua entitlements, dus zonder updates kan die kaart nog een half jaar lang beeld geven. En het verversen heeft daar niks mee te maken, dat is alleen een cosmetische bug, de kaarten zijn wel geupdate.  

 

Wellicht speelt er bij jou nog iets anders.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Codx zei:

 

Dat is raar, ik weet niet hoe met de 0606 kaarten zit, maar de 0604 gaan ruim een half jaar vooruit qua entitlements, dus zonder updates kan die kaart nog een half jaar lang beeld geven. En het verversen heeft daar niks mee te maken, dat is alleen een cosmetische bug, de kaarten zijn wel geupdate.  

 

Wellicht speelt er bij jou nog iets anders.  

Ik weet uit ervaring dat een Ziggo 0604 kaart een aantal entitlements 6 maanden vooruit geldig zijn.

Met deze entitlememts zal de kaart dus prima nog een half jaar beeld geven, zonder updates.

Echter een van de entitlements (7FFD) is slechts 10 dagen geldig.

Als deze entitlement verlopen is zal de kaart GEEN updates meer accepteren, tot er een heractivatie gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, adri zei:

Echter een van de entitlements (7FFD) is slechts 10 dagen geldig.

Als deze entitlement verlopen is zal de kaart GEEN updates meer accepteren, tot er een heractivatie gedaan wordt.

 

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet waar is.  Je hebt gelijk dat er 1 tier is die 10 dagen geldig is en eentje die een maand geldig is maar als beide verlopen zijn werkt het kaartje zonder problemen verder. Waarschijnlijk hebben die tiers met het on-demand deel te maken waar jij als lineaire kijker niks van merkt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Codx zei:

 

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet waar is.  Je hebt gelijk dat er 1 tier is die 10 dagen geldig is en eentje die een maand geldig is maar als beide verlopen zijn werkt het kaartje zonder problemen verder. Waarschijnlijk hebben die tiers met het on-demand deel te maken waar jij als lineaire kijker niks van merkt. 

Als de tiers met korte geldigheid verlopen zijn, werkt het kaartje inderdaad zonder problemen verder.

Het is mijn ervaring, dat de kaart dan geen updates meer verwerkt, ondanks dat deze ontvangen worden.

Na 6 maanden zullen de andere tiers ook verlopen zijn en zla het beeld op zwart aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, adri zei:

Als de tiers met korte geldigheid verlopen zijn, werkt het kaartje inderdaad zonder problemen verder.

Het is mijn ervaring, dat de kaart dan geen updates meer verwerkt, ondanks dat deze ontvangen worden.

Na 6 maanden zullen de andere tiers ook verlopen zijn en zla het beeld op zwart aan.

 

 

Ook dia is helaas niet waar, maar ik begrijp wel waarom je dit denken kan. 

 

Ik heb wel is vaker de emm's een tijdje uit gehad.  Daarna 20 minuten de emm's op los gelaten en alles werd weer zonder problemen ge-update.   Er zijn 2 uitzonderingen, er is in de afgelopen jaar een keer een unique emm geweest, als je die niet schreef wilde de kaart  echt niet meer updaten.  

 

En er zit een bug in oscam, als alle tiers op een irdeto kaart verlopen zijn krijg je die niet meer ge-update in oscam, alle shared gaan dan naar error.   Je kunt dan 2 dingen doen, of een heractivatie aanvragen en dan krijg je unique emm's of de kaart even in CCcam stoppen, heb je binnen 10-20 minuten weer beeld.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

En er zit een bug in oscam, als alle tiers op een irdeto kaart verlopen zijn krijg je die niet meer ge-update in oscam, alle shared gaan dan naar error.   Je kunt dan 2 dingen doen, of een heractivatie aanvragen en dan krijg je unique emm's of de kaart even in CCcam stoppen, heb je binnen 10-20 minuten weer beeld.  

En dat is wat ik heb meegemaakt met mijn 0604 kaart. Ruim 3 maanden uit de roulatie (wordt als kaart gebruikt in mijn test DM525-Combo).. Wilde niet meer updaten. Moest in de Quantis CI om hem weer te laten updaten. Was inderdaad binnen 30 minuten geregeld.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7FFE wordt gebruikt om ChIDs te updaten. Bij mij moest de kaart in 2018 opnieuw geheractiveerd en dan krijgt 7FFE een 10-daagse update. Daarna gebeurt er op 7FFE niets meer...De 7FFD behandelt de 'date' update... In mijn ervaringsoptiek dan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...