Ga naar inhoud


Meerdere satellieten op meerdere STB's mogelijkheden vs beperkingen


pietsatelliet

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer de afscherming niet meer strak om de midden isolator zit, klopt de kabel impedantie niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, je hoeft geen 3 losse schotels te hebben. Dat hebben ze voor de duidelijkheid gedaan.

In Aachen heb je in principe aan een schotel van 60cm voldoende, echter als je het Unicable-systeem gaat gebruiken, heb je wideband-lnb's nodig en die hebben een kopdiameter van 60mm. Dan moet je toch al een schotel van 85cm breed hebben om de lnb's van 19,2- 23,5-28,2 te kunnen plaatsen. Daarmee heb je tevens een behoorlijke regenreserve.

Astra 2 EFG-UK-spotbeam.jpg

 

Met een F-koppeling kun je twee coaxkabels aan elkaar bevestigen.

 

 

F-koppeling.jpg

F-stekker verbindingsset connector.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje wederom bedankt, dan gaat die schotel wel goed komen

 

Mag ik je nog vragen in te gaan op de laatste 2 punten over kabel werk en mogelijkheden/beperkingen STBs?

 

Gaat het dan als onderstaande werken?

3 x Wideband LNB op schotel = 3 kabel --> naar de Multiswitch op zolder --> 1 kabel naar kelder --> in kelder splitten zodat ik naar de 4 kamers kan --> op elke kamer laatste keer splitten zodat elke kamer kan kijken en opnemen. 

 

Even los van de hoeveelheid STBs in onderstaande afbeelding, maar zo zie ik het dan schematisch voor me?

 

Wat zijn hiervan nog beperkingen t.a.v. kijken/opnemen?

 

 

 

4DB900EE-8345-442B-8073-F9F1219D1F5C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo kan het.
Het signaal kan ook gesplitst worden met 4-weg, 6-weg en 8-weg splitters als dat handiger uit komt, zie: https://www.inverto.tv/accessories

Maar ik denk dat je alleen 2-weg splitters nodig hebt.
Verder heb je 2 unicable multiswitches nodig. Op 1 switch kun je maar 2 lnb's aan sluiten. Die 2 switches moet je koppelen zoals in een eerder bericht op de afbeelding aangegeven.
https://www.inverto.tv/multiswitch/310/unicable-ii-cascadable-switch-with-terrestrial-input-and-8x-dcss-satcr-legacy-terrestrial-outputs

 

Tja, het wordt niet goedkoop. Eén IDLU-UST110-CU080-32PP multiswitch kost in Duitsland al €226,- op het goedkoopste adres. Maar ja, met je beperking van het aantal/diameter van de pijpen en de wens van op alle plekken kunnen kijken en opnemen kun je niet anders dan Unicable.

 

SAT-IP is zover ik weet ook geen oplossing omdat je daarmee niet kunt schakelen tussen de lnb's en dus alleen maar werkt als je maar 1 satelliet ontvangt.
Zie hier de uitleg er van:


en

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen meerdere sat>ip servers op een netwerk aangesloten worden.

De goedkopere versies geven de stream ongecodeerd door.

Er bestaan op de markt, wel sat>ip servers waarin 2 cam modules passen, die het gecodeerde signaal gaan decoderen, vooraleer er een stream van te maken, zodat bijvoorbeeld ook met de iphone waarin geen CI past, kan gekeken worden naar bijv RTL4.

Het aantal cliënts varieert tussen 4 en 8

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Sprietje zei:

 Wat ik in deze situaties doe is de buitenmantel van de coax af snijden. Dat kan alleen bij coax met een zeer goed vlechtwerk zoals de KOKA 799 of 9TS. Dan krijg je zonder problemen 2 coaxkabels door een 5/8 leiding. Voorwaarde is wel dat de leiding onvoorwaardelijk goed droog moet zijn. Aan het einde doe je weer 3 tot 5cm open gesneden buitenmantel om het vlechtwerk zodat je de F-connector er normaal op kunt bevestigen.

 

Blijkbaar kennen mensen het verschil niet tussen slechte en goede coax en dan met name de vlechtmantel.

Coax bestaat er met weinig of veel afscherming van de geweven buitenmantel. Goedkope troep heeft meestal een bedekking (coverage) van 50% van aluminium draad.

Hele goede coax heeft wel een coverage van 95% en dan van vertint koperdraad wat ook een stuk steviger is.

Je ziet ook dat bij weinig coverage de draadjes bijna in het verlengde van de coaxkabel loopt en bij een hoge coverage de draadjes bijna diagonaal lopen.

Als je voor het dilemma zit dat je geen 2 coaxkabels door een elektriciteitspijp krijgt en je bent genoodzaakt de buitenmantel er af te halen, dan kan dat dus nooit met een coax met een slechte coverage. Je krijgt dan inderdaad wat Cees schrijft dat de vlechtmantel los komt van de binnenisolatie en dat de impedantie van de coax gaat veranderen. Dat gebeurt niet bij coax met een hoge bedekking.

coax verschil in coverage.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, pietsatelliet zei:

en met 1 kabel naar kelder waar vandaan gesplit gaat worden naar de kamers?

 

yup

kijk maar er is een kabel naar user 1t/m16 na de combiner

 

oeps verrek er was ook al een tweede pagina met antwoorden, sorry over het hoofd gezien

Unicable2-LNB-Wide4.jpg.31b31a9f859a35c6e45425b40868baef.jpg

aangepast door Tonskidutch
  • Bedankt 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een idee : is de gigablue multiroom configuratie geen oplossing : https://gigablue.de/portfolio-item/gigablue-uhd-quad-4k/

dus één dikke ontvanger en dan streaming devices via het lokale netwerk, bvb de "gigablue client" ontvangers (https://gigablue.de/)

 

  • Bedankt 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...