Ga naar inhoud


NPO 2 Extra nu vrij te zien via DVB-T2


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Spijtiggenoeg rijkt Npo Extra niet tot bij mij in België, ik heb eens getest en enkel de gecodeerde zenders van Antenne TV van TV Vlaanderen werden gevonden, dus voor mij geen meerwaarde, de DVB-T stick terug in mijn schuif gelegd, ze mogen hun Antenne TV hebben en hun DVB-T2.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 16-1-2021 om 18:28, Timm1983 zei:

Spijtiggenoeg rijkt Npo Extra niet tot bij mij in België, ik heb eens getest en enkel de gecodeerde zenders van Antenne TV van TV Vlaanderen werden gevonden, dus voor mij geen meerwaarde, de DVB-T stick terug in mijn schuif gelegd, ze mogen hun Antenne TV hebben en hun DVB-T2.

Timm1983

En met een betere antenne? Er wordt bij sommige antennes geclaimd dat ze ontvangst bieden op 80 km afstand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Melchiorskystar zei:

En met een betere antenne? Er wordt bij sommige antennes geclaimd dat ze ontvangst bieden op 80 km afstand...

 

de zendsterkte is verminderd zodat je in Gent (Belgie) bv geen ontvangst meer hebt van DVB-T2 van de open zenders, aan de grens in Limburg kan het nog lukken, maar dat kan misschien iemand bevestigen in die buurt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, digitaal kijker zei:

de zendsterkte is verminderd zodat je in Gent (Belgie) bv geen ontvangst meer hebt van DVB-T2 van de open zenders, aan de grens in Limburg kan het nog lukken, maar dat kan misschien iemand bevestigen in die buurt.

Staat de dichtstbijzijnde zendmast in Goes? Dat is minder dan 70 km afstand. Zou zo'n antenne die ontvangst zou bieden op 80 km afstand dan echt geen oplossing zijn?  En er zijn vast antennes die nog beter zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Melchiorskystar zei:

Staat de dichtstbijzijnde zendmast in Goes? Dat is minder dan 70 km afstand. Zou zo'n antenne die ontvangst zou bieden op 80 km afstand dan echt geen oplossing zijn?  En er zijn vast antennes die nog beter zijn...

Stabiele ontvangst van een zender op 70km afstand was al lastig in het dvb t tiidperk.

De nu toegepaste dvb t2 techniek heeft dat dus nog veel lastiger gemaakt.

Vergeet ook niet dat Goes maar 10KW in de aanbieding heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2021 om 11:12, johnno zei:
Op 30-3-2021 om 09:29, Melchiorskystar zei:

 

Stabiele ontvangst van een zender op 70km afstand was al lastig in het dvb t tiidperk.

De nu toegepaste dvb t2 techniek heeft dat dus nog veel lastiger gemaakt.

 

Met DVB-T had ik in de woonkamer 40 % ontvangst met een sprietantennetje en 60% met een buitenantenne aan de andere kant van de woning (lange kabel).

Met DVB-T2 had ik op het laatst slechte ontvangst met de buitenantenne en storingsvrije ontvangst met het sprietje.

Rara, hoe kan dat? De buitenantenne was dan wel bedoeld voor DVB-T, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 19-12-2020 om 10:19, Noordzee zei:

We hebben ineens een extra gratis zender : NPO2 Extra

 

Gewoon via de frequentie waarop ook de andere NPO-zenders te zien zijn. Ik ben benieuwd of dit blijvend is of tijdelijk. 

Via andere providers wordt NPO2 Extra tot 1 april 2021 gratis doorgeven via het basispakket.

Op deze manier wil de NPO de Nederlandse cultuursector ondersteunen die door de huidige coronacrisis in problemen is gekomen.

 

 

 

Leuk nieuws

 

Inmiddels heeft de NPO aangegeven dat de zogenaamde “free view” periode is verlengd tot 1 juni 2021.

 

Bron : Mediamagazine.nl

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is nu 2 juni 2021 en we kunnen nog steeds genieten van NPO 2 Extra. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

In september nog steeds. Zou NPO 2 Extra nu een blijvertje zijn op DVB-T2? Zou niet gek zijn.....

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mrbeam zei:

eigenlijk grote schande. Er kunnen dus gewoon nog minimaal 2 kanalen bij voor de belasting betaler.

 

En anders mogen ze van mij de bitrate verhogen van die NPO kanalen.

3,7 Mbit lijkt hoog voor H265, maar die winst zijn ze weer kwijt aan die 50p ipv 50i.

Regelmatig mosquito noise. Goed te zien rondom stilstaande objecten, zoals het logo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...