Ga naar inhoud


NPO 2 Extra nu vrij te zien via DVB-T2


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

We hebben ineens een extra gratis zender : NPO2 Extra

 

Gewoon via de frequentie waarop ook de andere NPO-zenders te zien zijn. Ik ben benieuwd of dit blijvend is of tijdelijk. 

Via andere providers wordt NPO2 Extra tot 1 april 2021 gratis doorgeven via het basispakket.

Op deze manier wil de NPO de Nederlandse cultuursector ondersteunen die door de huidige coronacrisis in problemen is gekomen.

 

 

aangepast door Noordzee
.
  • Like 3
  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben best verbaasd dat de publieke omroep weet dat ze via DVB-T2 uitzenden en daar iets mee kunnen doen. Een Duitse forummer had ooit nagevraagd waarom er zoveel lege bits worden uitgezonden in de NPO multiplex maar dat maakt deze tijdelijke uitbreiding wel mogelijk.

 

Wat ik ergens sowieso wel vreemd vind is dat publieke omroep niet altijd vrij te ontvangen is. Ik heb Ziggo hier geprobeerd maar die hebben het sowieso niet FTA beschikbaar gemaakt. Hoe is dat bij Canal digitaal dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd erg vreemd. Ze hadden 7.6 Mbit over. De gem bitrate van de zenders is 3.5 Mbit.

Men heeft na het toevoegen van NPO 2 Extra, ruimte voor nog 1 zender.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, OFDM zei:

Ik ben best verbaasd dat de publieke omroep weet dat ze via DVB-T2 uitzenden en daar iets mee kunnen doen. Een Duitse forummer had ooit nagevraagd waarom er zoveel lege bits worden uitgezonden in de NPO multiplex maar dat maakt deze tijdelijke uitbreiding wel mogelijk.

 

Wat ik ergens sowieso wel vreemd vind is dat publieke omroep niet altijd vrij te ontvangen is. Ik heb Ziggo hier geprobeerd maar die hebben het sowieso niet FTA beschikbaar gemaakt. Hoe is dat bij Canal digitaal dan?

 

Bij Canal Digitaal was de NPO tot 1 augustus 2014 ook FTA (of eigenlijk moet ik zeggen FTV). Ik keek destijds via een FTV-kaartje naar het zogenaamde Standaard-pakket. Na 1 augustus 2014 heb ik nog enkele jaren naar een iets uitgebreider HD-Actie-pakket gekeken. Maar inmiddels is dat allemaal niet meer mogelijk. En ben ik daar noodgewongen vertrokken als klant.        

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, OFDM zei:

Zoveel bitrate over? Dan zie ik weinig argument om het er weer af te halen volgend jaar.

Normaal gesproken wil de NPO de extra-zenders niet via een Basis-pakket uit laten zenden. En al helemaal niet FTA. 

 

De precieze redenen daarvoor weet ik ook niet, maar het zal ongetwijfeld iets met geld van doen hebben. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mrbeam zei:

Ik zie beeldstoringen op NPO2 Extra, die zie ik niet op NPO 1-3 en de regionale.

Signaal +/- 34 dB

 

De zender staat hier al een tijdje op. Ik heb nog geen verstoring gezien.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Noordzee zei:

Bij Canal Digitaal was de NPO tot 1 augustus 2014 ook FTA (of eigenlijk moet ik zeggen FTV). Ik keek destijds via een FTV-kaartje naar het zogenaamde Standaard-pakket. Na 1 augustus 2014 heb ik nog enkele jaren naar een iets uitgebreider HD-Actie-pakket gekeken. Maar inmiddels is dat allemaal niet meer mogelijk. En ben ik daar noodgedwongen vertrokken als klant.        

Klopt, er is op een bepaald moment politiek besloten geen geld meer uit te geven aan satelliet distributie. Het had ook niet veel gescheeld of datzelfde was ook met DVB-T gebeurd als Medy haar zin had gekregen. Vreemd genoeg is het niet later alsnog besloten, of er is beter onderhandeld met KPN.

19 minuten geleden, Noordzee zei:

Normaal gesproken wil de NPO de extra-zenders niet via een Basis-pakket uit laten zenden. En al helemaal niet FTA. 

 

De precieze redenen daarvoor weet ik ook niet, maar het zal ongetwijfeld iets met geld van doen hebben. 

Dat is zo maar ik vind het erg vreemd dat een publiek gefinancierde omroep via andere wegen nog een keer geld gaat vragen voor zijn content. Nou ben ik ook tegen reclame op de PO maar dat is off topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je dus is kijken wat er technisch allemaal kan, ze zenden liever nullbytes uit dan NPO1 Extra er ook bij zetten. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Noordzee zei:

 

De zender staat hier al een tijdje op. Ik heb nog geen verstoring gezien.  

Ik heb ze later ook niet meer gezien.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het melden Noordzee!

Met een vrij goede bitrate van 3,7 mbit,die  beter is als NPO2.(3.2mbit)

En een audio bitrate van 98 kbit.(hier verbaas ik mij nog het meest over,bij het oude Digitenne was dit altijd 128 kbit)

Ik heb een ontvangst van 38,8 dB (SNR 95 %) op zo'n 3,5 km van de zender.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Satneef zei:

En een audio bitrate van 98 kbit.(hier verbaas ik mij nog het meest over,bij het oude Digitenne was dit altijd 128 kbit)

 

Bij de oude digitenne was het geluid MP2 audio en bij de nieuwe vermoedelijk AAC

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...